Maar wat nou als het dier nou een goede nieuwe eigenaar krijgt? Daar is iedereen toch bij gebaat?
Er worden veel dieren opgekocht door handelaren (dierproeven) of fokkers. Plus dat als een dier impulsief is aangekocht en deze een goed tehuis krijgt hou je nog steeds mensen die niet gaan nadenken waar ze aan begonnen zijn. Als je een dier binnen no time kan kwijtraken via marktplaats nadat je impulsief hebt aangekocht denk je dan er over na volgende keer voor je aan een dier begint?
Ook wat betreft de broodfok weet ik niet of ik het met je eens ben. Marktplaats maakt het misschien makkelijker voor ze om de dieren aan de man te brengen maar ik weet niet of de broodfok er nou minder van wordt als je dat verbiedt.
Marktplaats is voor broodfokkers echt een superhandig middel. Men moest vroeger via kranten e.d. doen, maar dat verkoopt toch minder, dan een advertentie op een drukke populaire internet site, waar je ook nog eens publiek kan trekken met een foto van een zielig diertje met oogjes die vragen erom om gekocht te worden.
Je kan iig daarmee broodfokkers dwarszitten. En ik denk persoonlijk dat er zeker een deel weinig afzet kan vinden.
Diverse broodfokkers zijn nl. alleen op marktplaats e.d. actief.
Speurders.nl heeft in het verleden al eens samengewerkt met dierenbescherming/asielen. En dat is juist een goed idee lijkt me. Een beter idee. Ebay heeft handel in dieren verboden op hun site, maar voor hun dochter marktplaats.nl hebben ze jammer genoeg dat beleid nog niet doorgevoerd. Maar dat komt omdat marktplaats.nl wel zelfstandig werkt. Een grote e-mail actie opgezet door o.a. mij heeft niet bij marktplaats gewerkt jammer genoeg.
Overigens is er ook illegale dierenhandel (en producten van dieren) op marktplaats zoals IFAW in rapport stelde.
Oja.. ik hoor ook 'dierenvrienden' die voor de fun ('leuk om mee te maken') allemaal nestjes nemen. En als je dan kritiek uit er om, dan komen ze er mee dat ze toch makkelijk kwijt te raken zjn enzo via marktplaats.