Wat ik alleen niet begrijp is wat dan de gedachte zou moeten zijn achter zo nu en dan vegetarisch eten nemen uit oogpunt van diervriendelijkheid, wat overigens niet wegneemt dat uiteindelijk meer dieren beter af zullen zijn. Vragen naar de gedachte hierachter zou beslist niet moet leiden tot extra trek krijgen in biefstuk,
Wat ik me kan voorstellen is dat je vlees gewoon heel lekker vind, of van jezelf weet dat je weinig wilskracht hebt of weinig inventief bent met koken en dat je best wilt minderen met beestjes eten, maar dat het je niet lukt om helemaal vega te eten. Dan eet je uit oogpunt van diervriendelijkheid minder, maar soms wel.
Daarom ben ik vega en geen vegan. Ik probeer te minderen met zuivel producten en koop deze het liefst bio, maar het zit verwerkt in zoveel producten en ik vind het teveel moeite om dan nog goed te eten dat ik probeer bewust te consumeren. Dus voor de lieve diertjes eet ik minder ei, maar ik laat het niet helemaal staan.
Maar dat ben ik, en ik weet natuurlijk niet hoe de rest beredeneert.
Waar ik me dan weer aan irriteer, we hebben op mn werk zo'n 45 jarige tiener rondlopen die nog steeds dweept met haar paard en die hoorde ik vandaag weer eens gillen, "Oh nee hoor, ik eet principieel geen paard."
Daar krijg ik jeuk van.