Vegatopia Forum

Vegetarisme in de media

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #400 Gepost op: 21 maart 2013, 13:43:06 »
Dat is interessant, wel helemaal in lijn met mijn ervaring met amerikanen. Ik ken twee amerikaanse "vegetariers", die echt stellen dat ze vegetarier zijn, maar die zelfs als ik ervoor zorg dat er een vegetarische keuze op het menu is, toch voor vlees kiezen. Echt raar, een gesprek voeren over alle positieve kanten van vegetarisme met iemand die vegetarier zegt te zijn, terwijl hij vlees zit te eten. Ik ben wel vegetarier, maar niet tijdens het eten, dat gevoel.

Bizar ja, dat verbaast me ook. Ook hardnekkig dat white meat zoals kip geen vlees is ???

Nee hoor, dat is net zo normaal als dat in Korea honden in de ene kooi worden aangeboden als eten en de andere als huisdier..

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #401 Gepost op: 21 maart 2013, 14:16:01 »
Ik begrijp de vergelijking even niet?
Sin chile, no tiene chiste!

Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #402 Gepost op: 21 maart 2013, 14:29:35 »
Ik begrijp de vergelijking even niet?

Ik denk het wel, dat heet compartimentalisatie (nederlandse woord weet ik even niet) Zie ook dit stukje...

Anthony Podberscek, an anthrozoologist at Cambridge University, has studied the cultural conflict that is emerging in South Korea over the consumption of dog flesh. While South Koreans consume over 12,000 tons of dog meat a year, over the last two decades dogs have become popular as pets. How do Koreans manage to eat the same members of a species they are coming to love as companions?

The answer is compartmentalization. South Korean place meat dogs in a different moral category than pet dogs. The meat dogs are usually mid-sized animals with short light-colored hair; they look disconcertingly like Old Yeller, and they are given a special name (nureongi). Meat dogs and pet dogs are sometimes sold at the same markets. However, the meat dogs are housed in special cages with pink-orange bars which clearly distinguish them as "food" rather than "pets."

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #403 Gepost op: 21 maart 2013, 14:34:37 »
Oh natuurlijk ja, in Amerika zijn koeien huisdieren en kippen uitsluitend voor consumptie.
Sin chile, no tiene chiste!

Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #404 Gepost op: 21 maart 2013, 15:21:11 »
Als ik het goed begrijp ben je geen vegetarier als je een hond uit de kooi gelabeld "consumptie" eet, maar wel als die uit de kooi "huisdier" komt (of juist omgekeerd)? Anders kan ik de relevantie ook niet zo plaatsen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #405 Gepost op: 22 maart 2013, 09:23:31 »
Als ik het goed begrijp ben je geen vegetarier als je een hond uit de kooi gelabeld "consumptie" eet, maar wel als die uit de kooi "huisdier" komt (of juist omgekeerd)? Anders kan ik de relevantie ook niet zo plaatsen.
Om me maar bij mezelf te houden: ik snap waar ik het over heb, beter kan ik het niet uitleggen. Als die draad gemist wordt, ga gerust ergens anders vraagtekens plaatsen  :)

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #406 Gepost op: 29 maart 2013, 22:46:52 »
Zijn er mensen hier bekend met de campagne Veggiecredits van Viva Las Vega's? Ik vraag me heel erg af wat ik er van moet denken. Aan de ene kant zou dit concept echt wel een succesvol initiatief kunnen zijn. Er zijn namelijk meer CO2-compensatiemechanismes (bijv. bomen planten) die schijnen werken, en dit is redelijk vergelijkbaar. Bedrijven die CO2-afkopen om klimaatneutraal te worden doen dat toch voornamelijk voor hun imago, en waar die compensatie vandaan komt maakt ze waarschijnlijk niet zoveel uit. Anderzijds zou het ook een foute 1 april grap/publiciteitsstunt kunnen zijn om mensen bewuster te maken. Wat denken jullie?

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #407 Gepost op: 30 maart 2013, 10:34:32 »
Als ik zou mee doen, zou het vals spel zijn. Ik ben ruim een halve eeuw vegetariër en heb dus al heel wat geld bespaard in mijn leven. Ik kan niet minder vlees eten dan ik nu al doe. Zou ik dan nog geld toe krijgen?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Sam

  • ******
  • 7.152
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #408 Gepost op: 30 maart 2013, 11:07:15 »
Start in de eerste week van april he?  ;)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #409 Gepost op: 30 maart 2013, 11:56:14 »
Ik heb me ingeschreven en wacht in spanning af.

Citaat
Beste Veggiecredits deelnemer,

We hebben je inschrijving voor Veggiecredits ontvangen. Jouw persoonlijke Veggiecredits
uitdaging zal bijdragen aan de compensatie van het volgende project:

DEEPWATER HORIZON (BP)


In april zul je dagelijks nieuwsbrieven van ons ontvangen met recepten, tips en tricks om
je vegamaand zo lekker en makkelijk mogelijk te maken. Ook kun je binnenkort via ons
forum ideeën en ervaringen uitwisselen en contact leggen met andere deelnemers.

Wij wensen je veel succes met je persoonlijke Veggiecredits uitdaging!

Hartelijke groeten,

Het Veggiecredits team

« Laatst bewerkt op: 30 maart 2013, 11:58:41 door @rno »
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Sam

  • ******
  • 7.152
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #410 Gepost op: 30 maart 2013, 12:14:23 »
Ik heb me ingeschreven en wacht in spanning af.

