Heee, wat grappig: ik was gisteren op zoek naar een geschikt dieet en kwam uit bij het GI-dieet en nu zie, ik hier op Vegatopia, dat er meerdere zijn die dit hebben gevolgd/volgen.
Ik zat me even af te vragen: ik heb in 2003 het Montignac dieet gevolgd en ben hier goed mee afgevallen. Helaas in 2005 weer flink aangekomen en sinds die tijd zit er weer een stijgende lijn in mijn gewicht. Heeft ook nog wel een achterliggende (psychische)oorzaak, waar ik overigens aan werk....
Maar, om op mijn vraag terug te komen: lijkt het GI dieet en Montignac op elkaar? Het GI-gebeuren komt me heel erg bekend voor. Maar bij Montignac mag je vetten en koolhydraten niet combineren. Mag dat bij het GI-dieet wel? Maar dan bv magere vetten in combinatie met GI lage koolhydraten? Want wat me bij M. op een gegeven moment ging tegen staan, waren de eeuwige boterhammen met fruitbeleg. Ik mistte mijn boterham met kaas zooo!
Ik ben benieuwd, ik kan eigenlijk niet zo heel veel over het dieet vinden op internet. Op veel site's staat weer hetzelfde stukje uitleg als op een andere site....