Vegatopia Forum

Quorn

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Quorn
« Reactie #180 Gepost op: 17 januari 2008, 00:53:32 »
Ja, ik was net afgelopen zaterdag een keer vrij. Normaal ren ik natuurlijk hysterisch rond met de telefoon en de sleutel om kassa's te ontgrendelen enzo, en met die kruk val ik dan best wel op.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #181 Gepost op: 19 januari 2008, 17:54:00 »
Heb van Quorn tikkamassalastukjes in huis gehaald. Er staat 'nieuw' op. Iemand dat wel eens geprobeerd?

Ja gisteren, ik vind het maar niets.

miemp

« Reactie #182 Gepost op: 21 januari 2008, 14:15:29 »
Ik vind het wel jammer dat sommige varianten hier de schappen niet halen. We hebben de afgelopen jaren als we naar Engeland of Schotland gingen telkens voor de terugreis een koelbox spul meegenemen, o.a. met Quorn Roast. Die is lekker! Gewoon een dikke "worst" van quorn die je in de oven gooit en waar je na een uurtje bakken plakjes afsnijdt (en wel saus bij serveert).
En de ook hier genoemde hachee, jammie, maar al jaren niet meer gezien bij AH.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #183 Gepost op: 21 januari 2008, 21:54:08 »
Heb van Quorn tikkamassalastukjes in huis gehaald. Er staat 'nieuw' op. Iemand dat wel eens geprobeerd?

Ja gisteren, ik vind het maar niets.

Ik vond de saus niet echt vies, maar quorn is gewoon niet zo mijn ding.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #184 Gepost op: 22 januari 2008, 08:20:55 »
Tsja, vies vond ik het ook niet, wel saai. :)

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #185 Gepost op: 27 januari 2008, 10:45:53 »
De c1000 hier in de buurt heeft, naast de gewone quornproducten, alleen Quorn Saté. Bij de Vomar, waar ik sporadisch kom, heb ik ook Quorn Haché gevonden. Ik vond het best lekker bij zuurkool en aardappels.
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2008, 10:46:17 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline Gabs

• 796
« Reactie #186 Gepost op: 27 januari 2008, 14:02:32 »
bij de AH XL in maastricht hebben ze ook de hachee en masala.

trashydiva

« Reactie #187 Gepost op: 01 februari 2008, 23:11:46 »
Even een hele stomme vraag, maar is er iemand die toevallig voor ons de quorn hachee zou willen kopen een aantal pakjes en opsturen? Wij wonen in harderwijk en we lopen stad en land af, maar kunnen het nergens vindne, maar ovnden het altijd zo lekker Mocht iemand het willen doen, worden natuurlijk alle kosten vergoed en kun je me altijd even mailen op simlava@gmail.com

Ik zou je wel eeuweig dankbaar zijn   :-*   want na 2 jaar zoeken in alle AH's en andere supermarkten ben ik wel wanhopig geworden  ;)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #188 Gepost op: 02 februari 2008, 16:58:31 »
Even een hele stomme vraag, maar is er iemand die toevallig voor ons de quorn hachee zou willen kopen een aantal pakjes en opsturen? Wij wonen in harderwijk en we lopen stad en land af, maar kunnen het nergens vindne, maar ovnden het altijd zo lekker! Mocht iemand het willen doen, worden natuurlijk alle kosten vergoed en kun je me altijd even mailen op simlava@gmail.com

Ik zou je wel eeuweig dankbaar zijn   :-*   want na 2 jaar zoeken in alle AH's en andere supermarkten ben ik wel wanhopig geworden  ;)

Hm, ik was net in die winkel maar zie dit nu pas (en ik heb ook niet voor mezelf gekocht, want dacht ' 1x quorn per half jaar is wel mooi, dus die kan ik ook niet opsturen) maar het spul is gekoeld.. ' dus opsturen wordt lastig lijkt me.
Kun je die quornlui niet bellen waar je het kan krijgen/de AH overtuigen dat ze het bestellen?
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2008, 16:58:53 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #189 Gepost op: 04 februari 2008, 17:08:29 »
Of misschien heb jij wel het geluk dat de AH het bij jou thuis kan brengen met de Albert service (zie website ah.nl). Helaas doen ze het in mijn buurt niet, maar wie weet bij jou wel.
Groetjes, Antje

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #190 Gepost op: 04 juni 2008, 15:24:52 »
Krijg ik na 4 a 5 weken eeeeeeindelijk antwoord op mijn vraag over zink in Quorn, is het in iets Scandinavisch ???!
Er schijnt dus maar liefst 6,2 mg zink te zitten in 100 g Quorn.

