Super dat kookboek, heb hem gelijk besteld via een vriendin in Engeland. Engels is geen probleem, mijn man is in Australie opgegroeid. (zijn ouders wonen daar nog)
De koemelk is een allergie/intolerantie, ze reageren er heel slecht op, zelfs via de borstvoeding.
Het gaat om een kippenei eiwit allergie, ik bak brood met het eigeel en dat gaat wel goed, dus een klein spoor van eiwit verdragen ze wel.
Ananas weet ik niet, ik eet dat zelf niet, krijg er scheurtjes van in mijn tong en gehemelte. Dat zou ik dus gewoon eens moeten uitproberen. De tweede heeft enkel de allergie tegen appel en kiwi, raakt binnen een half uur aan de diarree.
Het is een vorm van suikerziekte in zoverre, de alvleesklier breekt het wel af, maar niet op de juiste wijze. Hij kan wel suiker verdragen in kleine mate. Wel koekjes waar suiker inzit, maar geen snoepjes of drinken met suiker.
Ik bak momenteel brood van haverzemelen en tarwebloem, dat gaat goed, verdragen ze ook goed. Ik doe daar geen melk doorheen, gewoon water, wajang, bloem en haver, eigeel, gist, zout en lijnzaad. Het meeste brood uit de winkel hier bevat melk, behalve de oerbroden maar die zijn me te duur.
Ik loop met de oudste bij een dietist, die maakte zich er makkelijk vanaf, "ga internet maar eens op, daar vind je veel".
Ik weet niet wat het is met haar, we hadden altijd wel een goede aan haar, maar sinds we bij die alternativeling lopen is het minder.
Wellicht eens zoeken naar een ander.