Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

Elsbeth

Re:Mc Donalds groenteburger uit assorti!
« Reactie #120 Gepost op: 09 juni 2005, 10:06:49 »

Tot nu toe is er toch altijd een vega optie geweest? Jammer dat je de pitamac niet lekker vind.

Eeeehm:

Ik hoopte dat de Mac nog iets aan burger voor vegas had, want moest er vandaag onverwachts eten. Hmm niets dus. Zelfs de salades zijn allemaal met kip en of ham. Handig. Ik kon dus echt alleen patat eten :( En laten de frietjes daar nou juist ranzig zijn. (frietjes zegt al genoeg: alleen patat is lekker!)

;) Ik vind de pitamac trouwens niet vies maar niet erg bijzonder en vrij duur.

Dit klopt, dat was bij een erg kleine McDonalds, vergelijkbar met een AG To Go die ook lang niet alles uit een gewone Albert Heijn heeft  :)
Ik wilde alleen maar zeggen dat het mij stug lijkt dat wanneer de pita uberhaupt verdwijnt, er dan niets voor in de plaats komt, omdat er al jaren een vega variant bij de MC ligt. En dat speculeren daarover dus echt onzinnig is en ook getuigt van enige hysterie...

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #121 Gepost op: 09 juni 2005, 10:46:41 »
Voor iedereen die 'm te duur vindt (wie niet), hier een bon voor 1 euro korting (t/m 17 juli) geldig in vrijwel alle McDonalds-vestigingen:

http://www.mcdonalds.nl/pitamac/printbon.html

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Laurie

• 2.478
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #122 Gepost op: 09 juni 2005, 15:07:25 »
Ik wilde alleen maar zeggen dat het mij stug lijkt dat wanneer de pita uberhaupt verdwijnt, er dan niets voor in de plaats komt, omdat er al jaren een vega variant bij de MC ligt. En dat speculeren daarover dus echt onzinnig is en ook getuigt van enige hysterie...

En ik bedoelde dat je aan het begin van deze draad kunt lezen dat ze vorig jaar ook al eens een tijdje de groenteburger uit het assortiment hebben genomen en toen hadden ze er niks anders vega voor in de plaats. Dat lag dus niet aan de grootte van de vestiging. Pas na veel protest hebben ze hem dan toch weer in het assortiment terug genomen.

Ik kom niet vaak bij de Mc Donalds dus hysterisch  :O zal ik er niet van worden als er de veggie pita verdwijnt zonder dat er een alternatief geboden wordt maar ik vind het wel jammer. Jij noemt het speculeren maar aangezien de groentenburger al eens eerder weg was zal het mij niks verbazen als de Mac niet 1-2-3 iets anders voor de vega op het menu heeft staan.

TearSong

« Reactie #123 Gepost op: 10 juni 2005, 22:17:43 »

Wat is jullie ervaring en mening ???

Ook ik vond de groenteburger lekkerder en beter vullen. Bij de pitamac was de pita niet bijzonder, beetje karton-achtig, en ze hebben hem zo raar gevuld. Eerst een paar happen sla, dan een paar happen saus en 'onderin' het prutje smaakloze groente. Volgens mij is het gewoon de beef-pita of die andere pita, maar dan zonder het vlees.

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #124 Gepost op: 10 juni 2005, 22:46:17 »
Volgens mij is het gewoon de beef-pita of die andere pita, maar dan zonder het vlees.

En daarom zou de groentevariant best wel 50% goedkoper kunnen zijn.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Charlotte

« Reactie #125 Gepost op: 12 juni 2005, 00:05:19 »
Ik zit eigenlijk een beetje op n reactie van McLex te wachten... :D

Offline Wup

• 138
« Reactie #126 Gepost op: 12 juni 2005, 01:57:13 »
ik ook wel eigenlijk. De pitamac nog niet geprobeerd, maar zoals ik al schreef was de groentenburger erg smakelijk (ik heb weliswaar maar 1 hapje geproefd, want hij was van dochterlief, maar hij had er van mij in mogen blijven.)
Wup
Dit jaar wil ik helderheid!

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #127 Gepost op: 12 juni 2005, 16:17:21 »
Het probleem met Mc Donalds is dat ze dingen gaan fabriceren die niet in het Mc Donalds-rijtje thuis horen. Mc D. verkoopt hamburgers, patat, nuggets en sundea ijsjes. En daar moeten ze het bij laten.
Niet gaan proberen culianair te zijn door gevulde pitabroodjes te verkopen of salade's. Die presteren onder de maat. Voor een pitabroodje ga je naar de Griek en voor een salade....nou ja, die maak je thuis maar.
Die groentenburger was prima: een perfect, gekloond broodje, sla en tomaat en een vegetarische variant van de hamburger.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Kiwi

« Reactie #128 Gepost op: 12 juni 2005, 16:22:37 »
Niet gaan proberen culianair te zijn door gevulde pitabroodjes te verkopen of salade's. Die presteren onder de maat. Voor een pitabroodje ga je naar de Griek en voor een salade....nou ja, die maak je thuis maar.

