Vegatopia Forum

Zij probeert het GI-dieet

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #100 Gepost op: 18 april 2007, 17:16:02 »
Geen kookboek maar wel een leuke site: google "gi dieet vegetarisch" en dan naar "eet je slank" daar staat een aantal vegetarische gi dieet recepten. succes!

Geerten

Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #101 Gepost op: 20 april 2007, 07:48:15 »
Volgens de omschrijving bij bol.com heeft het boek van Helen Foster & Wilma Hoving (het gemakkelijke GI dieet) een deel over 'het vegetarisch afvaldieet'. Misschien dat dat wat is?

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #102 Gepost op: 20 april 2007, 08:36:43 »
Er bestaan ook low GI vegetarian kookboeken in het Engels.


Overigens ben ik niet zo heel streng meer bezig. Ik hou me gewicht op peil met het sporten. Het belangrijkste is nu dat ik wel veel minder kaas eet, want ik heb gemerkt dat ik daar niet zo goed tegen kan.

« Laatst bewerkt op: 20 april 2007, 08:37:51 door LL »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #103 Gepost op: 14 november 2007, 09:37:29 »
Vorige week werd ik gevraagd om de balans op te maken. Het GI-dieet volgen doe ik al lang niet meer, maar ik heb er wel goede  dingen aan over gehouden. Ik eet nog steeds minder kaas (deze week weer wat meer en dat merk ik dan wel) en eet braaf mijn allbran enzo. Dat vind ik het belangrijkste van wat ik overgehouden heb aan het project. Op gewicht ben ik ook nog steeds. Ik weeg om en nabij de 62 kilo en dat is prima. Ik voel me daar goed bij.

Volgend jaar zullen weer vijf nieuwe mensen een dieet gaan volgen en daar over schrijven. Mocht je interesse hebben, dan kan je je aanmelden bij Gezondheidsnet.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #104 Gepost op: 25 maart 2009, 12:48:28 »
Ik heb op de boekenruilmeet het GI-boek van Ellen overgenomen, en inmiddels ook een pagina of honderd gelezen. Ik heb er wel een boel interessante dingen in gelezen, maar ook wat dubieuze dingen. Hij raadt b.v. het gebruik van aspartaam aan, en beweert dat de negatieve berichten hierover door de machtige suikerindustrie zouden komen... dat lijkt me heel sterk, en doet me ook afvragen in hoeverre ik de auteur op andere beweringen moet geloven.

Maar minderen met kaas is waarschijnlijk wel een goed idee.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #105 Gepost op: 25 maart 2009, 12:53:13 »
en doet me ook afvragen in hoeverre ik de auteur op andere beweringen moet geloven.


Er is wel een heleboel literatuur over GI -gerelateerde dingen hoor. Ik heb volgens mij nog wel iets liggen (journal of obesity) dat ik opgestuurd kreeg van Bart, kan ik je wel opsturen als je wil?

(staat overigens wellicht wel in deze draad).

En als je wil afvallen: bewegen! Hups aan de (kracht)training. Voor mij geen (GI) dieet meer, de reden dat ik het boek weg heb gedaan ;)
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2009, 12:57:53 door LL de Ling »

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #106 Gepost op: 25 maart 2009, 14:55:55 »
Ik heb er een thuis, vegetarisch mét uitleg over wat het GI-dieet inhoud en als ik me goed herinner ook nog voorbeeldmenu's. Ik zal eens kijken van wie ook alweer.

Even gekeken op internet want ik bedacht me ineens dat het een book is van Celia Brooks Brown, schrijfster van mijn favokookboek: De beste vegetarische recepten van de wereld. Ik heb het gevonden,  het heet Vegetarisch en Koolhydraatarm en is gericht op vego's die eten willen met een lage GI.
    :chef:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #107 Gepost op: 25 maart 2009, 15:50:09 »


Even gekeken op internet want ik bedacht me ineens dat het een book is van Celia Brooks Brown, schrijfster van mijn favokookboek: De beste vegetarische recepten van de wereld. Ik heb het gevonden,  het heet Vegetarisch en Koolhydraatarm en is gericht op vego's die eten willen met een lage GI.
    :chef:


Die heb ik ook, voor low carb recepten! Erg fijn kookboek. Die van Rose Elliott wil ik ook nog:
http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/the-vegetarian-low-carb-diet/1001004002625165/index.html
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2009, 15:53:54 door Hizikigrrrl »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #108 Gepost op: 25 maart 2009, 16:43:01 »
Die van Rose Elliott wil ik ook nog:
http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/the-vegetarian-low-carb-diet/1001004002625165/index.html

"There's no doubt about it: a high-protein, low-carbohydrate diet really does work." Da's erg slecht voor je gezondheid toch? Of heb ik nou een hele discussie hierover gemist?

