Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

Offline renske

• 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Mc Donalds groenteburger uit assorti!
« Reactie #180 Gepost op: 03 augustus 2005, 21:04:06 »
De enige macdonalds waar ik overigens eet is die in india.Daar hebben ze vier vegetarische burgers op het menu en ook nog een zoort van pizza.
als je vegetarisch besteld wordt je bestelling door apart personeel behandelt die alleen maar vegetarische  producten maken/behandelen.ook worden de vegetarische dingen bereid in apperatuur die alleen wordt gebruikt voor de vegetarische dingen.
Je kan dit zien omdat zij een ander uniform dragen(groen geacentueerd.)

:o
WAUW
Dat klinkt goed.
Alhoewel ik toch nog steeds liever vegaburgers bij Dolores (biologische snackbar in Amsterdam) eet, want los van dit geweldige vega-beleid in India, staat McDonalds me nog steeds niet aan....

Elsbeth

« Reactie #181 Gepost op: 09 augustus 2005, 16:32:16 »
Hey een bio snackbar! Waar in Amsterdam precies?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #182 Gepost op: 09 augustus 2005, 17:27:25 »
Hey een bio snackbar! Waar in Amsterdam precies?

op de nieuwezijds voorburgwal, in een klein houten huisje met houten banken er voor tegenover cafe bep.
er is in de restaurantgids ook een draadje over.
edit: hmm dat draadje blijkt eigenlijk niet zoveel voor te stellen
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2005, 17:29:20 door Selly »
,,,,فلافل

sokkie1234

« Reactie #183 Gepost op: 15 augustus 2005, 20:33:29 »
hey

Ik zou als veganist nooit bijde macdonalds eten..als je weet hoe heun vlees behandeld word die beesten staan in donkere schuren worden bont en blauw geslagen dus nee dank je..ook al zouden ze iets voor veganisten hebbn >:(

Offline cornflake

• 127
  • Geslacht: Man
    • muzieklijstjes enzo
« Reactie #184 Gepost op: 28 augustus 2005, 12:43:21 »
De enige macdonalds waar ik overigens eet is die in india. Daar hebben ze vier vegetarische burgers op het menu en ook nog een zoort van pizza.

Ja, echt geweldig! Ik heb eergisteren in New Dehli een groenteburger gegeten!  ;D Meer dan de helft dan de producten die ze verkopen is vegetarisch! Het is spotgoedkoop en als je iets op hebt, komt er personeel langs om het afval op te ruimen.
India is hét bewijs dat het ook anders kan!  8)
...just follow the day and reach for the sun. (The Polyphonic Spree)

Kiwi

« Reactie #185 Gepost op: 28 augustus 2005, 12:48:11 »
Het is spotgoedkoop en als je iets op hebt, komt er personeel langs om het afval op te ruimen.

Dat komt dus vooral omdat het personeel daar helemaal niets kost, dus of het zo'n verbetering is voor het personeel durf ik te betwijfelen hoor. :P

Offline cornflake

• 127
    • muzieklijstjes enzo
« Reactie #186 Gepost op: 28 augustus 2005, 12:56:01 »
ja, dat mag je betwijfelen. Er zijn veel kanttekeningen te plaatsen bij de levensstandaard in India. Er gelden hele andere maatstaven  ::) Ik denk dat het MacDonaldspersoneel het er daar relatief goed heeft.

Kiwi

« Reactie #187 Gepost op: 28 augustus 2005, 13:01:25 »
Maar toch is personeel daar niet duur, anders zouden er geen mensen rondlopen die jouw troep op kwamen ruimen.

(en even off-topic: ik weet dat er op mijn werk ook een project is uitbesteedt aan een Indiaas bedrijf, en zelfs met de verblijfskosten van een aantal Indiërs hier (nu al ruim 1,5 jaar) en de nodige vluchten van een aantal collega's naar India en terug kan het hele project uiteindelijk nog voor een fractie van de prijs afgerond worden van wat het bij een Nederlands bedrijf gekost zou hebben. En dat is dus echt alleen de besparing op de personeelskosten hoor!)

Offline cornflake

• 127
    • muzieklijstjes enzo
« Reactie #188 Gepost op: 28 augustus 2005, 13:11:41 »
het persoeel kost ook niet veel. Alles is goedkoper. Ik kocht bijvoorbeeld 3 bananen voor 6 eurocent...

