Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

SanderV

Re:Mc Donalds groenteburger uit assorti!
« Reactie #40 Gepost op: 11 mei 2005, 23:08:33 »
Het zou beter zijn als er meer vegetarische of veganistische producten bij de grote M zouden zijn, maar verder boeit het me niet. Ik eet/koop daar niets. Nu niet en nooit niet. Tenzij ze opeens helemaal vegan zouden gaan dan bestaat er een kans :)
Tja als dat eens zou gebeuren  :)
Denk weinig kans, is net als een kroeg zonder bier.

edit: ik doe iets geks met die quote denk ik maar ja ik spreek ook niet zo goed HTML
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2005, 23:10:44 door SanderV »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #41 Gepost op: 11 mei 2005, 23:13:32 »
leuk dat de kaas vega gestremd is.
,,,,فلافل

SanderV

« Reactie #42 Gepost op: 11 mei 2005, 23:15:05 »
leuk dat de kaas vega gestremd is.
Das inderdaad wel een vooruitgang. Zouden ze er dan bij MacD een keer rekening mee gaan houden dat er ook weleens vega's komen eten?

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #43 Gepost op: 11 mei 2005, 23:25:32 »
Waarom zou het volgens jou beter zijn als er meer vega(n) producten bij Mc Donalds waren?
Waarom per se beter als dat bij Mc Donalds zo zou zijn?

Het is beter als mensen het ergens anders halen, maar het feit is dat men om een bepaalde reden naar de McD gaan. En als ze dan daar 50-50 keuze hebben uit vlees of gewoon gezonde hapjes met groente enzo kiezen ze wellicht ook weleens eerder voor een niet-vleeshap. Dan zou dat resulteren in minder vraag.

Maar lekker bij de shakies iets lekkers halen is eigenlijk beter :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Tamara

« Reactie #44 Gepost op: 11 mei 2005, 23:57:32 »

Citaat
Het zou beter zijn als er meer vegetarische of veganistische producten bij de grote M zouden zijn, maar verder boeit het me niet. Ik eet/koop daar niets. Nu niet en nooit niet. Tenzij ze opeens helemaal vegan zouden gaan dan bestaat er een kans :)

Ik kwam ooit eens een jongen tegen in de supermarkt, hij had iets heel erg grappigs op zijn jas staan.
Boycot mc Donalds! stond erop met een hondje die over de M heen pieste.

Zo zag ik vandaag een oude mevrouw lopen met zo'n fifi hondje.
Dat hondje pieste tegen de Viskraam aan :heehee:
Toen zei ze: Bah, dat moet je niet doen dat is vies.
En ik dacht: Nog een keer! Nog een keer! Ha, ha, Ha ;D
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2005, 21:46:07 door Magic Aura »

Tamara

« Reactie #45 Gepost op: 11 mei 2005, 23:58:27 »
Boycot Mc Donalds

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #46 Gepost op: 12 mei 2005, 00:07:06 »
Grappig

Of gewoon een mooie McMurder button op je tas :)
Zoals deze:
http://www.biteback.be/support/shop.php?page=browse&cat=4 :)

Offline Nevyn

• 1.426
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #47 Gepost op: 12 mei 2005, 09:39:24 »
Ik heb al zo lang ik me kan herinneren een afkeer van McDonalds en wil er daarom dus ook nooit eten. Vroeger kon ik mijn vegetarisme tenminste nog als smoes gebruiken: "Laten we naar de McDonalds gaan!!" "Nee, liever niet, want ik ben vegetariƫr en dan kan ik niks eten" "Oh ja, natuurlijk. Nou, dan gaan we ergens anders heen!!".

Gaan ze een beetje vegetarische producten verkopen Gelukkig ging in eerste instantie nog het gerucht dat de vegaburger niet te vreten was, kon ik dat nog gebruiken.
Je hebt nl. niet altijd zin in hele discussies waarom je niet naar de McDonalds wil........

