Hallo allemaal,
Mijn naam is Femke van den Nieuwendijk en ik ben 19jaar oud.
Ikzelf heb al mijn hele leven een kippenei-allergie en weet dus hoe lastig het soms is om daar mee om te gaan.
Wel heb ik misschien een aantal tips voor uw zoontje om er mee om te gaan
Ikzelf heb ervaren dat er vroeger een boel mensen waren wat mij niet wilde laten eten bij hen thuis omdat zij bang waren dat er iets met mij zou gebeuren. Ook had ik een apart trommeltje in de klas voor als er iemand jarig was en er werd uitgedeeld. Je wist namelijk nooit wat ze gingen uitdelen en het is natuurlijk helemaal niet leuk als iedereen wat kan eten maar jijzelf als kind niet omdat je die stomme allergie hebt.
Ook heb ik heel vroeg geleerd waar ik precies op moest letten. Ik kon nauwelijks lezen maar wist precies waar ik op de verpakkingen moest kijken om te zien of ik het mocht hebben en vertrouwde en nu nog steeds niemand anders dan mijzelf daarin.
Wat ook misschien helpt, maar dat is hoe ik er nu naar kijk, als mensen aan mij zeggen van 'oooh wat erg voor je, dan mag je ook niet veel' dan is mijn antwoord daar op; dat houdt me slank. Maargoed dat is meer een antwoord voor een meisje dan voor een jongen!
een paar gerechten wat heel makkelijk te maken zijn zonder ei zijn bijvoorbeeld pannekoeken. Ik weet niet of u dat recept heeft. Maar dat is de Speciaal mix van de Koopmans en het enige wat je daaraan moet toevoegen is melk en dan smaken die pannekoeken precies hetzelfde!
Ook appeltaart is erg makkelijk te maken zonder ei. Mijn moeder maakt het al jaren! Het recept hiervoor weet ik niet precies.
Wat u ook nog moet weten is dat bepaalde vaccins zijn gemaakt op kippenei basis. Bijvoorbeeld de BMR spuit en de spuit voor geelzucht.
Wat voor mij het beste heeft geholpen denk ik, is dat ik al heel vroeg wist wat ik wel en niet mocht hebben en wist ik het niet hoe ik er dan achter moest komen.
Hopelijk staan hier nog wat tips in dat u zelf nog niet wist of heeft het u wel wat geholpen.
Groetjes Femke van den Nieuwendijk.