Het doel van McD. is niet om culinair te zijn, maar om een alternatief te bieden aan mensen die het voedsel wat ze daar normaal serveren te vet, te calorierijk en te ongezond vinden. Zeker na "Supersize me". :P

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #129 Gepost op: 12 juni 2005, 22:15:58 »
Citaat
Het doel van McD. is niet om culinair te zijn, maar om een alternatief te bieden aan mensen die het voedsel wat ze daar normaal serveren te vet, te calorierijk en te ongezond vinden. Zeker na "Supersize me".  

En dat lukt ze volgens mij niet. Het is niet lekker: de salade's zijn saai en goedkoop (qua ingrediënten, niet de verkoopprijs) en, zoals TearSong zei, het pitabroodje karton-achtig en de inhoud vaag. Zelfs de frietjes zijn niet altijd goed....
Ik boycot Mc Donalds, zeker na mijn laatste ervaring een maandje terug (zie de restaurantdraad).

bienne

« Reactie #130 Gepost op: 13 juni 2005, 17:26:00 »
Gister die pitamac uitgeprobeerd.... Werd er niet echt blij van.... Weinig smaak, dan vond ik de groenteburger toch veeeeeeeeeeeeeel beter

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #131 Gepost op: 13 juni 2005, 18:20:33 »

Het doel van McD. is niet om culinair te zijn, maar om een alternatief te bieden aan mensen die het voedsel wat ze daar normaal serveren te vet, te calorierijk en te ongezond vinden. Zeker na "Supersize me". :P

Ook is hun winst de laatste jaren flink afgenomen, dus ze moeten wel innovatief zijn.

mirrie

« Reactie #132 Gepost op: 14 juni 2005, 20:01:06 »
Op het bord staat dat er mozzarella op zit, maar ik  had gewoon brokken donkergele kaas.

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #133 Gepost op: 15 juni 2005, 08:24:50 »
 :pukey:
Ben je ermee terug gegaan?

sireylithy

« Reactie #134 Gepost op: 15 juni 2005, 22:01:16 »
Op het bord staat dat er mozzarella op zit, maar ik  had gewoon brokken donkergele kaas.

weet je wat ik raar vind? mozzarella is kaas en in kaas zit stremsel maar dat is iets dat uit een maag van een kalf komt, dat is toch vlees????! er zijn ook sommige mensen die het woord vegetarisch in een woordenboek moeten zoeken, want als je aan een restaurant vraagt of je geen kaas, vlees, kip, vis en spek op een boerenomelet vraagt krijg je ham op je omelet!

brenda_lelie

« Reactie #135 Gepost op: 18 juni 2005, 17:30:35 »

weet je wat ik raar vind? mozzarella is kaas en in kaas zit stremsel maar dat is iets dat uit een maag van een kalf komt, dat is toch vlees????! er zijn ook sommige mensen die het woord vegetarisch in een woordenboek moeten zoeken, want als je aan een restaurant vraagt of je geen kaas, vlees, kip, vis en spek op een boerenomelet vraagt krijg je ham op je omelet!

Macdonalds gebruikt vegetarische kaas (met microbacterieel stremsel) voor zijn pita-burgers (zie eerder deze draad)

uzi

« Reactie #136 Gepost op: 22 juni 2005, 13:40:37 »
Ik heb hem nu 2 of 3 keer gehad omdat je idd niks anders kan kiezen als je vriend erheen wil. In het begin was ik er best enthousiast over, maar de 2e keer verveelde hij me al. Toch vind ik wel dat hij goed vult maar ik ben ook niet zo'n grote eter. In plaats van frietjes in je menu kan je nu ook een side-salad nemen voor als je de frietjes niet vertrouwt.
al met al wel aardig om af en toe te eten maar te vaak verveelt en hij is id ook behoorlijk duur. maar als je hem als menu neemt is het net zo duur als een bigmac menu.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #137 Gepost op: 22 juni 2005, 13:50:45 »
Ik heb hem nu 2 of 3 keer gehad omdat je idd niks anders kan kiezen als je vriend erheen wil.

Tuurlijk wel!
Je kan tegen je vriend zeggen dat jij er niet heen wil.
Of je kan een andere vriend kiezen. :devil:

Keus zat dus! :smaail:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Kiwi

« Reactie #138 Gepost op: 22 juni 2005, 13:57:15 »
Ik heb hem nu 2 of 3 keer gehad omdat je idd niks anders kan kiezen als je vriend erheen wil.

Tuurlijk wel!
Je kan tegen je vriend zeggen dat jij er niet heen wil.
Of je kan een andere vriend kiezen. :devil:

Keus zat dus! :smaail:

:heehee:

Als je binnen een maand al drie keer bij de M<ac hebt gegeten mag je inderdaad wel zeggen dat je eens een keer ergens anders heen wilt.

sireylithy

« Reactie #139 Gepost op: 23 juni 2005, 18:46:19 »
mmmh...ik ben misschien wel 13 maar ik vind het nog steeds leuk om daar te eten...ik mocht alleen de groenteburger omdat ik geen vlees en lookproducten mag dus knoflook, bieslook, uien, prei enz. en nu die uit de assortie is kan ik alleen patat eten, want die pitamac zit uien ofso in!