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #48 Gepost op: 12 mei 2005, 22:23:44 »
Jaaaaaa, alle vega's de Mac boycotten, zodat ze over een poosje helemaal niks geen vegadingen meer daar verkopen!

Aiko

« Reactie #49 Gepost op: 12 mei 2005, 22:25:48 »
En dan gaan ze failliet, ...toch?
Ik ga ook niet naar McDonalds hoor, maar mijn voornaamste reden is wel weer erg sockig...

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #50 Gepost op: 12 mei 2005, 22:29:35 »
Ik gok dat de Mac niet vanwege financiele voordelen vegadingen verkoopt, laat staan dat ze failliet gaan van vegetarische idealen.

Mc Lex

« Reactie #51 Gepost op: 18 mei 2005, 19:09:22 »
Hallo Mensen,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het betreur wat jullie allemaal over McDonald's zeggen.

Ik werk als weekendmanager bij een McDonald's restaurant en wilde ff wat onduidelijkheden wegnemen. (maar ik weet ook nog niet alles).

De groenteburger in z'n huidige vorm gaat er inderdaad uit. Daarvoor komen er drie nieuwe burgers terug. De Pita Beef, de Pita Chicken en de Pita Veggie. Het product wordt vers gemaakt (dus niks ingevroren), alleen de broodjes worden kant en klaar aangeleverd. De groenten die op de burgers zitten, zijn gegrild. Het broodje word als volgt gemaakt:

1. Bakken van groenten
2. Warm maken van broodje
3. Schep met een laagje sla klaarleggen
4. Volgens mij saus erop
5. Kaas erop (kan eraf gelaten worden)
6. Gegrilde groenten erop (25% rode paprika, 25% gele paprika, 25% uien, 25% courgette (niet apart eraf te laten worden namelijk samen gegrild)
7. Broodje open maken
8. Schep met ingredienten erin schuiven

De broodjes moeten een succes worden. De keukens van de restaurants worden drastisch aangepast. Groenten worden op aparte grills gegrilld. Er zijn 3 kleuren en de rood voor beef, geel voor chicken en groen voor veggie. Groen = dus groente en dat valt goed uit elkaar houden. het werkt met alles zo: groene spatels voor de grill, groene scheppen groene tangen voor groente en groene verpakking en dat kunnen de personeelsleden bij McDonald's best wel uit elkaar houden.

2 mei gaat het geheel in. Aangezien het geheel goed gesettled moet worden in de restaurants, wacht men met campagne voeren. Begin juni komen dan aanvullende campagnes in tijdschriften, televisie e.d. Vanwege het verwachte succes worden de burgers en ingredienten op vooraad gemaakt (max 10 min houdbaar) en daardoor zal lang wachten ook verholpen zijn.

Hopende jullie genoeg geinformeerd te hebben en ik sta open voor vragen die ik kan beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Mc Lex

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #52 Gepost op: 18 mei 2005, 19:16:27 »
Kijk, dat is nog eens McDrive!

Dus ze zijn al overal te koop? Ik ben erg benieuwd!

Nog een vraagje: weet je of de eieren in de pannenkoeken en muffins etc. scharrelei zijn?

Mc Lex

« Reactie #53 Gepost op: 18 mei 2005, 19:20:14 »
Ik zie dat ik de 3 vergeten ben. Ik bedoelde 23 mei, Sorry!  :-[

Bij ieder McDonald's restaurant, zijn folders verkrijgbaar over de ingredienten van producten. Daarin is te vinden wat de ingredienten, voedingswaarden e.d. zijn. Ook voor gasten met een allergie is er het een en ander terug te vinden.

