Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

Aiko

Re:Mc Donalds groenteburger & PitaMac
« Reactie #360 Gepost op: 18 mei 2006, 23:44:45 »
Basisschool topografie. Aiko was er goed in. En na twintig jaar kan ik er mij nog steeds redelijk op oriënteren, blijkt een ietsiepietsie.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #361 Gepost op: 19 mei 2006, 08:49:36 »
Tuurlijk joh, al die plaatsen in het Noorden is toch een pot nat en de verkeerde namen bij elkaar trekken, ach, het ligt in de naburige provincie, nietwaar.  :P
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

marcus

« Reactie #362 Gepost op: 26 mei 2006, 13:37:17 »
Helaas!

Ik heb al vaker bij de Mc gestaan, en gevraagd! Heeft u voor mij een groenteburger?

Nee, wel franse frietjes!

De teleurstelling bij mij was groot, ik dacht bij mezelf! Wat is er mis met die burger!

Ook gelet op het toenemend aantal partime vegetariers, en natuurlijk gelet op het groeiend aantal vegetariers in Nederland, begrijp ik dit beleid niet echt!  

Het is hopen op betere tijden, zelfs in een gemiddelde snackbar kun je tegenwoordig een vegetarische kroket krijgen!

Ciao1

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #363 Gepost op: 26 mei 2006, 14:09:25 »
Gelet op het nog steeds beperkt aantal fulltime vegetariërs, gelet op het gegeven dat veel fulltime vegetariërs zo bewust leven dat ze Mc Donalds (volgens mij terecht) links laten liggen, gezien Mc Donalds een multinational is die enkel en alleen op geld uit is en inschattend dat de meerkost van het voorzien van een (niet populair) vegetarisch alternatief waarschijnlijk veel meer kost dan het opbrengt begrijp ik het beleid maar al te goed.

Of, om het korter samen te vatten, als de verkoop van een vegetarische burger maar een beetje extra geld in het Mc Donalds-laadje zou brengen dan zou die burger zeker overal te krijgen zijn.  Of verwacht je dat een bedrijf als Mc Donalds met iets anders rekening houdt dat winst?  (Het zou mooi zijn als dat het geval zou zijn, maar zo werken zulke bedrijven niet.)

marcus

« Reactie #364 Gepost op: 26 mei 2006, 14:16:52 »
Daarom is hun maatschappelijke verantwoordelijkheid ook zo groot!

marcus

« Reactie #365 Gepost op: 26 mei 2006, 14:23:31 »
Het lijkt mij toch logisch dat ook multinationals als Mc meegaan met hun tijd!

De trend is dat mensen steeds meer gezond willen eten, het zou natuurlijk rekening houdende met de realiteit, nl dat mensen erg weinig tijd hebben om goed te eten, erg goed zijn van Mc als ze gezonde vegetarische producten zouden opnemen in hun assortiment!

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #366 Gepost op: 26 mei 2006, 14:31:24 »
Daarom is hun maatschappelijke verantwoordelijkheid ook zo groot!

Maar dat is net wat ik duidelijk wil maken.  Bedrijven als Mc Donalds voelen zich helemaal niet maatschappelijk verantwoordelijk en zelf als ze voortaan overal een goed vegetarisch alternatief zouden aanbieden (wat ze dus enkel uit economische overwegingen zouden doen) is het nog steeds een bedrijf dat sociaal-, ecologisch-, maatschappelijk 'slecht scoort'.
« Laatst bewerkt op: 26 mei 2006, 14:59:25 door Ligfietsertje »

marcus

« Reactie #367 Gepost op: 26 mei 2006, 14:41:07 »
Ik wacht het rustig af Ligfietsertje!

De tijd zal het leren denk ik!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #368 Gepost op: 27 mei 2006, 01:12:56 »
De trend is dat mensen steeds meer gezond willen eten
En dat is natuurlijk precies de reden dat er steeds meer mensen obees zijn :P

Ik weet niet of er wel een trend is van mensen die gezonder willen eten, al weet ik eerlijk gezegd ook niet of er een trend is van mensen die vetter willen eten oid. Maar de meeste mensen vinden vet en zout gewoon lekker en McDonalds maakt meer winst als het dingen verkoopt die mensen lekker vinden, dan als het dingen verkoopt die misschien wel heel erg gezond zijn, maar ook vies.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #369 Gepost op: 30 mei 2006, 00:55:25 »
Toch merk je de laatste paar jaar dat Mc Donalds (zich gedwongen uit maatschappelijke verantwoordelijkheid en ter zuivering van haar als ongezond bekend staande naam) zich probeert te ontworstelen als "McOngezond".

Je merkt dit aan de salades in het assortiment (waar volgens mij amper vraag naar is) en de sponsor-acties en andere reclame-ondersteuningen e.d.

Juist daarom zou de GROENTEBURGER consequent en overal verplicht terug moeten in het assortiment, is mijn mening. Al is het al uit pure marketingoverweging...

