Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mc Donalds groenteburger uit assorti!
« Reactie #20 Gepost op: 06 mei 2005, 21:29:48 »
Ik vind het een onsmakelijke naam. Klinkt als teer dat ze op wegen en platte daken spuiten ofzo.
Hij ziet er wel lekker uit!

Offline bloempjuh

• 196
    • b-log
« Reactie #21 Gepost op: 06 mei 2005, 22:47:40 »
Zou je die nieuwe 'burger' niet gewoon zonder kaas kunnen bestellen? Of doen ze daar niet aan bij de Mac?
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Kiwi

« Reactie #22 Gepost op: 07 mei 2005, 00:36:50 »
Waarschijnlijk worden ze kant en klaar diepgevroren aangeleverd, dus weinig kans dat ze de kaas er tussenuit kunnen halen.
Alhoewel... er zit ook sla in zie ik, dat zullen ze vast niet mee verwarmen, dus er is een kansje dat het wel kan.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #23 Gepost op: 07 mei 2005, 13:24:38 »
Bij de Mac gaat alles volgens voorschriften en procedures. Technisch gezien is het misschien wel mogelijk om de kaas van de pita te scheiden, maar ik denk niet dat McD-medewerkers mentaal gezien in staat zijn om af te wijken van de regels die er op de hamburgeruniversiteit ingestampt zijn. Ik vermoed dat ze dan eerst de filiaal-houder erbij moeten roepen en dat die dient te overleggen met het hoofdkantoor in Amsterdam, waarvandaan men vervolgens moet faxen naar Amerika voor toestemming.

Offline iammars

• 288
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 07 mei 2005, 17:06:52 »
De Mac gaat hetzelfde probleem krijgen als concurrent Burgerking: geen vegetarische burger meer. Dus dat wordt de Pizzahut de volgende keer dat ik een fastfoodtent binnenstap (meestal met niet-vegetarische vrienden).

Miezemiez

« Reactie #25 Gepost op: 07 mei 2005, 17:58:28 »
zat de subway maar boven de rivieren! ik ben jaloers op eindhoven!

Online Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #26 Gepost op: 07 mei 2005, 18:12:02 »

Maar dat zitten ze hoor, en best wel een behoorlijk aantal. Kijk maar op http://www.subway.com/Applications/locator/index.aspx en dan Netherlands selecteren.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #27 Gepost op: 07 mei 2005, 18:46:51 »
Bij de Mac gaat alles volgens voorschriften en procedures. Technisch gezien is het misschien wel mogelijk om de kaas van de pita te scheiden, maar ik denk niet dat McD-medewerkers mentaal gezien in staat zijn om af te wijken van de regels die er op de hamburgeruniversiteit ingestampt zijn. Ik vermoed dat ze dan eerst de filiaal-houder erbij moeten roepen en dat die dient te overleggen met het hoofdkantoor in Amsterdam, waarvandaan men vervolgens moet faxen naar Amerika voor toestemming.

Nou die groentenburger kon je ook zonder saus krijgen en ik ken iemand die gewone bigmacs altijd zonder tomaat vraagt omdat ie dan speciaal voor haar wordt klaargemaakt (en niet al een tijdje ligt). Als die kaas al niet helemaal geintegreerd in het ingevroren ding is denk ik dat je em wel zonder kaas kan krijgen.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #28 Gepost op: 07 mei 2005, 18:47:27 »
De Mac gaat hetzelfde probleem krijgen als concurrent Burgerking: geen vegetarische burger meer.

??? die pitamac is juist wel vega.
,,,,فلافل

Online Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #29 Gepost op: 07 mei 2005, 18:49:53 »
Maar de pitamac is geen burger (misschien vindt iammers dat belangrijk?).

Ik heb trouwens wel hoop dat de pitamac lekkerder is dan de groenteburger... ik vind 'm in ieder geval er lekkerder uitzien.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #30 Gepost op: 07 mei 2005, 19:03:20 »
Maar de pitamac is geen burger (misschien vindt iammers dat belangrijk?).

oh ja, dat zou natuurlijk kunnen.
,,,,فلافل

Miezemiez

« Reactie #31 Gepost op: 07 mei 2005, 21:16:54 »

Maar dat zitten ze hoor, en best wel een behoorlijk aantal. Kijk maar op http://www.subway.com/Applications/locator/index.aspx en dan Netherlands selecteren.

