Vegatopia Forum

Bruiloft & eten

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bruiloft & eten
« Reactie #80 Gepost op: 21 november 2005, 12:04:11 »
1 september 2006 om 14.30 trouwen wij. Hierna om 16.00 borrelen en om 17.30 dineren. Om 20.00 receptie en om 21.30 het feest. Spannend, spannend! Ik heb er erg veel zin in! :D :cheer:
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bruiloft & eten
« Reactie #81 Gepost op: 23 december 2005, 13:59:34 »
Oké volgens mij maar weinig reacties van mensen die de hele riedel een keer gedaan hebben, dus daar gaat 'ie:

Wij zijn op een donderdag getrouwd (nooit op vrijdag, want dan zit alles vol en dan is alles (incl. fotograaf) een stuk duurder).
Wij zijn om 10 uur begonnen met een brunch omdat wij nog opa's en oma's hadden en die niet meer met een feest wilden lastigvallen. Vervolgens om half 12 getrouwd.
Hierna de bruidstaart aangesneden voor alle gasten met wat kleinigheden als borrelhapje. Te drinken was er champagne en verder fris. Wij hebben zowel de bruidstaart en champagne als de borrelhapjes zelf geregeld en op de trouwlocatie uitgedeeld. Hiervoor rekenen ze dan wel 'kurkengeld' maar het is toch aanzienlijk goedkoper.
Vervolgens een stadswandeling door de stad geregeld voor de gasten terwijl wij een fotosessie deden.
Diner 's avonds in een restaurant waar ook het feest was. Als hapjes op de avond zelf hadden we olijven etc. de mediterrane kant op. Dat kan behoorlijk vegetarisch zonder dat het opvalt.
Dat is overigens ook een voordeel als je op een doordeweekse dag trouwt, dan zijn restaurants sneller genegen mee te werken.

Of je het geheel vegetarisch wilt doen is vooral afhankelijk van jouw/jullie afkeer van vlees. Een compromis kan zijn bijvoorbeeld alleen het hoofdgerecht met vlees/vis te serveren en voor- en nagerechten vega te houden. Voor de prijs zal dit nauwelijks uitmaken.

Kosten waren ongeveer 15 euro voor de brunch (incl. drinken) en ongeveer 30 euro voor het diner (excl. drinken). 's Avonds hebben we drinken gedaan o.b.v. opschrijven, dat is vrijwel altijd voordeliger dan een vast bedrag p.p. (behalve bij 35 graden en een zuiplappenfamilie). Overigens hebben we ook de sterke dranken niet laten schenken, want dat kan lekker oplopen.

Om 10 uur beginnen kan overigens makkelijk, mits je locatie niet te ver weg is natuurlijk. Een goede ceremoniemeester die de gang van zaken op de dag zelf regelt is hierbij redelijk onmisbaar.
Neem hiervoor geen ouders ofzo, want die zullen proberen hun zin door te drijven of krijgen discussies met de andere ouders en dat is erg vermoeiend.

Mannenpakken zonder stropdas zijn tegenwoordig trouwens geen uitzondering meer. Er zijn hele mooie pakken en overhemden te krijgen waarbij een stropdas juist niet mooi staat.

En of vrouwen of mannen zich (n)ergens druk over maken... Vrouwen over jurk en make-up, mannen over de auto en eten  ;)

Belangrijkste is: doe wat jij het leukste vind, want als het goed is doe je het maar één keer!
Overigens vind ik hierbij wel dat je rekening houdt met je gasten. Als je dat nl. niet doet, kan dat jouw dag ook verpesten (van die chagrijnige hoofden word je ook niet blij van), uiteraard wel tot bepaalde hoogte
« Laatst bewerkt op: 23 december 2005, 19:50:36 door Hausfrau »
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bruiloft & eten
« Reactie #82 Gepost op: 03 november 2006, 18:51:23 »
http://www.vegnews.com/wedding_2006.html

Vegan trouwerijen inclusief menu!

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Bruiloft & eten
« Reactie #83 Gepost op: 03 november 2006, 20:19:44 »
Wow, die recepten voor die wedding cakes mochten ze er wel even bijzetten. :kwijl:
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bruiloft & eten
« Reactie #84 Gepost op: 01 februari 2007, 15:08:17 »
Morgen een bruiloft inclusief lunch en diner. Het bruidspaar heeft me al verzekerd dat ze duidelijk hebben gemaakt dat er een vegetarier bij is, maar ik vind het toch spannend...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bruiloft & eten
« Reactie #85 Gepost op: 04 februari 2007, 11:11:46 »
Het was heel netjes geregeld. Bij de lunch (een groentesoepje en sandwiches) kreeg ik een kruidenbouillonnetje terwijl de rest rundvleesbouillon had en mijn eigen sandwiches (tomatentapenade met kaas, geitenkaas met rucola en eiersalada, de vleeseters filet americain, ham en kip met eiersalade).
Voor het diner kregen de vleeseters een amuse van tartaar met een ander soort vlees (wat een heel aantal weigerden onder het mom van 'die gehaktbal is niet gebraden'). Ik kreeg een amuse met paddestoelen. Erg lekker!
Bij het diner was er voor mij selderijbouillon en voor de vleeseters weer rundvleesboullion, met een kruidig bladerdeegkoekje. Erbij brood met allerlei smeerseltjes (behalve de zalmboter allemaal vega).
Vervolgens kwamen er schalen met salades, tapas, friet en aardappeltjes op tafel. De vleeseters konden kiezen uit twee soorten vlees en zalm, ik kreeg een vrij saaie gevulde courgette (die ik maar half heb opgegeten, de schil was nogal hard) en een schaaltje met hete bliksem met een gestoofd peertje.
Toe een grand dessert: een bavarois, een schuimpje met rozensmaak, chocolademousse, ijs-met-een-raar-smaakje en vers fruit op een peren-bessensapje.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid