Als redelijk positief beoordelaar van het Vega-regime van Mc Donalds en liefhebber van de huidige Groenteburger moet ik toch even het volgende kwijt, mede naar aanleiding van de (iets te kort door de bocht zijnde) reacties van Mc Lex:
- die ingedientenlijstjes van Mc Donalds zijn niet eenduidig. Er staat niet geheel eenduidig op welke artikelen echt vegetarisch zijn... Kijk maar eens naar de Franse Frietjes: Zijn ze puur vegetarisch..? De Groenteburger staat onder de rubriek: SALADS/VEGETARISCH, waar ook vleeshoudende producten tussen staan; dus op schrift wordt niet onomstotelijk gesteld dat ie vegetarisch is. Advies aan Mc Donalds: GEHEEL SEPARATE RUBRIEK VEGETARISCH, en daar ook de andere artikelen onder zetten, zoals Franse frietjes, ketchup e.d.
- de huidige groenteburger heeft als voordeel dat je niet een klaar liggende "lauwe" hap krijgt, maar een verse, hete Burger. Dat de PitaMac wel kant en klaar in het schap ligt betreur ik. Ondanks de (theoretisch perfecte en commercieel gladgestreken) procedures...
- Dat Mc Donalds de Groenteburger meer als service en goodwill in het pakket heeft lijkt me aannemelijk en waardeer ik. Toch denk ik dat het nadeel in logistiek opzicht van het niet op voorraad kunnen houden en dus apart op bestelling bakken en nabezorgen, de Groenteburger heeft genekt en dat dit de belangrijkste reden voor de ondergang van de goenteburger is.
Ik hoop dat het voor de vegetariers gaat meevallen, maar denk dat het een achteruitgang is, zo'n op voorraad liggende, halfwarme hap...