Citaat
We hebben je inschrijving voor Veggiecredits ontvangen. Jouw persoonlijke Veggiecredits
uitdaging zal bijdragen aan de compensatie van het volgende project:

DEEPWATER HORIZON (BP)

Hahaha nou daar is wel wat te compenseren ja....   :schater:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #411 Gepost op: 30 maart 2013, 12:15:51 »
Mijn bankrekeningnummer en emailadres inleveren en geld toe krijgen? Ik ben gekke Henkie zeker. Zelfs voor een 1-aprilgrap vind ik dit wat te ver gaan. Maar het zal wel de nodige publiciteit opleveren...
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sam

  • ******
  • 7.152
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #412 Gepost op: 30 maart 2013, 12:36:28 »
Kan me ook niet voorstellen dat mensen hier echt hun rekeningnummer geven? Arno, heb jij dat wel gedaan?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #413 Gepost op: 30 maart 2013, 13:06:38 »
Zijn er mensen hier bekend met de campagne Veggiecredits van Viva Las Vega's? Ik vraag me heel erg af wat ik er van moet denken. Aan de ene kant zou dit concept echt wel een succesvol initiatief kunnen zijn. Er zijn namelijk meer CO2-compensatiemechanismes (bijv. bomen planten) die schijnen werken, en dit is redelijk vergelijkbaar. Bedrijven die CO2-afkopen om klimaatneutraal te worden doen dat toch voornamelijk voor hun imago, en waar die compensatie vandaan komt maakt ze waarschijnlijk niet zoveel uit. Anderzijds zou het ook een foute 1 april grap/publiciteitsstunt kunnen zijn om mensen bewuster te maken. Wat denken jullie?

Hé Gretz, jij bent hier lang niet meer geweest. Welkom terug  :)
,,,,فلافل

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #414 Gepost op: 30 maart 2013, 13:21:28 »
Kan me ook niet voorstellen dat mensen hier echt hun rekeningnummer geven? Arno, heb jij dat wel gedaan?

Geld toe krijgen voor iets wat ik al jaren doe. Ik ben gekke Henkie niet.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Sam

  • ******
  • 7.152
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #415 Gepost op: 30 maart 2013, 14:08:49 »
Ik dacht al ;)

En inderdaad leuk dat Gretz weer eens terug is, had niet eens door dat dat zo lang geleden was!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #416 Gepost op: 30 maart 2013, 18:41:52 »
Mijn bankrekeningnummer en emailadres inleveren en geld toe krijgen? Ik ben gekke Henkie zeker. Zelfs voor een 1-aprilgrap vind ik dit wat te ver gaan. Maar het zal wel de nodige publiciteit opleveren...

Ik dacht in eerste instantie - juist omdat je een aantal persoonlijke gegevens moet invullen - dat het wel een serieus project was. Zeker ook omdat het om een bekende, betrouwbare stichting gaat. Verschillende vega websites/blogs namen het bericht ook over en het concept (CO2-compensatie) klonk niet eens zo heel onrealistisch.

Het lijkt erop dat de organisatie nu zelf ook verraden heeft dat het slechts een goedkope stunt is. (lees de laatste Facebook-updates  ;)). Beetje erg flauw imo, volgens mij heeft Viva Las Vega's zo'n publiciteitsactie helemaal niet nodig voor extra naamsbekendheid of bewustzijn bij mensen. Mogelijk dat het averechts werkt als blijkt dat mensen helemaal geen vergoeding krijgen.

Ik zie verder dat Arno ook precies hetzelfde mailtje heeft gehad (ik heb mijn bankrekeningnummer ook (nog) niet ingevuld maar dat kon later zeiden ze). Dus dat betekent dat óf iedere deelnemer zou gaan bijdragen aan de compensatie van Deepwater Horizon of dat ze die naam van BP mogen gebruiken t.b.v. hun stunt.

Hé Gretz, jij bent hier lang niet meer geweest. Welkom terug  :)

En inderdaad leuk dat Gretz weer eens terug is, had niet eens door dat dat zo lang geleden was!
Dankjewel. :) Ik ben Vegatopia idd een tijdje uit het oog verloren maar lees de laatste weken weer regelmatig mee. En ga waarschijnlijk zo nu en dan ook weer iets posten. Leuk dat de vaste mensen nog steeds actief zijn.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #417 Gepost op: 02 april 2013, 11:06:58 »
Zijn er mensen hier bekend met de campagne Veggiecredits van Viva Las Vega's? Ik vraag me heel erg af wat ik er van moet denken. Aan de ene kant zou dit concept echt wel een succesvol initiatief kunnen zijn. Er zijn namelijk meer CO2-compensatiemechanismes (bijv. bomen planten) die schijnen werken, en dit is redelijk vergelijkbaar. Bedrijven die CO2-afkopen om klimaatneutraal te worden doen dat toch voornamelijk voor hun imago, en waar die compensatie vandaan komt maakt ze waarschijnlijk niet zoveel uit. Anderzijds zou het ook een foute 1 april grap/publiciteitsstunt kunnen zijn om mensen bewuster te maken. Wat denken jullie?

ik dacht ook al dat t nep was, t geld deel idd. Helaas blijkt ook het compensatie deel niet echt. Erg jammer.. want daarvoor wou ik me wel opgeven. Er was weinig challenge aan omdat ik dan t zelfde bleef eten, maar zo'n initatief steunen vond ik wel leuk.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #419 Gepost op: 03 april 2013, 12:09:07 »
Wat een mooie droom.....al etend rijk worden.  :angel:
Want a sugarcube?