Zondagavond bij De Dulle Griet in Dordrecht.
Na een hevig onweer was het prettig fris op het overdekt buitenterras achteraan.
Verschillende wereldgerechten in kleinere porties, vergelijkbaar met tapas.
Mooie keuze, waarbij het vegetarisch aanbod op gelijke voet met vis/vlees wordt behandeld.
We meden de al te voor de hand liggende combinaties en maakten dan een, wat ons betreft, best geslaagde mix van
twee salades (rond 5 euro): Griekse bonen (niet in de Griekse tomatensaus met vetogen , maar met sla, tomatenblokjes en rode ui en met een dressing die van mij wat zuriger had gemogen, maar ik vind dat de laatste tijd voortdurend, dus het zal ook wel aan mij liggen)
Couscoussla, als pittig aangekondigd, maar die ook wel wat pittiger had
gemogen van ons, maar die wel paste bij
Indiase curry van groenten. (een 8 euro)
en
Courgette in pesto-room-kaassaus, best smakelijk.
Ook nog een bordje Spaanse pikante aardappelen, wat geen gefrituurde patatas bravas waren, doch in olie gebakken, met paprika gekruide aardappelschijfjes, ook wel lekker.
Mogelijk wat moeilijk voor wie niet de hele wereldkeuken kent (twee koppels wat verder bestelden wat vadsig "het menu twee aan twee", ja, zo is het wel makkelijk... en een allenige heer verdween na het lezen van de kaart, ik hoop niet omdat onze aanwezigheid hem met weerzin vervulde.)
Verdienstelijk die focus op wereldgerechten en op combinatiemogelijkheden, wel wat braaf gekruid naar mijn smaak. Maar vriendelijke bediening, sympathiek en genoeglijk, en een tikje avontuurlijk, dus tevreden huiswaarts.