Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #460 Gepost op: 16 april 2007, 17:47:13 »
Almelo!

« Reactie #461 Gepost op: 16 april 2007, 17:49:09 »
Ja ja, in Almelo is altijd wat te doen...
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #462 Gepost op: 16 april 2007, 17:50:06 »
Want het ene stoplicht springt op rood ...

Offline dorinka

• 741
« Reactie #463 Gepost op: 16 april 2007, 19:32:59 »
Zonder die M heeft Almelo nog meer ruimte. :P
Zo.

Suzanne1978

« Reactie #464 Gepost op: 21 april 2007, 11:35:06 »
Ik ga met de kerstmis naar kennissen in Amerika, maar ik vraag me af of je ook in de US een veggie-burger bij de McD hebt? Weet iemand dat?
De laatste keer dat ik in Amerika was, wel alweer een tijdje geleden, hadden ze geen veggie burger bij de Mac. Daar hebben ze wel meer dan hier, zoals hash browns, een soort aardappelkoek van rosti en andere salades.

Offline Vega-Robbie

• 144
  • Geslacht: Man
« Reactie #465 Gepost op: 26 mei 2007, 00:23:54 »
Mc Donalds meldt tegenwoordig op hun site dat bij hen GEEN ENKEL product vegetarisch is en sporen van dierlijke afkomst kunnen bevatten.

Begrijp niet hoe de Vegetariersbond (waar ik nog steeds lid van ben... :-\) zich zand in de ogen heeft kunnen laten strooien.

Voor mij:  Mc EXIT... :-[ :(
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2007, 12:31:55 door Vega-Robbie »

Offline lianne

• **
  • 79
« Reactie #466 Gepost op: 26 mei 2007, 23:48:40 »
Mac kom ik alleen nog maar voor een mcflurry om 3 uur snachts op de terugweg naar huis  ::).
Momenteel woon ik nog in Amersfoort, en daar zit een Vork. Erg fijne snackbar aangezien ze naast het "gewone" assortiment ook vegaburgers, vegaburgermenus en falafel verkopen!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #467 Gepost op: 27 mei 2007, 14:32:16 »
Ik zag gister bij een Macdrive dat er nu een fetasalade is, die er veggie uitziet. Hij staat echter niet op de Macdonalds site.
,,,,فلافل

Offline kimske

• 174
    • Kimske
« Reactie #468 Gepost op: 10 juni 2007, 22:57:07 »
Een griekse maaltijdsalade! Heeeeerlijk issie!!

Ik ben geen mcfan, maar soms is mcdriven wel erg handig!
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Jonna

« Reactie #469 Gepost op: 12 juni 2007, 16:17:40 »
Mc Donalds meldt tegenwoordig op hun site dat bij hen GEEN ENKEL product vegetarisch is en sporen van dierlijke afkomst kunnen bevatten.

Begrijp niet hoe de Vegetariersbond (waar ik nog steeds lid van ben... :-\) zich zand in de ogen heeft kunnen laten strooien.

Voor mij:  Mc EXIT... :-[ :(

Waar staat dat dan? Best wel dom.. Ik ga zelf ongeveer 1 keer per jaar naar de Mac en bijna nooit hebben ze de groenteburger (al moet ik zeggen dat het meestal in het buitenland is dat ik erheen ga)n

Ericr

« Reactie #470 Gepost op: 13 juni 2007, 09:15:42 »
Toch al nooit begrepen wat je als vegetarier bij zo'n ranzige tent als McDonals te zoeken hebt. Er zijn toch genoeg alternatieven in de steden waar zo'n vergiftiger zit?

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #471 Gepost op: 13 juni 2007, 19:48:48 »
Mogelijk is alles al geschreven wat ik nu schrijf, maar toch...

Alles begint in een klein hoekje. Albert Heijn ging op de kleintjes letten en zag het vegetarisme opkomen. Eerst een klein hoekje Zonnatura-produkten, dat steeds groter werd. Daarna kwamen de vegetarische en biologische alternatieven. Symbolen op verpakkingen waardoor je makkelijker kan kiezen en steeds meer adviezen welke de goede kant op wijzen.

