Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

Mc Lex

Re:Mc Donalds groenteburger uit assorti!
« Reactie #60 Gepost op: 18 mei 2005, 21:27:47 »
Helaas is dat niet mogelijk. Om tot de prijs van € 2,95 voor een happymeal te komen kan er maar gekozen worden uit een beperkt aantal burgers: een Hamburger, een Cheeseburger, McNuggets en FishFingers. Het is niet mijn beleid, maar begrijpen doe ik het wel. Een groenteburger kost namelijk bij ons restaurant € 2,95 dat is net zo duur als een Happy Meal. Alleen heb je bij dat ook nog een frisdrank, frietjes en een speeltje. Bij de nieuwe Pitamac Veggie is het verschil nog groter die burger gaat in ons restaurant € 3,50 kosten.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 18 mei 2005, 21:29:56 »
Maar als je nou de Pitamac neemt en frietjes en frisdrank?

Hihi, volgens mij krijg je de kindertjes zo wel aan de cheeseburgers! :P

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #62 Gepost op: 18 mei 2005, 21:32:40 »
Ze zijn overigens wel los te koop, die speeltjes.

Offline cornflake

• 127
    • muzieklijstjes enzo
« Reactie #63 Gepost op: 18 mei 2005, 21:34:42 »
en waarom is de groenteburger niet overal even duur? ik betaal altijd € 2,50  :-\
...just follow the day and reach for the sun. (The Polyphonic Spree)

Mc Lex

« Reactie #64 Gepost op: 18 mei 2005, 21:41:39 »
De speeltjes zij wel los te koop ja.
Valt dus misschien wel te combineren met een Pitamac menu.

Het grootste deel van de McDonald's restaurants in Nederland zijn Franchise organisaties. Opzichzelfstaande bedrijven dus, die de McDonald's naam voeren met het bijbehorende beleid. De Franchiser, de baas van zo'n restaurant, is vrij in het bepalen van de verkoop prijzen.

Vaak bezit een franchiser meerdere restaurants zodat in een bepaalde regio vaak wel dezelfde prijven worden gehanteerd. Die hogere prijzen worden wel in samenwerking gedaan met McDonald's Nederland. Zo kan ons restaurant gewoon de menuborden en prijzen met ons prijsniveau bestellen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #65 Gepost op: 18 mei 2005, 21:49:02 »
Ah gelukkig. Ik zag het drama zich al ontvouwen ;).

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #66 Gepost op: 18 mei 2005, 22:53:01 »
Hee jongens, houden jullie even in de gaten dat dit geen reclame-draad wordt?

* Annemieke heeft net Supersize Me gekeken  :smeerie:  :P

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #67 Gepost op: 18 mei 2005, 23:48:29 »
Helaas is dat niet mogelijk. Om tot de prijs van € 2,95 voor een happymeal te komen kan er maar gekozen worden uit een beperkt aantal burgers: een Hamburger, een Cheeseburger, McNuggets en FishFingers. Het is niet mijn beleid, maar begrijpen doe ik het wel. Een groenteburger kost namelijk bij ons restaurant € 2,95 dat is net zo duur als een Happy Meal.

De kostprijs van een groenteburger is de helft van dat, of misschien nog wel minder. Laat de kostprijs van het doosje en speeltje samen niet meer zijn dan 25 cent (ik ken mensen die dergelijke meuk inkopen in China en het kost dus echt vrijwel niets). Dan maar iets minder winst maken hoor. Ik weet ook wel dat jij het beleid niet bepaalt, maar met bovenstaande verklaring neem ik in ieder geval geen genoegen. ;)

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Wup

• 138
« Reactie #68 Gepost op: 19 mei 2005, 01:00:15 »
Helaas is dat niet mogelijk. Om tot de prijs van € 2,95 voor een happymeal te komen kan er maar gekozen worden uit een beperkt aantal burgers: een Hamburger, een Cheeseburger, McNuggets en FishFingers. Het is niet mijn beleid, maar begrijpen doe ik het wel. Een groenteburger kost namelijk bij ons restaurant € 2,95 dat is net zo duur als een Happy Meal. Alleen heb je bij dat ook nog een frisdrank, frietjes en een speeltje. Bij de nieuwe Pitamac Veggie is het verschil nog groter die burger gaat in ons restaurant € 3,50 kosten.

Hee, maar mijn dochter kreeg wel haar groenteburger in haar happy meal! (of ze moeten door alle verschillende bestellingen door de war zijn geraakt. Ik kreeg ook al een extra hamburger menu gratis  ;D) Maar men deed niet moeilijk toen ik opgaf dat er bij 1 happy meal een groentenburger moest. Vond ik wel zeer oke van McD. (en dat rijmt  ;D)
Overigens Mc Lex, weet ik dat ik kan vragen om verschillende speeltjes, maar dat moet je niet doen als je al tig verschillende happy meals besteld bij de Mc Drive, want dat kunnen ze niet meer volgen. Sorry.
 Groets, Wup
Dit jaar wil ik helderheid!

Offline Gabs

• 796
« Reactie #69 Gepost op: 19 mei 2005, 21:11:33 »
de meeste mcdonalds restaurants in nederland zijn niet van mcdonals zelf, maar zijn een franchise onderneming, of hoe heet zoiets. dus elke baas zal er wel zijn eigen regels op na houden qua klantvriendelijkheid.

