Vegatopia Forum

Quorn

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
Re:Quorn
« Reactie #140 Gepost op: 23 juni 2006, 19:12:08 »
Een jaar terug heb ik een artikel gelezen over quorn in productieprocessen wat ik bepaald verontrustend heb ervaren. Zo bleek dat veel van de arbeiders die werkten in de quorn fabrieken merkwaardig jonger srtierven dan het gemiddelde. Zo zouden er stoffen zitten in quorn die op langere termijn schadelijk zouden kunnen zijn. Het artikel insinueerde dat het lag aan de quorn. Ik heb enigzins twijfels over quorn, maar of het artikel voluit te vertrouwen is, is ook niet zeker. :-\

???

Hoe lang bestaat Quorn nou helemaal?
Volgens mij moet een product zeker wel 10 à 20 jaar in productie zijn voor een onderzoek naar sterfte bij de arbeiders ergens op kan slaan.
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2006, 19:21:05 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Wildflower

• 114
  • Geslacht: Vrouw
Quorn in groot blok?
« Reactie #141 Gepost op: 14 augustus 2006, 15:13:31 »
Heeft er iemand een idee of er ook grote blokken Quorn te koop zijn, net zoals blokken tofu? Er zijn wel bakjes met stukjes verkrijgbaar maar die zijn zo klein om bijv. "stoofvlees" te maken.
 ???
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Re:Quorn in groot blok?
« Reactie #142 Gepost op: 14 augustus 2006, 15:17:50 »

Had je in Nederland geen ongepaneerde Quorn-filets? Ik ben het ooit tegengekomen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Quorn in groot blok?
« Reactie #143 Gepost op: 14 augustus 2006, 15:43:52 »
Heeft er iemand een idee of er ook grote blokken Quorn te koop zijn, net zoals blokken tofu? Er zijn wel bakjes met stukjes verkrijgbaar maar die zijn zo klein om bijv. "stoofvlees" te maken.
 ???
Tivall heeft nu 'gegrilde stukjes' en 'oosterse wokblokjes'. Die zijn iets groter dan de Quornstukjes. Valess heeft ook van die grotere stukken, misschien is dat ook iets.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #144 Gepost op: 05 september 2006, 18:45:28 »
Vanmiddag heb ik Quorn Dipps geprobeerd en met een kledder chilisaus vond ik ze best lekker!  :)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #145 Gepost op: 05 september 2006, 22:44:52 »
Vanmiddag heb ik Quorn Dipps geprobeerd en met een kledder chilisaus vond ik ze best lekker!  :)

Die heb ik gisteren voor het eerst gehad! Ik vond ze ook lekker, maar je moet er idd een pittige saus bij doen.

Offline willem

• 2.430
« Reactie #146 Gepost op: 07 september 2006, 09:40:56 »
???
hoe zien die er uit?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Gabs

• 796
« Reactie #147 Gepost op: 07 september 2006, 23:53:55 »
zoals kipnuggets

Anneliet

satestokjes van Quorn: waar te koop?
« Reactie #148 Gepost op: 09 november 2006, 01:06:55 »
Hoi allemaal,

Ik ben hier nieuw, maar er is geen apart forum om je voor te stellen of heb ik niet goed gekeken?

In ieder geval zal ik me nu wel even voorstellen ;)
Ik ben dus Anneliet, ben 24 jaar en eet sinds anderhalf jaar ofzo geen vlees meer en sinds een paar maanden ook geen vis. Ik woon samen, mijn vriend is geen vegetarier, maar eet veeel minder vlees sinds ik vega ben. En als ie vlees eet thuis is 't meestal biologisch. Verder hebben we een aantal huisdieren: een pup van 7 maanden, een kat, twee konijntjes en drie ratjes :)

Nu heb ik twee vragen, maar ik open voor allebei even een apart topic, leek me wat handiger ;)

Mijn eerste vraag is duidelijk: Waar kan je de satestokjes (dus niet die losse stukjes sate) van Quorn kopen? Ik heb al in 6 supermarkten (AH, C1000, Edah en Konmar) gekeken, maar ze hebben ze nergens...
Volgens een vriendin van me zijn ze heel erg lekker, dus ik wil ze graag proberen. Verkopen ze ook Quorn in de natuurwinkel? Ben daar nog nooit geweest namelijk, ga er morgen voor het eerst eens kijken.