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #109 Gepost op: 25 maart 2009, 16:48:34 »
(staat overigens wellicht wel in deze draad).

Yep!

Citaat
En als je wil afvallen: bewegen! Hups aan de (kracht)training.

Ik overweeg een hometrainer (of spinapparaat), nadeel is wel dat een goede best een hoop geld kost, en het is de vraag of ik het ding veel ga gebruiken. De intentie kan er zijn, de prakijk kan tegenvallen.

Maar ik heb me wel voorgenomen kaas als broodbeleg te vervangen door sandwichspread (per 100g 12g vet waarvan slechts 1.7g verzadigd!) of huttenkase. En nog wat vaker te roerbakken met tofublokjes, paprika, aubergine etc. Halfvolle melk/yoghurt vervangen door de magere variant moet ook lukken.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #110 Gepost op: 25 maart 2009, 16:58:12 »
Als je per se thuis wilt sporten en niet naar de sportschool wilt, zou ik gaan wandelen of hardlopen (kom je ook nog lekker buiten). Je kunt dan nog wat gewichten kopen voor spieroefeningen thuis. Dan ben je igg goedkoper uit.

Je hebt inderdaad wel discipline nodig en bovendien: waar laat je zo'n ding?

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #111 Gepost op: 25 maart 2009, 17:05:31 »
Als je niet van wandelen/hardlopen houdt is een goeie tweedehands (race-)fiets misschien wat?
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #112 Gepost op: 25 maart 2009, 17:06:47 »
Als je per se thuis wilt sporten en niet naar de sportschool wilt, zou ik gaan wandelen of hardlopen.

Vind je mijn huis geschikt om hard te lopen, dan? Trappenlopen zou wel een optie zijn. Gewichten lijkt me geen optie, da's toch niet leuk om te doen?

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #113 Gepost op: 25 maart 2009, 17:09:39 »
Als je per se thuis wilt sporten en niet naar de sportschool wilt, zou ik gaan wandelen of hardlopen.

Vind je mijn huis geschikt om hard te lopen, dan? Trappenlopen zou wel een optie zijn. Gewichten lijkt me geen optie, da's toch niet leuk om te doen?


Ja duh, ik bedoel vanuit huis. Je zou wel kniebuigingen kunnen doen. Zoals mensen in gevangenschap ;)

Ik vind gewichten wel leuk om te doen, alleen of met iemand anders. En als je het echt niet leuk vind, is het gevoel erna of de gevolgen dat wel :)

Zo'n fiets is natuurlijk ook een prima idee.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #114 Gepost op: 25 maart 2009, 17:14:10 »
De kans dat ik een paar meter loop om op een hometrainer te zitten schat ik toch hoger in dan dat ik mijn huis uitga om te wandelen of nergens heen te fietsen.

Tenzij ik een vriendin of minnares in een buurgemeente zou hebben. Zou dat goedkoper zijn dan een goede hometrainer?

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #115 Gepost op: 25 maart 2009, 17:22:55 »
Tuurlijk is dat niet goedkoper, want je moet bloemen voor d'r kopen en haar mee uit eten nemen. :P
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #116 Gepost op: 25 maart 2009, 18:26:08 »
De kans dat ik een paar meter loop om op een hometrainer te zitten schat ik toch hoger in dan dat ik mijn huis uitga om te wandelen of nergens heen te fietsen.

Ja, en als je al niet naar buiten wil gaan om iets te doen, denk je dan werkelijk dat je zou bewegen als je eenmaal zo ver was gekomen dat je het apparaat bestegen had?

Ik zou zeggen: accepteer je eigen vet en geef je geld uit aan iets wat je leuk vindt. Of stop met zeuren bedenk hier een diplomatieker woord en ga iets doen. En dan is met anderen iets doen en iets doen wat je leuk vindt makkelijker vol te houden dan thuis stomme dingen doen.
This is between me and the vegetable!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #117 Gepost op: 25 maart 2009, 18:41:38 »
Ja, en als je al niet naar buiten wil gaan om iets te doen, denk je dan werkelijk dat je zou bewegen als je eenmaal zo ver was gekomen dat je het apparaat bestegen had?

Ja, maar gezien de vraag snap je het probleem ook niet. Het is net als opstaan: het probleem daarvan niet is dat je dan dingen moet doen, maar dat je je bed uit moet.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #118 Gepost op: 25 maart 2009, 18:48:43 »
Ja ja, en dan is het op een apparaat gaan staan meer moeite dan naar buiten wandelen?

Ik snap wel wat je bedoelt, ik snap alleen niet waarom je dat je laat weerhouden iets te doen waarvan je het resultaat wél wil.
This is between me and the vegetable!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #119 Gepost op: 25 maart 2009, 18:50:12 »
Ja ja, en dan is het op een apparaat gaan staan meer moeite dan naar buiten wandelen?

Ja, daar zit een behoorlijk verschil tussen.