Kiwi

« Reactie #189 Gepost op: 28 augustus 2005, 13:15:43 »
Mee eens, de hele levensstandaard ligt daar lager, maar het feit is gewoon dat die hamburgers (of wat dan ook) die bij de McDonalds daar verkocht worden (en die in vergelijking met de hamburgers in West-Europa ook stukken goedkoper zullen zijn) genoeg opbrengen om er ook nog extra personeel van te laten rondlopen om de rommel op te ruimen.

Offline cornflake

• 127
    • muzieklijstjes enzo
« Reactie #190 Gepost op: 28 augustus 2005, 13:32:01 »
dat is toch goed tegen de werkloosheid? ;) Ik heb geen zin om de manier van leven in India te gaan verdedigen want ik heb er een dubbel gevoel bij. Mijn punt was meer dat ik het tof vind dat een bedrijf als Mcdonalds dat bekend staat om de vleesproducten, overstag gaat en voornamelijk vegetarische snacks verkoopt.

Aiko

« Reactie #191 Gepost op: 28 augustus 2005, 13:57:21 »
Ja, dat moet wel zo'n beetje in dat land. Als hun voornaamste afzet van origine zou bestaan uit het verkopen van gefrituurde sprinkhanen, zouden ze niet veel succes hebben in een land als Nederland. Je past je aan, niet omdat je dat wilt, maar meer omdat je dat eigenlijk wel moet. Het is nog steeds harde handel (en mede dankzij zo'n succesvollopend Indiase vestiging kunnen ze ook mede investeren in andere tentjes, in het wat minder diervriendelijke China, bijvoorbeeld).
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2005, 13:59:09 door Aiko »

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #192 Gepost op: 23 september 2005, 21:02:35 »
VRAAG 1:
Heeft er iemand "inside-information" over de mate van succes (verkoopcijfers) van de PitaMac als vervanger/verdringer van de Groenteburger?

VRAAG 2:
Ik heb tot nog toe slechts 1 PitaMac gehad en dat was tevens de laatste in mijn leven. Hoeveel hebben jullie er gegeten?

VRAAG 3:
Vinden jullie ook dat de Groenteburger terug moet in het assortiment van de Mac, al dan niet naast de PitaMac Veggie?

Gaarne jullie reactie.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2005, 23:56:51 door Vega-Robbie »

viv

« Reactie #193 Gepost op: 23 september 2005, 22:55:59 »
yep. die pitamac is zoooooo zout had em van het weekend :-X

Offline cornflake

• 127
    • muzieklijstjes enzo
« Reactie #194 Gepost op: 01 oktober 2005, 22:56:32 »
volgens mij kan de naam van deze topic binnenkort veranderd worden in "Mc Donalds pitamac uit assorti!" Bij de Mac in Veenendaal was de vegetarische pitamac niet meer verkrijgbaar en ze gaan hem daar ook niet meer verkopen...
Dus vanaf nu wordt het frietjes eten :-\

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #195 Gepost op: 02 oktober 2005, 07:53:03 »
Bij de Mac in Veenendaal was de vegetarische pitamac niet meer verkrijgbaar en ze gaan hem daar ook niet meer verkopen...

Mogen die vrenzjaaizjertjes in Veenendaal dat zo maar zelf bedenken?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #196 Gepost op: 02 oktober 2005, 10:28:29 »
vrenzjaaizjertjes
vrenzjfraaijertjes?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #197 Gepost op: 02 oktober 2005, 10:52:30 »
vrenzjaaizjertjes
vrenzjfraaijertjes?

Vrenzjaaizjertjes bakken wel vrenzjfraaijs, maar blijkbaar geen pietameks meer.

JanK

« Reactie #198 Gepost op: 02 oktober 2005, 22:14:25 »
Ik kom dus noooiiit bij de Mac en kocht dus van nature al geen groenteburger. De pitamac ken ik ook niet en zo te lezen mis ik daarmee helemaal niks.

Ik vind de Mac over het geheel genomen zo vies en eigenlijk wil ik dat hele bedrijf ook niet steunen.  

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #199 Gepost op: 07 oktober 2005, 22:24:34 »
Leeft dit topic nog bij jullie?
Gaarne reacties over jullie ervaringen met de PitaMac Veggie en de Groenteburger.