Mogelijk is alles al geschreven wat ik nu schrijf, maar toch...
Alles begint in een klein hoekje. Albert Heijn ging op de kleintjes letten en zag het vegetarisme opkomen. Eerst een klein hoekje Zonnatura-produkten, dat steeds groter werd. Daarna kwamen de vegetarische en biologische alternatieven. Symbolen op verpakkingen waardoor je makkelijker kan kiezen en steeds meer adviezen welke de goede kant op wijzen.
Mogelijk is de Groentenburger van MacDonald niet voor ons, maar voor mensen die pas beginnen met nadenken over wat ze eten. "Elke dag een BicMac...? He, laat ik de groentenburger eens proberen, zo kom ik tenminste aan mijn twee onsjes groenten per dag". Moet je kijken wat er gebeurt als Mac de groentenburger in de aanbieding doet. Dus laat Mac de groentenburger maar blijven bakken. Mogelijk leiden ze tot een stap in de goede richting, en daarna volgen er meer stapjes.
Hoe vaker men wordt geconfronteerd met een vegatrisch alternatief waardoor men gaat nadenken, des te beter voor dier, milieu, mens en de afkoeling van de aarde.
Voor mijn part eet men vier dagen per week omnivorisch, op vrijdag vis maar in het weekend vegetiel. Men gaat nadenken, en dat is het belangrijkste.
Blijf denken.