oooh ja  :D, maar helaas nog niet echt in de buurt, maar als ik ooit in groningen kom ooooooooh dan ga ik daar heen

ik had overigens beter in oldenzaal kunnen wonen dan in hilversum haha, daar zijn er 2 in de buurt, hier geeneen! geen in amsterdam, utrecht.... vreemd toch.
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2005, 21:18:09 door no good advice »

Online Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #32 Gepost op: 07 mei 2005, 21:21:12 »
Ze zijn wel flink bezig met uitbreiden van het aantal vestigingen, dus wie weet hoef je er binnenkort niet zo ver voor te reizen :)

Offline cornflake

• 127
    • muzieklijstjes enzo
« Reactie #33 Gepost op: 07 mei 2005, 23:10:36 »
zou de kaas in de pitamac vegetarisch gestremd zijn? De groenteburger was ook goedgekeurd door de NVB.

Ik eet elke week van de Mac  :-[
Niet omdat ik er nu zo dol op ben maar meer voor de gezelligheid op het werk. Ik neem bijna altijd een groenteburger.
Een collega lust geen kaas en als ze een of andere burger besteld, maken ze die zonder kaas. Dus dat kan waarschijnlijk ook wel met de pitamac...
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2005, 11:28:25 door cornflake »
...just follow the day and reach for the sun. (The Polyphonic Spree)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #34 Gepost op: 07 mei 2005, 23:15:32 »
zou de kaas in de pitamac vegetarisch gestemd zijn? De groenteburger was ook goedgekeurd door de NVB.

Dat lijkt me niet maar dat is wel een interessante vraag
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #35 Gepost op: 10 mei 2005, 17:44:36 »
Wow, je schrikt wel van de voedingswaarden bij de Mac (en dat geldt natuurlijk voor alle fastfoodrestaurants)  :o.

Een medium Franse Frietjes, een Groenteburger en een MacShake banaan leveren:

358 Kc + 19 g vet + 460 Kc + 23 g vet + 420 Kc + 11 g vet = 1238 Kcal en 53 gram vet!

Das wel erg veel voor een maaltijd...

Als troost voor de schrik eet ik zo maar een pizza :P.

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #36 Gepost op: 11 mei 2005, 22:46:40 »
Hallo beste mede-forumers,

Goed nieuws van de NVB (Nederlandse Vegetariƫrs Bond).

Op mijn E-mail met een vraag aan de NVB kreeg ik van hen snel een keurige reactie. Hier bijgevoegd het zeer positieve antwoord:

Beste Robert,

McDonalds heeft ons op de hoogte gebracht van de PitaMac en we hebben hem zelfs al geproefd! De onderdelen worden apart in een pitaflatbread gedaan en de kaas is vegetarisch gestremd. De groenteburger gaat inderdaad verdwijnen, helaas.

Aangezien alle onderdelen er los in worden gestopt, zal het ook mogelijk zijn om de PitaMac vegan te bestellen.

Met vriendelijke groet,

Vibeke Helder
Communicatiemedewerker
Nederlandse Vegetariƫrsbond
Larenseweg 26
1221 CM Hilversum
tel.: 035-6834796
fax: 035-68361562
www.vegetariers.nl

Klinkt positief voor ons alle lijkt me; ik heb er hierdoor vertrouwen in. Met hartelijke dank aan de NVB. Eet smakelijk! Overigens blijf ik het wel jammer vinden dat daarmee de groenteburger gaat verdwijnen. Wat is jullie reactie?

SanderV

« Reactie #37 Gepost op: 11 mei 2005, 22:59:11 »
Die pita lijkt me wel erg lekker, de burger was niet slecht. Denk dattik het niet zo erg vind, frietjes met een lekkere groentenpita lijkt me wel wat.

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #38 Gepost op: 11 mei 2005, 23:05:29 »
Klinkt positief voor ons alle lijkt me; ik heb er hierdoor vertrouwen in. Met hartelijke dank aan de NVB. Eet smakelijk! Overigens blijf ik het wel jammer vinden dat daarmee de groenteburger gaat verdwijnen. Wat is jullie reactie?

Het zou beter zijn als er meer vegetarische of veganistische producten bij de grote M zouden zijn, maar verder boeit het me niet. Ik eet/koop daar niets. Nu niet en nooit niet. Tenzij ze opeens helemaal vegan zouden gaan dan bestaat er een kans :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Elsbeth

« Reactie #39 Gepost op: 11 mei 2005, 23:08:12 »
Waarom zou het volgens jou beter zijn als er meer vega(n) producten bij Mc Donalds waren?
Waarom per se beter als dat bij Mc Donalds zo zou zijn?