Vegatopia Forum

Bamihap vegetarisch?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

LEIN

Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #20 Gepost op: 09 januari 2007, 18:59:25 »
Groentekroketten!  ;D

He bahhh..  :-X ::)

esther1984

Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #21 Gepost op: 10 januari 2007, 20:20:34 »

Ik dacht voorheen ook altijd dat de bamischijven vegetarisch waren maar als je de verpakking in de supermarkt  leest dan kom je er achter dat er dierlijk vet word gebruikt (mora) en deze bami schijven worden meestal ook in de snackbar gekocht!

LEIN

Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #22 Gepost op: 10 januari 2007, 21:05:45 »
Tja ze stoppen tegenwoordig overal wel dier in, het wordt steeds moeilijker om dingen te vinden waar niets van dier in zit.

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #23 Gepost op: 10 januari 2007, 21:11:29 »
Nou vraag ik me af: Is een bamihap vegetarisch?  ???
Bij de frietkraam bij mij in de buurt zeggen ze van wel (geen vlees, is op basis van soja) maar op de doos staat wel dat er gelatine in zit.
De kaassoufle zal ook wel niet echt strikt vegetarisch zijn (dierlijk stremsel).
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2007, 21:12:08 door iammars »

Combatman

Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2007, 18:36:05 »
je hebt ook vegetarische loempia`s. Is dat misschien wat voor je?

LEIN

Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #25 Gepost op: 11 januari 2007, 21:52:40 »
Mja Mja.. ik ga gewoon wat dingen uitproberen.

Nog iets wat ik me laatst afvroeg:

Als er een 'V' van vegetarisch op een product staat, zit er dan niets - maar dan ook niets - van dier erin? Of betekent het dat er gewoon geen vlees in zit?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #26 Gepost op: 11 januari 2007, 23:20:27 »
Het internationale Vegetarisch Keurmerk garandeert dat een product geen ingrediënten afkomstig van het gedode dier bevat en dus geschikt is voor vegetariërs.

http://www.vegetariers.nl/keurmerk.asp

LEIN

Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #27 Gepost op: 11 januari 2007, 23:21:44 »
Danku.. goh wat voel ik me dom..

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #28 Gepost op: 11 januari 2007, 23:54:12 »
Vooral niet doen, er zullen vast meer misverstanden over zijn:).


Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #29 Gepost op: 12 januari 2007, 07:43:58 »
Groentekroketten!  ;D

He bahhh..  :-X ::)

Heb je er wel eens een gehad? Smaakt niet naar een groenteburger ofzo hoor, is echt heel lekker!
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.579
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #30 Gepost op: 12 januari 2007, 10:28:09 »
Afgelopen dinsdag heb ik in een tapasbar in Bolton een champignonkroket gegeten (eigenlijk had die meer de grootte van een bitterbal).  Echt erg :kwijl:

Wellicht probeer ik binnenkort eens of de champignonkroket met ham en ei, maar dan zonder ham dus, qua smaak in de buurt komt. Of weet iemand een beter recept voor champignonkroketten?
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2007, 10:28:58 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Miriam

Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #31 Gepost op: 21 januari 2007, 19:32:17 »
Die groentekroketten van Van Dobben zijn echt onwijs lekker!!

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #32 Gepost op: 21 januari 2007, 21:41:16 »
Die groentekroketten van Van Dobben zijn echt onwijs lekker!!

nou ja, ze zijn best oke op een broodje met veel mosterd, maar onwijs lekker vind ik een beetje overgewaardeerd...

