Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

Offline Sven

• 3.926
  • Geslacht: Man
Re:Mc Donalds groenteburger uit assorti!
« Reactie #140 Gepost op: 25 juni 2005, 03:10:00 »
Als het dezelfde pita-met-groentjes is als ze in België verkopen, vind ik het maar een halfgelukte poging. Het uitgangspunt is op zich goed en als je het goed zou klaarmaken zou het ook lekker moeten zijn. Maar het resultaat is een kleffe boel met veel saus en weinig smaak. De groenteburger kreeg ik trouwens ook al met moeite binnen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #141 Gepost op: 25 juni 2005, 18:13:43 »
Nou ik hem em geproefd hoor.
Het broodje zelf is tamelijk klef, hoewel het erger kan. Je begint met warme sla, wat ik wel lekker vind, met veel saus, die vaag komijnig smaakt en zout is. Dan komt er veel gele kaas, gekookte courgette zonder grill smaak, wat muffe paprika. Je mist iets knapperigs. Weinig vond ik het niet, ongeveer even veel als de burger, de prijs vind ik wel okee, het is niet echt lekker, maar ook niet echt vies, en er is dus naast de friet en de side salad nog wel iets vega's voor noodgevallen, dat is prettig. Het meisje achter de kassa keek vragend toen we de pita bestelden. Ik vraag me af of de pita een blijvertje is.
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2005, 18:14:28 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Jacqueline

• 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
« Reactie #142 Gepost op: 25 juni 2005, 19:15:27 »
Volgens de Mac zelf is het voorlopig een blijvertje. Ik had op hun site een berichtje achtergelaten dat ik de pitamac niet echt een volwaardig alternatief vond voor de groentenburger, dat het broodje wat taai was enzo. Vervolgens kreeg ik een (overigens keurige) brief terug van 2 kantjes met een hoop bla bla, hoe het zo gekomen is enzo, maar aan het einde schrijven ze:

"U heeft aangegeven de Pitamac Veggie inmiddels al geproefd te hebben en deze, jammer genoeg, minder lekker te vinden dan de groentenburger. Uiteraard geven wij uw opmerking door aan de verantwoordelijken voor productontwikkeling binnen McDonald's, de mening van onze gasten vinden wij namelijk erg belangrijk en stellen wij ook zeer op prijs. Op dit moment zal er echter aan de Pitamac Veggie niets veranderen, toch willen wij u graag uitnodigen om binnenkort de Pitamac Veggie gratis in een van onze restaurants nogmaals te komen proeven!"

Vervolgens zat er dus een bon bij, die ik toch maar niet ga gebruiken  :-\

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #143 Gepost op: 26 juni 2005, 14:29:16 »
Het meisje achter de kassa keek vragend toen we de pita bestelden. Ik vraag me af of de pita een blijvertje is.

Dat zal meer van doen hebben met de kwaliteit van het personeel. Bij de Etos hier dacht het winkelmeisje dat ik die aanbieding voor een strandtentje ergens anders had gezien, terwijl het gewoon een actie bij de Etos was...

ufo

« Reactie #144 Gepost op: 27 juni 2005, 09:57:34 »
Ik had mazzel geloof ik,

Prima broodje. De sla, groenten, kaas en saus zaten goed op hun plaats.
Was best ok, de groenten mogen inderdaad wat knapperiger.

Vies vond ik 'm zeker niet.
Smullen is ook anders, maar dat vond ik de groenteburger ook niet.

Wat mij tegenstond aan die groenteburger was de overheersende mosterd smaak. Ik houd namelijk niet van mosterd.

De vulling van de burger smaakte naar mosterd en de saus ook.

het rare is dat ik de frieten saus, ook duidelijk met mosterd, wél lekker vind.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2005, 10:01:22 door ufo »

Elsbeth

« Reactie #145 Gepost op: 27 juni 2005, 13:54:58 »
Ik ben een keer niet zo goed geholpen bij de McDonalds en dat was op mijn verjaardag, dus toen heb ik een klachtenemail gestuurd en twee bonnen voor een supersize menu gekregen. Kan ik ook een supersize menu met een pita mac?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #146 Gepost op: 27 juni 2005, 13:56:22 »
Wil je jezelf supersizen?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Elsbeth

« Reactie #147 Gepost op: 27 juni 2005, 14:08:17 »
Wil je jezelf supersizen?
:schater: Nou ik heb die bonnen liggen en het is toch gratis eten, dus tjsa.. ik ga die bonnen wel gebruiken!

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #148 Gepost op: 27 juni 2005, 14:24:57 »
Ik ben een keer niet zo goed geholpen bij de McDonalds en dat was op mijn verjaardag, dus toen heb ik een klachtenemail gestuurd en twee bonnen voor een supersize menu gekregen.

Hmmm. Ik heb het ooit eens aangedurfd (met 10000 virtuele priemende veganistenoogjes all over the place) om bij een McDrive een groenteburger te halen (omdat ik geen zin had in de fameuze overwerkmaaltijd), toen moest ik dus op een speciaal parkeerplaatsje wachten. Het duurde best lang, en net toen ik wilde gaan vragen of ze de erwten nog moesten plukken kwamen ze met een zakje met daarin een bakje groenteburger, een een bon voor een gratis menu.

Ik, goed opgevoed als ik ben, netjes bedanken, wegrijden, en toen ik op de snelweg zat bemerkte ik pas dat ik een broodje groenteburger had. Letterlijk dus, alleen een broodje met een groenteburger! Dus geen sla, tomaat of kledder. Ik denk dat ik er alsnog een klacht over ga indienen. :smeerie:

Iemand straks interesse in een bon voor een gratis supersize menu? ;)

“it's strange how life makes sense in time...”

Charlotte

« Reactie #149 Gepost op: 27 juni 2005, 18:02:14 »
ja hoor

Offline Kwipsel

• 108
« Reactie #150 Gepost op: 28 juni 2005, 00:08:48 »
Super dat ze nu weer iets vega`s te koop hebben bij de Mac. Ik vond het niet leuk dat ze de groenteburger uit het arsortiment hadden gehaald. En nu hebben ze de Pita. Voor Macdonalds eten vind ik het erg lekker. Want de Mac is nu eenmaal niet eten bij een goed restaurant. Ik vind het ook gewoon een snelle hap. En dan vind ik de Pita jammie jammie. beter dan alleen maar saai van die frietjes eten.
Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!

sireylithy

« Reactie #151 Gepost op: 01 juli 2005, 16:32:52 »
eerst had ik nog iets te eten bij de mc donalds en nu die groente burger weg is kan ik niks eten behalve frietjes. want er zit volgens mij wat knofloo,uien,bieslook en prei in en dat eet ik niet

Aiko

« Reactie #152 Gepost op: 01 juli 2005, 17:06:09 »
Dat moet je ook leren eten! Hmmm, knoflook, uien...

Kiwi

« Reactie #153 Gepost op: 01 juli 2005, 17:08:58 »
Dat moet je ook leren eten!

Er zijn ook mensen die uit principe geen look-achtige dingen eten.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #154 Gepost op: 01 juli 2005, 17:13:31 »
Er zijn ook mensen die het niet mogen eten van de dokter.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

sireylithy

« Reactie #155 Gepost op: 02 juli 2005, 16:25:28 »
ik mag het gewoon niet eten van mijn geloof

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #156 Gepost op: 02 juli 2005, 16:28:52 »
Wat voor geloof is dat?

Monica

« Reactie #157 Gepost op: 02 juli 2005, 18:10:48 »
Ik weet dat dit zo is bij de Hare Krishna. En bij het Boeddhisme komt het ook voor. Maar misschien zijn er wel meer religies waarbij dit ook het geval is.
Bij moslims wordt het eten van knoflook en uien afgeraden op vrijdag. Vanwege het moskeebezoek en de houdingen bij het gebed. Voor de medemens die achter je zit wel zo fijn...

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #158 Gepost op: 02 juli 2005, 18:21:23 »
Een vedisch dieet heet dat toch? Er is hier nog iemand op het forum geweest die vedisch at, wie was dat ook weer... was ook bij een meet geweest. Leiden I?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #159 Gepost op: 02 juli 2005, 20:43:32 »
Geheel terug on topic:  ;)

Voor ons vegetariers is het er niet beter op geworden bij de Mac.
Voor de vleeseters zijn de Hamburger en de alternatieven wel gebleven naast de PitaMac.

Graag ook de Groenteburger terug!
Vraag er om als je bij de Mac bent. Hoe meer we vragen, des te groter de kans. De PitaMac heb ik eenmaal geprobeerd. Dat was voldoende; ik neem er niet weer een. De gewone cafetaria's beginnen overigens ook met vegetarische alternatieven, dus dat biedt uitkomst voor ons.

Tevens kan ik niet het volledige vertrouwen in Mc Donalds hebben of hun producten vegetarisch zijn, omdat ze dit zelf niet expliciet vermelden. Voorbeeld: Op hun Productenoverzicht staat de PitaMac onder de rubriek "SALADS/VEGETARISCH", waar ook kip-producten tussen staan. Juridisch kun je Mc Donalds niks maken volgens mij wanneer je iets van het gedode dier tussen je vegetarische product zou aantreffen.

Ik hoop dat Mc Donalds een separate rubriek maakt;dan kunnen ze ook alle vegetarische producten, sappen en ijsjes en de Franse frietjes er onder doen.

Duidelijkheid, respect en gastvriendelijkheid voor de vegetarier!
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2005, 18:35:25 door Vega-Robbie »