IBS, is dat spastische darmen?
Ik weet niet wat ik heb, het is niet zo ernstig dat ik er ooit mee naar de dokter geweest ben. Dus het valt wel mee met zo veel last. Wel is het zo dat als ik iets heb het met mijn darmen is. Opgezet, pijnlijk, stom.
Nou ja, nu gaat het heel goed, maar soms wat minder, en dat is vaak na een slechte nacht (dus als ik moe ben) en als ik stress (gesprekken met belangrijke personen, presentaties) heb. Ik denk dat de kaasconsumptie echt wel wat scheelt (maar ik at vaak bij elke maaltijd kaas, op brood, op brood en soms nog bij het diner). Verder eet ik ook nog wel wat zuivel hoor. Maar niet in belachelijke hoeveelheden.
Van vroeger weet ik dat bier en andere koolzuurhoudende dranken bij mij ook niet goed gaat, dat drink ik dus niet meer.
En soms denk ik dat ik niet tegen uit en knoflook kan, maar ja, dat is misschien wel weer heel wat anders. Misschien is voor jou wel eens nuttig om langere tijd een verdacht ingredient te schrappen, maar ik kan me voorstellen dat je daar te lui voor bent. Ik deed het ook nooit eerder.