Nu maar eens vragen waarom dat dan niet met koeienletters op de verpakking staat van deze vleesvervanger.

Edit: geen 6,2 g maar 6,2 mg.
« Laatst bewerkt op: 04 juni 2008, 15:58:02 door Hizikigrrrl »

Offline greet

• 2.671
« Reactie #191 Gepost op: 04 juni 2008, 15:40:49 »
het is mss 6,2 mg? de maximale veilige dosis is 25 mg, zou daar dan nog niks aan gedaan zijn? voedselveiligheidsgewijs en zo...

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #192 Gepost op: 04 juni 2008, 15:55:16 »
Ja, 6,2 mg, typo.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #193 Gepost op: 25 juni 2008, 11:55:55 »
Zowaar een antwoord van Quorn binnen een maand, maar weer in het Zweeds! Terwijl ik toch netjes in het Engels had geantwoord dat ik niet Scandinavisch was, maar Nederlands... Die mycoproteinen doen rare dingen met een mens :P.

Het vorige Zweedse antwoord begreep ik wel, maar wie kan dit voor me vertalen?
Quorn-produkterna innehåller en stor mängd zink, och den är biotillgänglig. I dagsläget nämns det inte på förpackningarna eftersom vi inte tror att de flesta av våra konsumenter är intresserade av att få veta hur mycket zink som finns i livsmedlen. Vi vill återigen tacka för din förfrågan. Tveka inte att kontakta oss på nytt om du behöver ytterligare information eller råd. Vi gör alltid vårt bästa för dig.

Mijn vraag was waarom die flinke hoeveelheid zink in Quorn dan niet op de verpakking was aangegeven.

Heb trouwens gisteren hamsmaak-Quorn gekocht. Nu eens kijken waar je eigenlijk ham voor gebruikt.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #194 Gepost op: 25 juni 2008, 12:05:26 »
translate.google.com is handig hiervoor, ook al is de vertaling niet perfect:

Quorn producten met een grote hoeveelheid zink, en het is bio. Op dit moment is het niet vermeld op de verpakking omdat we niet geloven dat de meeste van onze consumenten geïnteresseerd zijn om te weten hoeveel zink aangetroffen in de voeding. Wij danken u voor uw verzoek. Aarzel niet om opnieuw contact met ons op indien u meer informatie of advies. Wij hebben altijd ons best doen voor je.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #195 Gepost op: 25 juni 2008, 13:20:00 »
Thanks!

Bio moet denk ik bio-available zijn, goed absorbeerbaar.

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #196 Gepost op: 25 juni 2008, 19:25:55 »
Op dit moment is het niet vermeld op de verpakking omdat we niet geloven dat de meeste van onze consumenten geïnteresseerd zijn om te weten hoeveel zink aangetroffen in de voeding.

:o

Volgens mij zijn vegetariërs de meest kritische eters ter wereld.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #197 Gepost op: 30 juni 2008, 11:55:11 »
heeft er iemand een idee van hoe ik quorn hachee lekker kan krijgen? familieleden hebben het ter goeder trouw gekocht  voor in de lasagna/spaghetti, maar daarin wordt dat alleen maar droog en hard en taai, vind ik persoonlijk...
er moet toch iets goed mee uit te steken zijn, hoop ik...
hoop ik.... :-\

(als ik hard genoeg hoop, wie weet  ;))

Annet

« Reactie #198 Gepost op: 30 juni 2008, 12:48:37 »
Ik heb het deze week ook gebruikt voor in de spagetty.
Ik heb op de quorn eerst wat gehaktkruiden , olijfolie,  en wat
ketjab gedaan , en lekker laten intrekken.
Eerst de groente champions enzo bakken en de laatste minuut
de quorn erbij.
Dan de pasta of rijst erbij en het is heerlijk!!
Succes!!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #199 Gepost op: 30 juni 2008, 18:21:53 »
dus niet bakken maar weken... interessant idee...
andere opmerkingen zijn nog steeds welkom, en ervaringen