Oh da's een goed onderwerp.
Het valt mij altijd op dat eten in sauna's en niet per definitie gezond is. Zo weet ik niet meer waar, maar ergens heb ik wel eens in de frituurlucht in het restaurant van een sauna gezeten
. Mensen mogen van mij eten wat ze willen, maar ik snap gewoon niet dat als je fris en ontspannen uit zo'n sauna en uit van die baden komt je zin hebt in frituursels!
Sauna van Egmond in Haarlem heeft ook een merkwaardige kaart, waaronder een satekaart met veel vette zware dingen. En bij de koude opties hadden ze best weinig veggie, maar ze hadden dan weer wel een paar veggie warme gerechten, wat op zich goed is.
Bij Vitalizee in Scheveningen ben ik maar matig tevreden betreft eten. De salade daar komt half uit blik. Wel een lekker grapefruit yoghurt sapje hebben ze er.
Het lekkerste sauna broodje (namelijk een heel lekker zonnebloempit-broodje met hummus) at ik bij de Amsterdamse sauna In den Binnenpret, maar da's een hele vage voorheen-kraaksauna met helemaal niet al die leuke beauty faciliteiten die uitgebreide sauna's hebben.
Van de Thermae 2000 in Limburg herinner ik me dat ik altijd Griekse salade at die lekker was, maar dat is al weer jaren en jaren terug.
Die in Blijswijk stond al een tijdje op mn lijstje, maar die is toch slecht met het OV te bereiken? Ik wil ook graag naar Suomi in Hoorn, is er iemand die weet hoe daar het resto is?
Het valt mij ook op dat veel sauna's op hun sites niet melden wat hun restaurants serveren. Best onhandig vind ik dat. Je gaat natuurlijk niet naar een sauna voor het restaurant, maar het is wel extra leuk als je er iets lekkers kunt eten.