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #70 Gepost op: 20 mei 2005, 23:11:36 »
Als redelijk positief beoordelaar van het Vega-regime van Mc Donalds en liefhebber van de huidige Groenteburger moet ik toch even het volgende kwijt, mede naar aanleiding van de (iets te kort door de bocht zijnde) reacties van Mc Lex:
- die ingedientenlijstjes van Mc Donalds zijn niet eenduidig. Er staat niet geheel eenduidig op welke artikelen echt vegetarisch zijn... Kijk maar eens naar de Franse Frietjes: Zijn ze puur vegetarisch..? De Groenteburger staat onder de rubriek: SALADS/VEGETARISCH, waar ook vleeshoudende producten tussen staan; dus op schrift wordt niet onomstotelijk gesteld dat ie vegetarisch is. Advies aan Mc Donalds: GEHEEL SEPARATE RUBRIEK VEGETARISCH, en daar ook de andere artikelen onder zetten, zoals Franse frietjes, ketchup e.d.
- de huidige groenteburger heeft als voordeel dat je niet een klaar liggende "lauwe" hap krijgt, maar een verse, hete Burger. Dat de PitaMac wel kant en klaar in het schap ligt betreur ik. Ondanks de (theoretisch perfecte en commercieel gladgestreken) procedures...
- Dat Mc Donalds de Groenteburger meer als service en goodwill in het pakket heeft lijkt me aannemelijk en waardeer ik. Toch denk ik dat het nadeel in logistiek opzicht van het niet op voorraad kunnen houden en dus apart op bestelling bakken en nabezorgen, de Groenteburger heeft genekt en dat dit de belangrijkste reden voor de ondergang van de goenteburger is.

Ik hoop dat het voor de vegetariers gaat meevallen, maar denk dat het een achteruitgang is, zo'n op voorraad liggende, halfwarme hap...
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2005, 12:36:35 door Vega-Robbie »

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #71 Gepost op: 24 mei 2005, 11:09:17 »
- de huidige groenteburger heeft als voordeel dat je niet een klaar liggende "lauwe" hap krijgt, maar een verse, hete Burger.

Maar zo perfect als op onderstaand plaatje heb ik 'm helaas nog nooit gezien!  :heehee:

Dag groenteburger!  :bye:

Miezemiez

« Reactie #72 Gepost op: 24 mei 2005, 11:21:29 »
toch jammer dat ze niet en een groenteburger doen en die pitading.

vleeseters hebben immers ook iets van 8 burgers ofzo.

Kiwi

« Reactie #73 Gepost op: 24 mei 2005, 11:26:19 »
Ja, zeker als 'ie er zo uitziet! :D De keren dat ik er wel eens een gegeten heb was het broodje helemaal kleffig, en het geheel was ook veel meer ingezakt of zo. Iets zag er toch anders uit.

Maar ik denk dat McD. alleen een vega-optie in het assortiment heeft om van het gezeur van meegenomen vega's af te zijn. Die hebben dan in ieder geval geen excuus meer om niet bij de McD. te willen eten als de rest van de familie/collega's/vrienden er wel een hamburger wil halen.

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #74 Gepost op: 24 mei 2005, 12:53:26 »
De keren dat ik er wel eens een gegeten heb was het broodje helemaal kleffig, en het geheel was ook veel meer ingezakt of zo. Iets zag er toch anders uit.

Oranjekleurige of vaalrode tomaat ter grootte van de helft van wat je op de foto ziet, saus die er aan alle kanten uitspuit als je een hap neemt en stukjes ijsbergsla all over the place!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #75 Gepost op: 24 mei 2005, 14:19:13 »

Oranjekleurige of vaalrode tomaat ter grootte van de helft van wat je op de foto ziet, saus die er aan alle kanten uitspuit als je een hap neemt en stukjes ijsbergsla all over the place!

oh ik dacht dat alleen mij dat overkwam
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2005, 14:19:33 door Selly »
,,,,فلافل

Offline cornflake

• 127
    • muzieklijstjes enzo
« Reactie #76 Gepost op: 24 mei 2005, 20:02:52 »
ik vond hem ook wel lastig om op te eten eigenlijk  :D
...just follow the day and reach for the sun. (The Polyphonic Spree)

mirrie

« Reactie #77 Gepost op: 25 mei 2005, 12:08:54 »
De pita veggie is niet zo geweldig (vind ik dan). Je hebt alleen het idee dat ze vergeten zijn de falafel toe te voegen. Je worstelt je eerst door veel happen sla met saus en kaas en dan vind je onderin een groenteprutje.

De groenteburger was lekkerder.

Miezemiez

« Reactie #78 Gepost op: 25 mei 2005, 13:53:01 »
Ik vond t altijd leuk als de burgers een zooitje werden. Lekker vies eten haha. Keurig eten kan ik niet tegen!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #79 Gepost op: 26 mei 2005, 17:48:33 »
Ik heb vanmiddag ook de Pitamac geprobeerd en ik vind 'm eigenlijk beter dan de groenteburger, maar niet beter dan de oorspronkelijke groenteburger of de countryburger van de Burger King. Ik morste wel, dus Selly, Sander etc kunnen hun lol op ;) Het ding kost trouwens 3.45, bijna een euro duurder dan de groenteburger (die ook al niet goedkoop was). Ik vraag me daarom af of de pitamac wel een succes wordt...