Ik durf geen antwoord te geven op de vraag van je over scharreleieren.
Maar ga eens langs in een restaurant, of surf eens naar www.mcdonalds.nl, kies onderaan producten en vervolgens linksboven voedingswaarden. Ik heb al gekeken, maar er staat kippenei, maar je vindt er ook andere informatie.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2005, 19:29:24 door Mc Lex »

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #54 Gepost op: 18 mei 2005, 19:24:29 »
en dat kunnen de personeelsleden bij McDonald's best wel uit elkaar houden.

En als ze kleurenblind zijn? Of gemakzuchtig?

Miezemiez

« Reactie #55 Gepost op: 18 mei 2005, 19:25:09 »
nou ik ben iig blij dat er een vegan variant mogelijk is!

is de saus vegan? zo niet, dan kan die er toch ook af gelaten worden? dan bestel ik wel kethup :D

overigens eet ik alleen mac d als het niet anders kan, als fallback ofzo.
shakies (vooral de sojamelk-aardbeien-banaanshake) ruleert toch nog echt wel :P
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2005, 19:29:33 door no good advice »

Mc Lex

« Reactie #56 Gepost op: 18 mei 2005, 19:31:39 »
en dat kunnen de personeelsleden bij McDonald's best wel uit elkaar houden.

En als ze kleurenblind zijn? Of gemakzuchtig?

Het zou kunnen maar ik geloof dat dat niet de gedachte erachter is, en mensen die kleurenblind zijn kunnen het verschil ook opmerken. de doosjes  of wraps eigenlijk, hebben allen een andere opdruk.

Offline Wup

• 138
« Reactie #57 Gepost op: 18 mei 2005, 21:09:27 »
Dochterlief had zondag nog een groenteburger genomen. Zag er erg smakelijk uit! Ze vond hem heerlijk. Dus hopelijk zijn die pitavarianten even lekker. Ik was via de Mc Drive en ik moest even apart parkeren omdat de groenteburger echt helemaal vers werd gemaakt. (Die hebben ze niet op voorraad warm liggen) Maar dat vond ik prima.
Nog ff een vraagje overigens voor Mc Lex: Waarom krijgen mijn kids altijd allemaal hetzelfde in hun happy meal? Ik heb er 5, waarom dan niet zoveel mogelijk verschillende speeltjes geven? Ik vind het zo flauw dat ze nu bijv. 5 dezelfde muziekhangertjes hebben. (Met 5 keer hetzelfde muziekje) Kan dat niet anders?
Groets, Wup (overigens best tevreden over Mc. D hoor. Vooral sinds ik de McDrive ontdekt heb!)
Dit jaar wil ik helderheid!

Mc Lex

« Reactie #58 Gepost op: 18 mei 2005, 21:17:55 »
Hoi Wup,

Aan de leveringen van MLS (de toeleverancier van McDonald's) kan ik niks doen. Wij bestellen gewoon speeltjes en zij bepalen wat er binnen komt. Vaak (bij ons restaurant) is het zo dat er 2 soorten aanwezig zijn. Toch zijn er veel ouders die kiezen voor dezelfde speeltjes om ruzie te voorkomen. U kunt er naar vragen en men zal over het algemeen de moeite (al is het dat niet) even nemen om te kijken of er andere speeltjes zijn. 5 verschillende zal denk ik niet voorkomen mede omdat veel series slechts 4 verschillende premiums (speeltjes) hebben. Overigens kun u de speeltjes, mits in verpakking, altijd ruilen, maakt niet uit of er op een bepaald moment een andere serie is. En verder kan ik nog meegeven dat er bepaalde restaurant prodcuten achterhouden voor verzamelaars, zodat zij niet iedere week langs McDonald's hoeven en toch een bepaalde serie compleet krijgen. Bel eens naar uw restaurant misschien kunt u een afspraak met ze maken.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #59 Gepost op: 18 mei 2005, 21:19:21 »
Ik vraag me altijd af of kinderen die geen McKoeienburger eten, maar een vegaburger willen, of die dan ook van die Happy Meal dingen krijgen. Lijkt me zo zielig als dat dan niet mag...