Richard023

Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #33 Gepost op: 19 februari 2007, 10:23:02 »
Groentekroketten!  ;D

He bahhh..  :-X ::)

Ga jij er eerst maar eens even eentje van Van Dobben proeven, en dan hoor ik je graag nog een keer ;)

Offline Emmy

  • **
  • 54
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #34 Gepost op: 13 maart 2007, 14:25:24 »
Ik had vorige week bij de buurtsupermarkt een pak bamischijven van beckers gekocht en die zijn vegetarisch,
ingrediënten:water,mie,(tarwe gries,ei)
paneermeel(tarwebloem,water,gist,zout en kleurstof),doorhaalvloeistof,(water,soja,eiwit,sojabloem,zetmeel,tarwe,mais),melkeiwit,prei,uien,kruidenmix,specerijen,groentepoeder en tarwe dextrose.

marleenvanh

Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #35 Gepost op: 19 september 2007, 20:02:28 »
Ik lees het nu pas, maar hiermee kun je ook nog wel eens de mist in gaan.  In "normale" Bami zit inderdaad altijd wel vlees (meestal varken) Bij onze plaatselijke Appie Ha zag ik vandaag in ene Bamihap (van Rijks en Rijks als ik het goed onthouden heb - nooit van gehoord trouwens)  ZONDER VLEES (stond er inderdaad met flinke letters voorop)  Joepie dacht ik. Toch (gelukkig) nog even op de ingrediënten lijst gekeken. Zit er godver.....bood ons te vloeken, gelatine in! En dat voor een product dat tot zeer heet verwarmd wordt. Met een noodgang weer teruggelegd in de diepvries. Het blijft behelpen.

Gwennepen

Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #36 Gepost op: 05 oktober 2007, 17:13:29 »
 >:( ik nam bamihappen van het merk R&R mee naar huis, want er stond op; veel groenten, geen vlees. Dus ik thuis eentje verschalken. Kijk ik even later op de verpakking, wat denk je? Gelatine. ::) Nou kijk ik echt niet altijd naar gelatine of stremsel. Maar ik ben wel blij als het er niet in zit. Met zo'n tekst voorop de verpakking denk je toch gauw; Oké, vega dus. Ik zag trouwens dat ze in die van Beckers tegenwoordig varkensgelatine doen. Ze waren echt prima zonder.

marleenvanh

Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #37 Gepost op: 05 oktober 2007, 17:38:33 »
Ik heb die Rijks en Rijks mensen opgegoogled en vervolgens per mail verteld dat ik niet blij  was. Ik kreeg toen een "lulverhaal" terug waarin men mij uitlegde wat gelatine is. (alsof ik dat niet wist) en dat men er DAAROM (omdat dat er dus in zit) NIET op zet dat het geschikt is voor vegetariërs en dat de groentenkroketten van Van Dobben, welk merk ook tot "hun keten" behoord (geweldig) wel vegetarisch zijn.  Ja, tuurlijk als ik aardappels wil eten en die zijn er niet dan eet ik toch worteltjes, is bijna hetzelfde??!!
Nog één poging gedaan en geantwoord dat ik de samenstelling zowel als de bereidingswijze en ook de werking van gelatine ken. Het werkt nl. alleen verstevigend als het gekoeld is! Reden waarom ik niet begrijp dat het in warm te eten snacks wordt gebruikt.  Nog geen antwoord en dat verwacht ik ook eigenlijk niet Hele diepe zucht.....
Op naar de vegetarische vietnamese loempia's van "mijn mannetje hier op de markt"... en zelf aan het pionieren met bamihappen!

Doei,
Marleen

Aelius Aaron

Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #38 Gepost op: 22 oktober 2007, 20:55:04 »
Ik bestel altijd bami in de frituur en vraag ook eerst of hij vegetarisch is. De ronde bami is met echt vlees en de vierkante bami is met quorn. Ale zo komt het toch altijd uit bij mij. Sommigen weten het niet dan bestel ik het ook niet maar als ze het weten komt et altijd uit dat de vierkante vegetarisch is.

grz

anja

Re:Bamihap vegetarisch?
« Reactie #39 Gepost op: 29 oktober 2007, 09:55:35 »
hoi hoi ik ben nieuw hier, maar wou even zeggen dat de bami schijf van Beckers NIET meer vegetarisch is. Dit was wel zo, maar er staat op de verpakking vernieuwd recept.
Als dat er op staat dan gaan bij mij altijd alarmbellen rinkelen.
Er zit nu net als bij de nasischijf Gelatine in!!
Misschien een tipje, lees altijd ingredienten lijstje want ben al meerdere keren achter gekomen dat ze de ingredienten veranderen zonder dat je het weet.
groetjes anja.