Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

proud-veggie

Re:De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #440 Gepost op: 24 maart 2007, 21:02:54 »
Hoe kan je dat eigenlijk het beste aanpakken om te vragen of ze de quorn premiere burger op het menu willen zetten? Kun je naar McDonald's bellen, kun je het aan de NVB vragen of kan Vegatopia zelf ook contact opnemen met McDonald's of de NVB? Maar dan niet dat ze de gewone groenteburger vervangen. Die mag van mij blijven! ;D

Weten de moderators hier iets van?
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2007, 21:04:44 door proud-veggie »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #441 Gepost op: 24 maart 2007, 21:15:39 »
Je kan het beste een emeel naar de Mac sturen met je wens. Ook zou je een emeel kunnen sturen aan de NVB met de vraag of zij geen actie op touw willen zetten voor deze burger.

Of het gaat lukken betwijfel ik, want er is gewoon niet genoeg vraag naar vegetarische burgers bij de Mac.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #442 Gepost op: 24 maart 2007, 21:32:11 »
Bij Burgerking staan tegenwoordig mozarella-sticks op het menu, en die dingen zijn lekker! Gefrituurd, en met sambal in het midden!

*kuch* chilisaus meer.

« Laatst bewerkt op: 24 maart 2007, 21:32:41 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!

proud-veggie

« Reactie #443 Gepost op: 24 maart 2007, 21:32:34 »
als meerdere mensen een e-mail sturen lukt het misschien wel. maar als 1 iemand het doet niet, denk ik.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #444 Gepost op: 25 maart 2007, 00:07:46 »
Doe het ajb niet, want dan gaat de groenteburger er vast helemaal uit (als heel veel mensen om de quornburger gaan vragen) en ik prefereer natuurlijk een veganne burger boven quorn...
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2007, 00:08:19 door Sanja »
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

proud-veggie

« Reactie #445 Gepost op: 25 maart 2007, 18:31:37 »
Doe het ajb niet, want dan gaat de groenteburger er vast helemaal uit (als heel veel mensen om de quornburger gaan vragen) en ik prefereer natuurlijk een veganne burger boven quorn...

Dan zie ik nog maar 1 oplossing. Hoe meer vegetariers, hoe meer veggie-producten McDonald's produceerd. Dus moeten we mensen proberen te overtuigen. ;)
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2007, 18:31:48 door proud-veggie »

Offline braam

• 460
« Reactie #446 Gepost op: 25 maart 2007, 19:01:19 »
Ik begrijp niet dat men zich zo druk maakt om de Mac, ik vind het eten er niet lekker, vreemde constructies als de macdrive, echt fast food, of er nou vlees in zit of niet.

proud-veggie

« Reactie #447 Gepost op: 25 maart 2007, 19:10:30 »
De groenteburger daar vind ik juist wel heerlijk. Af en toe een dagje Fast Food moet kunnen vind ik.

Offline braam

• 460
« Reactie #448 Gepost op: 25 maart 2007, 19:18:55 »
Heb je helemaal gelijk in.

proud-veggie

« Reactie #449 Gepost op: 25 maart 2007, 19:22:12 »
I know ::) ;)
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2007, 19:33:30 door proud-veggie »

Harry

« Reactie #450 Gepost op: 25 maart 2007, 22:12:23 »
Misschien is het een idee dat iedereen dat even per e-mail meldt aan onze vrienden van McDonald's.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #451 Gepost op: 25 maart 2007, 22:40:41 »
nou als ik op de site kijk staat ie er gewoon op hoor.
,,,,فلافل

Offline Roodbaard

• 260
« Reactie #452 Gepost op: 26 maart 2007, 10:41:08 »
Ik denk niet dat er een tweede vegetarische burger in het McDonald's-assortiment komt. Ik werk bij de Mac en de groenteburger wordt al niet veel verkocht (als het er 10 per dag zijn, is het veel). Ik ben het daarbij met Sanja eens dat het het beste is als de enige vleesloze burger ook vegan is. Je kan natuurlijk contact opnemen met McDonald's Nederland, maar ik denk niet dat dat wat uit zal halen. Mijn advies: als je vega-variatie in je fastfood wilt, ga dan eens langs de Maoz, of langs de gewone snackbar (daar hebben ze altijd wel een kaassoufflé, soms ook kaaskroketten en groentekroketten) of langs zo'n vietnamees kraampje voor een loempia. Het is voor horeca-ondernemers nu eenmaal niet rendabel (een uitzondering daargelaten) om een uitgebreid assortiment in vegetarisch voedsel aan te bieden. Daarvoor houdt het gros van de consumenten te veel van vlees.
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Roodbaard

• 260
« Reactie #453 Gepost op: 28 maart 2007, 14:50:18 »
In deze draad zie ik dat sommige Nederlandse Macs wel de groenteburger verkopen en andere niet. Zo zal het in de USA waarschijnlijk ook wel zijn.

Het is een franchise-systeem, dwz dat iemand die een McDonald's wil beginnen, gewoon contact opneemt met McNederland en dan kan beginnen. Elk van deze ondernemers bepaalt ook zelf welke prijs hij vraagt voor zijn producten (al zijn er natuurlijk wel richtlijnen). Het zou best kunnen dat die ondernemers dus ook zelf kiezen welk assortiment ze voeren. Bij de ene Mac kun je bijvoorbeeld wel Red bull en Dubbel frisss krijgen, bij de andere niet.

Als je echt per se bij de Mac wilt eten in Amerika, zou je van tevoren die kennissen wel even kunnen vragen, die weten vast wel of je daar veggieburger kan krijgen (en anders hebben ze tot kerst de tijd om eens even te gaan vragen).
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2007, 14:51:32 door Roodbaard »
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Nina V.

• **
  • 51
    • Creatief op Commando
« Reactie #454 Gepost op: 13 april 2007, 21:32:51 »
Ik snap sowieso niet wat een vegetarier bij de Mac te zoeken heeft. Mac is verantwoordelijk voor zo ontzettend veel dierenleed en milieuvervuiling! Als je daar een vegaburger koopt, dan 'support' je toch indirect de bio-industrie? Hoewel ik als puber verzot was op de vegaburger, komt die er nu niet meer in! Ik zou nog niet eens een kopje koffie bij die vreselijke zaak willen kopen....
Als veggie kan je veel beter naar Maoz of naar iets anders gezelligs, daarmee steun je tenminste nog de 'goeden'.

Offline braam

• 460
« Reactie #455 Gepost op: 14 april 2007, 07:25:21 »
Ik snap sowieso niet wat een vegetarier bij de Mac te zoeken heeft. Mac is verantwoordelijk voor zo ontzettend veel dierenleed en milieuvervuiling! Als je daar een vegaburger koopt, dan 'support' je toch indirect de bio-industrie? Hoewel ik als puber verzot was op de vegaburger, komt die er nu niet meer in! Ik zou nog niet eens een kopje koffie bij die vreselijke zaak willen kopen....
Als veggie kan je veel beter naar Maoz of naar iets anders gezelligs, daarmee steun je tenminste nog de 'goeden'.

Helaas is de Maoz een beetje ver voor mij om even een hapje te eten. Als ik eens lekker wil snacken koop ik me toch die groenteburger-menu. EN als ik met vrienden daar zit kan ik tenminste nog eten. :)
Geen boycot van de Mac? ;)

Offline Nina V.

• **
  • 51
    • Creatief op Commando
« Reactie #456 Gepost op: 14 april 2007, 12:16:41 »
@ Proudveggie: als je met je vrienden bent, kan ik het me nog lichtelijk voorstellen (hoewel ik geen vrienden heb die de Mac in willen! Maar dat terzijde  ;) ) , maar als je alleen bent, dan is er toch vast wel een bakker waar je een broodje gezond kan kopen? Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar zoiets moet er toch wel zijn....?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #457 Gepost op: 14 april 2007, 20:49:01 »

« Reactie #458 Gepost op: 16 april 2007, 10:01:27 »
Hihi

Citaat
Helaas. Deze advertentie is verwijderd.
Waar ging het om?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #459 Gepost op: 16 april 2007, 11:44:23 »
Een gele M, van de McDonalds in een plaats met A, Amersfoort ofzo. De McDonalds werd overgenomen door Burger King en het personeel vond het daarom nodig de M (en evt de ballenbak) te verkopen.
Supercalifragilisticexpialidocious!