(het is maar goed dat ik jouw werk niet heb geloof ik )
Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden: ik werk in De Zorg (het ziekenhuis) als verpleegkundige en als je ziet wat wij, als verpleegkundige, voor ongezonde troep naar binnen kunnen werken op een werkdag!
En als je wilt, kun je elke dag wel zoveel eten als je wilt! Want iedere dag is er wel iemand jarig, er gaat altijd wel een patient met ontslag, er gaat elke dag wel een patient dood (begrijp me niet verkeerd: familie komt dan vaak als blijk van dank later nog iets lekkers langs brengen
) en elke dag is er dus wel een reden om iets te vieren!
Verschrikkelijk toch?! Elke dag weer een gevecht om dit alles te weerstaan.
Waarom kunnen mensen als dank of als er iets gevierd moet worden niet iets gezonds meenemen? Een lekkere bak met fruit bv. Of gezonde tussendoortjes. Lekkere theesoorten zouden ook wel gewild zijn.
Misschien kan ik hier ooit nog wel eens iets mee doen.....In samenwerking met de raad van het bestuur een soort van " medewerkers-vriendelijke-snoeperij-campagne" opstarten.
Ik vind het ook wel opvallend dat veel vrouwen die in De Zorg werken te zwaar zijn. Als ik naar mijzelf kijk dan zie ik ook wel hoe dat komt:
We zouden recht hebben op 2x 15 minuten koffiepauze en een half uur lunchpauze. Maar vaak is het zo druk op een afdeling dat 1 van de 2 er bij in schiet. Dus, als je dan even snel wat kunt drinken en eten dan is het makkelijk om iets te pakken wat zo voor het grijpen ligt. Snoep dus.
Daarbij komt dat dit geren en gevlieg een soort van onrust geeft en ik ga daar van snaaien. En ik zie om mij heen dat meer vrouwen dit doen, als reactie op de drukte en chaos. We zetten alles op alles om er helemaal voor de patienten te zijn en goed voor hun te zorgen, ,maar goed voor onszelf zorgen....ho maar. Daar zou toch echt verandering in moeten komen.
Ok, tot zo ver de frustraties rondom werk&eten....