Ik hoop dat de vegetariersbond (waar ik nog steeds lid van ben) zich merkbaar actief gaat inzetten voor de vegetariers, en zich niet te volgzaam opstelt jegens het grote concern Mc Donalds...

« Laatst bewerkt op: 30 mei 2006, 00:56:01 door Vega-Robbie »

viv

« Reactie #370 Gepost op: 30 mei 2006, 12:00:32 »
De groenteburger moet blijven
Als ik daar eens 1/2 x per jaar kom wil ik wel iets kunnen eten en die groenteburger is gewoon lekker ;D
maar ja jammer voor Mcdonalds als ze die echt uit het assortiment halen.....

cerberus

« Reactie #371 Gepost op: 04 juni 2006, 19:26:39 »
Ik weet niet of het verhaal nog klopt (dwz dat McDonalds het recept misschien heeft aangepast) maar 3 jaar geleden waren de frites bij de Mac nog niet vegetarisch (met uitzondering van India) omdat ze gemaakt werden van geperst aardappelmeel waar een rundvleesextract voor de smaak doorheen zat.

Ze hebben in de VS hier ook een flinke boete voor gehad omdat ze een Vego campagne hebben gehouden omdat ze overgestapt waren op plantaardige frituur olie

Offline Vega-Robbie

• 144
Re:De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #372 Gepost op: 14 juni 2006, 01:53:50 »
Afgelopen zondag weer een lekker Groenteburger-menu gehad bij de Mac aan de A16 bij Hendrik-Ido Ambacht (brug te noorden van Dordrecht).

Tevens vraag ik me af wat nu de ontwikkelingen en vorderingen bij Mc Donalds zijn v.w.b. de definitieve opvolger van (hopelijk naast) de Groenteburger, zoals Mc Donalds ooit eens meldde in een mailtje.

Wil iemand (die niet eerder naar Mc een mailtje heeft gezonden) hen een mailtje sturen met die vraag?

Offline Brent

• 600
« Reactie #373 Gepost op: 21 juni 2006, 08:45:15 »
Bij de MCDonalds aan de Groenplaats in Antwerpen hebben ze hem dus ook!  ;)
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2006, 08:49:39 door Brent »

Offline Wup

• 138
« Reactie #374 Gepost op: 21 juni 2006, 23:14:04 »
En bij de Mac in Malden (charlemagne) ook. En dochterlief mocht hem gewoon in haar happy meal. Dit itt de pita mac, die moest apart betaald want te duur.
Dochterlief was geslaagd voor haar A-diploma en dan halen wij altijd McD.
Greetz, Wup
Dit jaar wil ik helderheid!

Anticarne

« Reactie #375 Gepost op: 22 juni 2006, 11:37:58 »
Ik weet niet of het verhaal nog klopt (dwz dat McDonalds het recept misschien heeft aangepast) maar 3 jaar geleden waren de frites bij de Mac nog niet vegetarisch (met uitzondering van India) omdat ze gemaakt werden van geperst aardappelmeel waar een rundvleesextract voor de smaak doorheen zat.

Ze hebben in de VS hier ook een flinke boete voor gehad omdat ze een Vego campagne hebben gehouden omdat ze overgestapt waren op plantaardige frituur olie

Voorzover ik weet is dit nog steeds het geval, ik wil er i.i.g. geen risico mee lopen, de gedachte alleen al.
MacDreck NL loopt wat dat betreft achter op de UK waar ik wel vaker een tevreden gevoel had (daar heb je de Deli sandwich, een volkorenboordje gevuld met gegrilde groenten en evt. cheddar) en ze hebben happymeals met worteltjes!
En bij Burger King hebben ze een lekkere groenteburger kid's meal.

Gwennepen

« Reactie #376 Gepost op: 22 juni 2006, 11:48:30 »
Oh dat deli sandwich klinkt echt lekker.Dat ga ik zelf maken.NU! :D

Gwennepen

« Reactie #377 Gepost op: 17 juli 2006, 07:45:39 »
Ik had vorige week een groenteburger bij de Mac in Terneuzen(of all places)!Hij stond niet op het menu,maar ik dacht ik vraag het gewoon.Ik had er helemaal een juichgevoel van!
                                                      :cheer:

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #378 Gepost op: 17 juli 2006, 15:23:43 »
Idem in Arnhem!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #379 Gepost op: 17 juli 2006, 20:50:53 »
Idem in Arnhem!

Ook oki doki in Assen aan de snelweg A28. Daar heb ik ook een lekkere groenteburger genoten; sterker nog:  een heel menu zelfs, met vitamientjes-C in een sinaasappelsap van Tropicana. Lekker en tevens (een beetje) verantwoord. :)

De groenteburger strikes back :) ;D ;)
En die magere, kleffe PitaMac, met zijn nasmaak zijn we allemaal allang vergeten hoop ik.