Vegatopia Forum

Esoterica aanfluiting

Barry8

Esoterica aanfluiting
« Gepost op: 03 september 2007, 11:17:38 »
Afgaande op de restaurantgids brachten wij kort geleden na een dagje uit in Amsterdam een bezoek aan Esoterica op het Overtoom . Volgens meer dan 50 procent van de stemmers geweldig.

Wel dat laatste is naar mijn mening niet correct. We hebben de specialiteit van dit restaurant besteld, de Indonesische rijsttafel. Het viel ons op dat de bloemkool in een currygerecht erg taai was. Normaal hoort gekookte bloemkool zacht van structuur te zijn. Een ander gerecht met gemarineerde aubergines was niet gaar. Qua smaak was de rijsttafel op het niveau van een alledaagse huiskeuken, niet bijzonder dus.

Later ontdekten we dat alle gerechten uit de vrieskist komen en in de magnetron worden opgewarmd. Vandaar dat de structuur van de bloemkool zo veranderd was.

In een echt restaurant hoort geen magnetron. Esoterica is dan ook de aanduiding "restaurantje" in de restaurantgids niet waardig. Weet iemand of een restaurant uit de gids verwijderd kan worden? Want Esoterica komt hiervoor echt in aanmerking.

Re:Esoterica aanfluiting
« Reactie #1 Gepost op: 03 september 2007, 11:22:31 »

Meld je je daar speciaal voor aan?
En waarom zou die vermelding weg moeten als meer dan 90% van de bezoekers geen problemen heeft met dat restaurant?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #2 Gepost op: 03 september 2007, 11:52:16 »
Weet iemand of een restaurant uit de gids verwijderd kan worden? Want Esoterica komt hiervoor echt in aanmerking.

Een restaurant kán uit de gids verwijderd worden, maar dat doen we niet zomaar. We zijn van mening dat elke kok weleens een off day mag hebben en dat een bepaald percentage klachten niet te voorkomen is.

Doorgaans blijkt uit de beoordelingen wel redelijk goed of een restaurant echt de moeite waard is; bij Esotherica is dat helaas (nog) niet zo duidelijk omdat er nog niet zoveel beoordelingen zijn binnengekomen.

Je moet je niet verkijken op de ruim 50% van de beoordelers die het restaurant als 'geweldig' beschouwt. De ervaring leert dat mensen die een positieve ervaring hebben dat eerder melden dan mensen die het gemiddeld of matig vonden. De  restaurants waar mensen echt enthousiast over zijn scoren doorgaans een percentage 'geweldig' dat tussen de 70 en 80 procent ligt.

Ik zie trouwens dat de tekst wel aan revisie toe is. Alleen al vanwege die knoepert van een spelfout. En de toon kan ook wel wat minder juichend.

Barry8

« Reactie #3 Gepost op: 03 september 2007, 23:05:09 »

Meld je je daar speciaal voor aan?
En waarom zou die vermelding weg moeten als meer dan 90% van de bezoekers geen problemen heeft met dat restaurant?

Nee niet special maar ik vind het van belang dat een ander hiervoor gewaarschuwd wordt. Verder waardeer ik als vegetarier de overzichtelijke website Vegatopia en leek het mij ook leuk om mij op het forum aan te melden.

Barry8

« Reactie #4 Gepost op: 03 september 2007, 23:09:10 »
Weet iemand of een restaurant uit de gids verwijderd kan worden? Want Esoterica komt hiervoor echt in aanmerking.

Een restaurant kán uit de gids verwijderd worden, .....ingekort....... En de toon kan ook wel wat minder juichend.

Bedankt voor de heldere en duidelijke uitleg. Zoals ik in bovenstaand antwoord al aangaf waardeer ik de restaurantgids enorm. Zo heb ik daar Green Planet ontdekt waar ik enige tijd geleden geweldig heb gegeten.
« Laatst bewerkt op: 03 september 2007, 23:10:01 door Barry8 »