Mogelijk is de Groentenburger van MacDonald niet voor ons, maar voor mensen die pas beginnen met nadenken over wat ze eten. "Elke dag een BicMac...? He, laat ik de groentenburger eens proberen, zo kom ik tenminste aan mijn twee onsjes groenten per dag". Moet je kijken wat er gebeurt als Mac de groentenburger in de aanbieding doet. Dus laat Mac de groentenburger maar blijven bakken.  Mogelijk leiden ze tot een stap in de goede richting, en daarna volgen er meer stapjes.

Hoe vaker men wordt geconfronteerd met een vegatrisch alternatief waardoor men gaat nadenken, des te beter voor dier, milieu, mens en de afkoeling van de aarde.
Voor mijn part eet men vier dagen per week omnivorisch, op vrijdag vis maar in het weekend vegetiel. Men gaat nadenken, en dat is het belangrijkste.

Blijf denken.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #472 Gepost op: 16 juli 2007, 01:40:20 »
Als vegetarisch-lijkend alternatief kan de GROENTEBURGER nog een rol vervullen bij de Mc Exit...

Groet,

Vega-Robbie

Loona

« Reactie #473 Gepost op: 18 juli 2007, 10:17:45 »
haha een vegetarische burger bij mac D?

haha laat me niet lachen. ik heb een aantal keren geporbeerd (bij verschillende mac d vestigingen) om een groentenburger te bestellen maar dit hadden ze helemaal niet.

echt ruk. maarja mac is toch nietzoveel ;)_

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #474 Gepost op: 20 juli 2007, 23:02:34 »
Vandaag nog een keertje bij Mc EXIT (Mc Donalds) gekeken. Niets gekocht daar, alleen even sanitaire stop. Op de place mat staat expliciet vermeld: "Alle producten kunnen sporen bevatten van dierlijke ingrediënten."

Denk dat Mc Donalds de vegetariërs definitief en voorgoed als "persona non grata" heeft afgeserveerd... :( >:( :o

Mc Donalds is jaren terug in de tijd gegaan, ten gunste van hun eigen commeriële vitamientjes...

Groet,

Robert

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #475 Gepost op: 21 juli 2007, 00:06:32 »
"Alle producten kunnen sporen bevatten van dierlijke ingrediënten."

Denk dat Mc Donalds de vegetariërs definitief en voorgoed als "persona non grata" heeft afgeserveerd... :( >:( :o

Maar dat hoeft toch niet noodzakelijk op vlees te slaan?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #476 Gepost op: 21 juli 2007, 00:23:24 »
´sporen van´ kan ook een hint zijn voor allergische klanten enzo, meer van: het kan er bij in de buurt zijn geweest.
Een Mars kan sporen van een pinda bevatten, maar ik ben het niet tegengekomen.
Als je er dood aan kan gaan, kán je evenwel besluiten om geen Mars te eten.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline braam

• 460
« Reactie #477 Gepost op: 21 juli 2007, 07:58:11 »
De Mac is een amerikaans bedrijf en in Amerika worden hoge schadevergoedingen geeist als een bedrijf hoe dan ook in de fout gaat. Door  de gewraakte zin op de placemat te zetten ondervangen ze dat.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #478 Gepost op: 21 juli 2007, 10:38:19 »
McDonald's heeft in de afgelopen jaren alleen maar gedonder gehad met vegetariërs. In Amerika leidde dat tot schadevergoedingen van miljoenen dollars omdat ze hindoes frietjes hadden verkocht waar toch nog rundvet in zat. En in Europa zijn ze geregeld het doelwit van vegetariërs in vaalzwarte, vieze kleren die overdag voor de deur staan te schreeuwen en foldertjes uit te delen en 's nachts de ruiten bekladden met termen als 'McMurder'. Ze hebben het nog aardig lang volgehouden met het aanbieden van een groenteburger, vind ik.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #479 Gepost op: 24 juli 2007, 17:38:25 »
Ze hebben het nog aardig lang volgehouden met het aanbieden van een groenteburger, vind ik.

En de groentenburger staat bovendien nog steeds op hun menu, evenals sinds kort een Griekse Salade die veggie is (geen onderzoek gedaan naar het stremsel in de kaas) en nu ook op de MacDonalds website staat.
,,,,فلافل