Vegatopia Forum

The Truth About Food (BBC)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mjets

Re:The Truth About Food (BBC)
« Reactie #20 Gepost op: 12 februari 2007, 10:32:20 »
Sanja tnx! Goeie Tip!!  :thumbsup: Dacht dat het afgelopen was... maar niet FIJNS
Gelijk maar ff gebbcd:
The Truth About Food; Thu 15 Feb, 8:00 pm - 9:00 pm 60mins; How to Be the Best

Ex-world record hurdler Colin Jackson swaps his favourite diet with that of a vegetarian martial expert and tests whether Omega 3 can reduce stress for cab drivers. Plus he checks up on some Montana firefighters to see what suits them best - constant snacking or the traditional three meals a day.

helemaal leuk!


MieX

Re:The Truth About Food (BBC)
« Reactie #21 Gepost op: 13 februari 2007, 11:13:28 »
Ik was wel verbaasd over het verband tussen zuivel (of eigenlijk calcium) en vermindering pms. Ik heb juist meegekregen dat je zuivel moet mijden in je pms-periode (niet dat ik zoveel zuivel gebruik ivm lactose-intolerantie, maar toch).
Citaat

En caffeine! Veel water drinken en geen verbindinkjes die voor uitdroging zorgen (o.a. alcohol) .

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:The Truth About Food (BBC)
« Reactie #22 Gepost op: 23 februari 2007, 13:16:02 »
Komende week is er een proef met vegetariërs die weer vlees gaan eten na een aantal jaar...

Heeft iemand deze aflevering gezien? Ik ben wel benieuwd.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:The Truth About Food (BBC)
« Reactie #23 Gepost op: 23 februari 2007, 18:09:23 »
Ze zonden het opeens (voor de laatste aflevering) een uur eerder uit. :-\

Ik heb alleen de laatste twee minuten gezien waarbij een atletiek-ster  eerst push-ups ging doen om te laten zien hoeveel hij er met vlees kon en toen na een bepaalde tijd vegetarisch nog eens: 55 toen hij nog vlees at en 50 toen hij vegetarisch at...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

mjets

Re:The Truth About Food (BBC)
« Reactie #24 Gepost op: 23 februari 2007, 18:23:02 »
Ik heb het ook gemist maar.... ga het NU kijken  :)

kijkuh?

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:The Truth About Food (BBC)
« Reactie #25 Gepost op: 01 maart 2007, 11:24:40 »
Ik kan alleen op een klein schermpje kijken, kan het groter?
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

mjets

Re:The Truth About Food (BBC)
« Reactie #26 Gepost op: 01 maart 2007, 11:32:36 »
lukt mij ook niet  :'(

Offline karl

  • *****
  • 6.314
  • Geslacht: Man
Re:The Truth About Food (BBC)
« Reactie #27 Gepost op: 30 januari 2008, 09:22:39 »
Op Canvas loopt de reeks al een tijdje op dinsdagavond.
Gisteren was er weer een boeiende aflevering waarin het overgewicht en ondergewicht van twee vriendinnen werd onderzocht: het had niet met stofwisseling maar simpelweg met meer of minder eten dan hun calorieverbruik te maken.
Verder werd getest hoe vlug bij drie mannen met een andere maaltijd het hongergevoel terug opkomt, dat leidt tot snacks eten en dik worden.
De man die een gerecht met eiwitten (in dit geval pasta en kip) had gegeten had enkele uren later  minder honger dan wie een gerecht met veel koolhydraten (pasta) had gegeten en degene die iets met vetten (room) had gegeten. Die laatste at
nadien een pizza vrijwel helemaal op, de anderen lieten behoorlijk wat liggen.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2008, 09:23:47 door karl »

Offline karl

  • *****
  • 6.314
  • Geslacht: Man
Re:The Truth About Food (BBC)
« Reactie #28 Gepost op: 06 februari 2008, 19:45:58 »
Gisteren verschillende onderwerpen, en ik ben mij bewust van de summiere, hier ongefundeerde, beweringen, maar ze waren wel degelijk door proeven gestaafd:
veel water drinken draagt niet bij tot een gezonde huid
sappen drinken en "ontgiften" helpt niet na overdaad, lever en nieren recupereren snel
spinazie voorkomt het vormen van een vlies voor de ogen bij ouderen
aardbeien en bosbessen bevorderen het geheugen bij ouderen
tomatenpuree verhelpt verbranding en schijnt dus heilzaam om kankers als huidkanker te voorkomen

VegApollonia

Re:The Truth About Food (BBC)
« Reactie #29 Gepost op: 25 september 2008, 18:49:19 »
Hallo

Heel toevallig hebben we dat (opgenomen) op school gekeken bij Biologie. Net toen ik vegetarier werd (ben eht nu drie weken). Mijn moeder wou niet luisteren toen ik zei dat de mens van nature eigenlijk geen vlees eet dus het heeft niet echt geholpen.. maarja ik weet er nu wel meer van!

xx Ap

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:The Truth About Food (BBC)
« Reactie #30 Gepost op: 26 september 2008, 23:08:03 »
Hallo

Mijn moeder wou niet luisteren toen ik zei dat de mens van nature eigenlijk geen vlees eet dus het heeft niet echt geholpen.. xx Ap

Het is belangrijker om te weten, dat je zonder vlees en vis gezond(er) kan leven.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:The Truth About Food (BBC)
« Reactie #31 Gepost op: 26 september 2008, 23:39:42 »
Net toen ik vegetarier werd (ben eht nu drie weken). Mijn moeder wou niet luisteren toen ik zei dat de mens van nature eigenlijk geen vlees eet dus het heeft niet echt geholpen.. maarja ik weet er nu wel meer van!

Uitstekende dat je vegetariër bent geworden en het probleem van tegenstribbelende ouders zullen veel vegetariërs herkennen.

Natuurlijk is het als vegetariër ook perfect mogelijk om gezond te leven, maar toch is het niet correct om te zeggen dat de mens 'van nature' eigenlijk geen vlees eet.
Als je naar allerlei eigenschappen van de mens kijkt dan is de mens wel degelijk een omnivoor.

Bovendien is het 'natuurlijkheidsargument' geen sterk argument.  Een mens kijkt van nature geen televisie, rijdt van nature niet op een fiets, neemt van nature geen voorbehoedsmiddelen, ...
Als je sterke argumenten wilt voor vegetarisme dan kan ik je aanraden wat op deze website en forum rond te neuzen of op www.vegetarisme.be. Daar zijn voldoende juiste argumenten te vinden.