Alvast bedankt! :)

groetjes Anneliet

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Re:satestokjes van Quorn: waar te koop?
« Reactie #149 Gepost op: 09 november 2006, 14:51:43 »
Hoi allemaal,

Ik ben hier nieuw, maar er is geen apart forum om je voor te stellen of heb ik niet goed gekeken?

http://www.vegatopia.com/forum/index.php?board=8;action=display;threadid=10165

En welkom op het forum!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
Re:satestokjes van Quorn: waar te koop?
« Reactie #150 Gepost op: 09 november 2006, 15:30:01 »
Mijn eerste vraag is duidelijk: Waar kan je de satestokjes (dus niet die losse stukjes sate) van Quorn kopen? Ik heb al in 6 supermarkten (AH, C1000, Edah en Konmar) gekeken, maar ze hebben ze nergens...

Mocht niemand het hier weten, probeer dan Quorn zelf eens.

Citaat
Volgens een vriendin van me zijn ze heel erg lekker, dus ik wil ze graag proberen. Verkopen ze ook Quorn in de natuurwinkel? Ben daar nog nooit geweest namelijk, ga er morgen voor het eerst eens kijken.

Over het algemeen niet, denk ik (ben het nooit in een natuurwinkel tegengekomen). Maar ze hebben wel andere merken vleesvervangers.

Anneliet

« Reactie #151 Gepost op: 09 november 2006, 15:43:19 »
Oke bedankt, heb overigens ook al een mailtje naar Quorn gestuurd, afgelopen weekend al, maar nog geen reactie terug gehad.. Ik ga zo even naar de natuurwinkel, kijken wat ze daar hebben

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #152 Gepost op: 09 november 2006, 15:58:20 »
Ik heb mij gisteren maar weer eens verbaasd over het feit dat aan al die vegarommel paneermeel gesmeerd zit. Ik vind dat toch wel zo'n slecht idee! Ik koop dus meestal allleen die worstjes of gehakt of quorn stukjes want die zijn tenminste zonder. (Had iemand overigens al eens aan Quorn gevraagd waarom ze dat eigenlijk doen???)

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #153 Gepost op: 09 november 2006, 16:10:45 »
Ik vind paneermeel vies, of waarschijnlijk niet het paneermeel maar wat ermee gebeurt als het een pan ingaat. Maar ik eet dus ook alleen maar worstjes en gehakt.

Maar waarom zou paneermeel slecht zijn?

En ik denk dat ze het doen omdat veel mensen het lekker vinden, dat is wel vaker zo met de dingen die ik vies vind  :P.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Akki

« Reactie #154 Gepost op: 11 november 2006, 23:16:37 »
Ik koop dat soort pakketten nooit.
Zelf gemaakt is veel lekkerder, kost wel tijd, maar is ook goedkoper.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #155 Gepost op: 12 november 2006, 00:56:52 »
Nou ja als je je uren die je erin steekt gaat meerekenen...
,,,,فلافل

Offline braam

• 460
« Reactie #156 Gepost op: 12 november 2006, 08:24:49 »
Ik vind paneermeel vies, of waarschijnlijk niet het paneermeel maar wat ermee gebeurt als het een pan ingaat. Maar ik eet dus ook alleen maar worstjes en gehakt.

Maar waarom zou paneermeel slecht zijn?

En ik denk dat ze het doen omdat veel mensen het lekker vinden, dat is wel vaker zo met de dingen die ik vies vind  :P.
Paneermeel op zich is niet slecht maar als het in de pan komt neemt het veel vet op, dus je krijgt een vette burger. De bedoeling is dat paneermeel een korstje vormt maar dat is zeer afhankelijk van de temperatuur van het vet. De praktijk is meestal een sompig, zacht laagje doordrenkt met vet. Ik koop het ook nooit.

kimigirl

« Reactie #157 Gepost op: 14 november 2006, 15:32:56 »
Die Quorn Saté op stokjes is inderdaad superlekker! Ik heb hem al een paar keer gekocht bij de AH XL, maar de laatste keer hadden ze m niet (meer).....  >:(
« Laatst bewerkt op: 14 november 2006, 15:33:19 door kimigirl »

Offline Roodbaard

• 260
« Reactie #158 Gepost op: 15 november 2006, 15:53:16 »
Die Quorn Saté op stokjes is inderdaad superlekker! Ik heb hem al een paar keer gekocht bij de AH XL, maar de laatste keer hadden ze m niet (meer).....  >:(

Ja! Zelfs de vader van mijn vriend, een verstokte vleeseter, vond 'm erg lekker. De Quorn is nu trouwens in de aanbieding bij Super de Boer, alles met 20% korting  :D  (ik snap alleen niet waarom ik daar in de winkel pas achter moet komen, het stond niet in de folder...)
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #159 Gepost op: 15 november 2006, 16:34:17 »
Quorn heeft weer 2 nieuwe dingen:

Zie Koken & Zo