Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

Cy-V

Re:Mc Donalds groenteburger & PitaMac
« Reactie #260 Gepost op: 19 november 2005, 16:00:39 »
Ah dat verklaard dus de biervilt-smaak :p
Maar wel goed van ze ;)
« Laatst bewerkt op: 19 november 2005, 16:02:47 door Cy-V »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #261 Gepost op: 19 november 2005, 16:13:35 »
Het verschilt per filiaal hoe ze smaken. Die in Doetinchem kan ik echt aanraden.

Offline Vega-Robbie

• 144
  • Geslacht: Man
« Reactie #262 Gepost op: 20 november 2005, 01:18:22 »
Al gedacht aan het vet waarin het gebakken is en ook de andere burgers? Op deze manier mogen ze het niet écht vegetarisch noemen.
. Zoals door Hizikigrrr geschreven, komt mij wel geloofwaardig over. Tenslotte is de Groenteburger van de Mac goedgekeurd door de NVB. Dan zal het wel vertrouwd zijn toch..?

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #263 Gepost op: 20 november 2005, 05:55:33 »
Tenslotte is de Groenteburger van de Mac goedgekeurd door de NVB. Dan zal het wel vertrouwd zijn toch..?

In dit geval lijkt me er niet veel aan de hand. Maar even in het algemeen gesproken: zo'n keurmerk zegt niet alles. Het gaat uit van de aanhoudende goede intenties van de aanvrager van het keurmerk. De NVB is een heel kleine organisatie die onmogelijk kan toezien op de naleving van de voorwaarden van het keurmerk. Ik kan me vergissen, maar volgens mij doen ze ook niet zelf onderzoek naar het al dan niet vegetarisch zijn van een product waarvoor het keurmerk is aangevraagd. Als de leverancier zegt dat het zo is, de voorwaarden ondertekent en een x-bedrag overmaakt, wordt het kleurmerk verleend. Dat kan gewoon niet anders als je geen Stasi-achtige organisatie hebt die de controle doet.

Offline Mariek

• 3.972
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #264 Gepost op: 20 november 2005, 09:49:21 »
In Nijmegen stond 'ie niet op het bord, dus toen ben ik maar elders een frietje gaan halen. Jammer, had er echt zin in.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline cornflake

• 127
    • muzieklijstjes enzo
« Reactie #265 Gepost op: 20 november 2005, 10:07:18 »
Tenslotte is de Groenteburger van de Mac goedgekeurd door de NVB. Dan zal het wel vertrouwd zijn toch..?

Dat kan gewoon niet anders als je geen Stasi-achtige organisatie hebt die de controle doet.

Maar ja het zal toch gecontroleerd moeten worden? Als blijkt dat het product niet aan de eisen voldoet dan zal de NVB een waarschuwing moeten geven en desnoods het keurmerk intrekken.
Misschien moeten wij als kritische consument het veldwerk doen en de NVB inlichten als we een product niet vertrouwen.
...just follow the day and reach for the sun. (The Polyphonic Spree)

Marizzie

« Reactie #266 Gepost op: 20 november 2005, 13:02:05 »
In Nijmegen stond 'ie niet op het bord, dus toen ben ik maar elders een frietje gaan halen. Jammer, had er echt zin in.

Moet je er gewoon even naar vragen, in Rotterdam had ik dat laatst ook.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #267 Gepost op: 20 november 2005, 13:08:18 »

Hier stond ie ook niet op het bord maar hij was er wel.
,,,,فلافل

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #268 Gepost op: 20 november 2005, 22:10:36 »
Op de voedingsstoffen kaart van MCDonalds staat dat ze bij geen een product kunnen garanderen dat het veg is! >:(
Dat zou een zeer kwalijke zaak zijn. Wat is de mening van de NVB hierover?

