Ik ben al 30 jaar vegetariër. Mijn vriend eet wel af en toe vlees en vis (maar is steeds meer vegetarisch gaan eten). Onze dochter (nu 14 jaar) heb ik van alles mee laten eten (dus ook af en toe met papa het vlees en de vis). Nu is ze op de leeftijd dat ze er zelf over na gaat denken en dingen op tv ziet, die haar nu zover hebben gebracht, dat ze geen vlees meer wil eten. Ik heb me er nooit bemoeid en heb haar bewust van alles mee laten eten in ons gezin. Ik vind het natuurlijk super dat ze die beslissing nu voor zichzelf genomen heeft om geen vlees meer te willen eten. Ik vind dat zelf wel heel belangrijk dat kinderen op een bepaalde leeftijd voor zichzelf gaan afwegen wat ze wel en niet willen doen en daarin niet klakkeloos hun ouders volgen. Maar dat geldt wat mij betreft voor alles in het leven. Ik probeer nooit een oordeel uit te spreken over iets of iemand, maar mijn kind wel veel informatie te geven en hoop dat zij daaruit zelf haar keuzes maakt en de dingen doet waar zij zich goed bij voelt.