Die zullen, als het waar is, het nu jammer vinden dat ze al meerdere malen verkapte reklame voor vegetarische produkten bij McDonalds hebben gemaakt. :nosmile:

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #269 Gepost op: 20 november 2005, 22:23:27 »
Op de voedingsstoffen kaart van MCDonalds staat dat ze bij geen een product kunnen garanderen dat het veg is! >:(

Is dat niet een soort vanuit Amerika overgewaaide anti-schadevergoedingseis-maatregel.
Ik kan me zo voorstellen dat men in Amerika McDonalds voor de rechter zou dagen (en het proces winnen en een grote schadevergoeding krijgen) als er een spatje dierlijk vet op een vegetarisch burger beland of er ergens een insect in een slaatje terecht komt.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #270 Gepost op: 21 november 2005, 12:39:37 »
Een vriendin van mij werkte lang geleden bij de McD en zij vertelde dat de groenteburgers in een aparte frituurpan worden klaargemaakt, dus niet in de magnetron...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Cy-V

« Reactie #271 Gepost op: 21 november 2005, 12:45:48 »
Dat lijkt me heel sterk.  Misschien in een groot filiaal maar in een klein filiaaltje is dat niet rendabel. Ik heb zelf bij een catering gewerkt. Kwam er wel al gauw achter dat ze bonito's inderdaad frituurden...met kroketten. maargoed, dat is een ander verhaal

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #272 Gepost op: 21 november 2005, 13:00:48 »
Het stond ook lang geleden op de website van de NVB. EN voor de PitaMac gebruikten ze aparte 'keukengereedschappen' voor de vega-variant.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #273 Gepost op: 21 november 2005, 14:03:42 »
Dat lijkt me heel sterk.  Misschien in een groot filiaal maar in een klein filiaaltje is dat niet rendabel.

MacDonalds heeft altijd gezegd dat de groenteburger apart werd gebakken.
,,,,فلافل

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #274 Gepost op: 17 december 2005, 01:04:19 »
De groenteburger is in Nederland gelukkig weer terug in het assortiment.

Helaas merkte ik deze maand bij de MAC in LONDEN dat daar de QUORN-burger is verdwenen en in vervangen door een broodje dat familie is van de PitaMac. Hij was groter (en van bruin brood) en smaakta matig/redelijk. Jammer dat de lekkere QUORN-burger verdwenen is.

Hebben er meer mensen hier ervaring met de QUORN-burger van de Engelse Mac?
« Laatst bewerkt op: 17 december 2005, 01:05:22 door Vega-Robbie »

Miepje Kurk

« Reactie #275 Gepost op: 22 december 2005, 19:41:02 »
Ik heb geen Engelse ervaringen, maar vandaag zag ik bij een Duitse MacDonalds (in Kleve, dus net over de grens) dat ze daar helemaal niks vegetarisch in het assortiment hebben  :aangry:

(Behalve dan frietjes natuurlijk en zakjes snotterige sla en appelblokjes... Maar wie gaat er nou sla of appel uit een zakje zitten eten bij een fastfoodtent?)

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #276 Gepost op: 22 december 2005, 19:51:07 »
Klopt, in Duitsland kan je beter naar de Burgerking gaan (die heeft wel een lekkere veggieburger).

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #277 Gepost op: 23 december 2005, 12:03:22 »
De Mc Donalds in Londen had een veggieburger zag ik (ik weet niet hoe die smaakt, heb em niet geprobeerd).
,,,,فلافل

spacewolf

« Reactie #278 Gepost op: 23 december 2005, 23:33:02 »
Hier in Leeuwarden is hij ook niet meer te krijgen, maar ik heb gehoord in Groningen nog wel.

Ik vind het wel erg jammer hoor, ik ga nu veel minder snel even naar de Mac, een Groenteburger menu is wel zo lekker, dan alleen een patatje en wat drinken.

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #279 Gepost op: 25 december 2005, 01:07:30 »
Hier in Leeuwarden is hij ook niet meer te krijgen, maar ik heb gehoord in Groningen nog wel.

Ik vind het wel erg jammer hoor, ik ga nu veel minder snel even naar de Mac, een Groenteburger menu is wel zo lekker, dan alleen een patatje en wat drinken.

Niet meer..? Dan lopen ze zeker een beetje achter daar in Leeuwarden..?
In de rest van de wereld (Nederland) is ie weer terug na 2 keer weggeweest. Hij zal in Leeuwarden vast wel weer terug komen. Mogelijk komt er gedurende een half jaartje een z.g. PitaMac, maar die gaat weer verdwijnen... We houden je op de hoogte.
« Laatst bewerkt op: 25 december 2005, 01:08:13 door Vega-Robbie »