Vegatopia Forum

Vegetarisme in de media

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #200 Gepost op: 12 november 2009, 22:58:10 »
Zo ja!  :worshippy:
Jammer dat dat hem niet is geworden.

Ja, ik was helemaal voor Zo ja!, maar ja.. anderen waren bang dat men het niet zo begreep.

V is een neutrale naam eigenlijk. Werkt wel goed voor toegankelijkheid, maar het is ook weer niet een titel die je pakt, daarom is het erg belangrijk dat de voorkant van het blad goed lokt. Dus daar moet veel tijd ingestoken worden.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #201 Gepost op: 12 november 2009, 22:59:48 »
Precies: score!

En misschien heb je met V ook wel gelijk, ik vind het heel vega aandoen, maar dat ligt meer aan mijn referentie kader.
Zo lang het maar publiek trekt, toch?

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #202 Gepost op: 03 december 2009, 19:15:06 »
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Artikel vegetarische kerst in de sp!ts
« Reactie #203 Gepost op: 23 december 2009, 09:19:27 »
In de Sp!ts zowaar vanmorgen 2 hele pagina's over vega's en kerst,

klik en scroll naar pagina 14 en 15

het bevat:
  • een interview met Nicolette Kluijver,
  • een stukje met cijfers van topia waaruit blijkt dat we liever thuis eten of bij mams en paps/schoonfamilie ipv uit eten
  • een stukje over vega's op bezoek, wat nu?
  • 3 receptjes: falafelburger, gemarineerde tempé en een slapakketje met roomkaas

zeker te weten door een vleeseter geschreven en niet door een vega want kom op.. vleeseters kijrgen toch ook geen broodje kroket bij het kerstdiner  :-\

Van het interview met Nicolette Kluijver wordt ik ook niet echt enthousiast, ze geeft aan vooral van de gezelligheid te genieten en dat het eten haar niet zo kan schelen.. zo zonde!! ze gourmet dan ook met een vegaburger  :-\ kom op er zijn zoveel leukere en lekkerdere dingen te verzinnen... Nu blijft het moeilijk lijken  :(

ennuh hebben wij een paar honder mensen die aangegeven hebben wat ze van de feestdagen denken.. lijkt me een boel.. jammer van de spits, jammer...
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #204 Gepost op: 23 december 2009, 12:02:25 »
Moet het nog lezen.. maar ik vind het goed dat er steeds meer aandacht komt.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #205 Gepost op: 23 december 2009, 12:03:02 »
daar ben ik het dan wel weer mee eens  ;) maar wij houden ook van lekker eten  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #206 Gepost op: 23 december 2009, 12:35:47 »
2 vegan recepten in de krant vind ik erg positief :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Artikel vegetarische kerst in de sp!ts
« Reactie #207 Gepost op: 23 december 2009, 12:37:25 »
zeker te weten door een vleeseter geschreven en niet door een vega want kom op.. vleeseters kijrgen toch ook geen broodje kroket bij het kerstdiner  :-\

Ik meen dat wij die recepten aangeleverd hebben, omdat ze geschikt zijn voor het gourmetten van Nicolette. :)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #208 Gepost op: 23 december 2009, 12:48:54 »
vind het super hoor dat er op deze manier aandacht is, maar wil ws teveel.. of leg op teveel slakken zout  :bloos:

maar had voornamelijk t idee dat een vega op bezoek moeilijk is en dat blijf ik jammer vinden sorry
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #209 Gepost op: 23 december 2009, 13:00:42 »
Mensen vinden het lastig om uit hun patronen te stappen. Face it.
En daarom ís het ook moeilijk, een vega op bezoek. Net als iemand die geen varkens eet, geen gluten mag, allergisch is voor ei of whatever. Want daar moet extra voor worden nagedacht. Sommige mensen vinden dat leuk, maar een hoop ook niet.
This is between me and the vegetable!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #210 Gepost op: 23 december 2009, 13:06:52 »
maar door de negatieve benadering woprdt het alleen maar nog minder leuk voor de mensen die t lastig vind... ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #211 Gepost op: 23 december 2009, 13:14:25 »
Of juist niet, want ze hebben dus aan alle kanten gehoord hoe ingewikkeld het is en dan komt er een vega eten, en dan blijkt het mee te vallen! Vreugde en zelfgenoegzaamheid zijn de gevolgen voor de gastheer.

Of zou het net zoiets zijn als foutloos tiepen? Het kan wel, maar het is wel gedoe ;)
This is between me and the vegetable!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #212 Gepost op: 23 december 2009, 16:52:00 »
Deze link stond ook al bij de Nieuwjaarswensen, maar hoort eigenlijk hier thuis.

Vegetarisme in de media 2009
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #213 Gepost op: 23 december 2009, 17:35:03 »
maar door de negatieve benadering woprdt het alleen maar nog minder leuk voor de mensen die t lastig vind... ;)

Als jij Nicolette Kluijver een negatieve benadering vindt... ik denk dat een hoop mensen haar wel leuk vinden en ze vooral onder jonger publiek een voorbeeldfunctie heeft.

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar ehm... wie is hier nu negatief?  ;)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #214 Gepost op: 23 december 2009, 18:06:44 »
Ik vind het echt super dat er in staat dat je geen gelatine moet gebruiken! Toetjes zijn toch wel redelijk onderbelicht als het om vega eten gaat, en dat is niet zo erg, want een toetje sla je makkelijker over dan een hoofdgerecht, maar het is wel leuk dat het eens gezegd wordt dat vegetariers ook graag vega toetjes eten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #215 Gepost op: 23 december 2009, 19:01:02 »
maar door de negatieve benadering woprdt het alleen maar nog minder leuk voor de mensen die t lastig vind... ;)

Als jij Nicolette Kluijver een negatieve benadering vindt... ik denk dat een hoop mensen haar wel leuk vinden en ze vooral onder jonger publiek een voorbeeldfunctie heeft.

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar ehm... wie is hier nu negatief?  ;)

Ik vond het ook wat negatief hoor. Wordt er verdorrie één vega geinterviewd, is het er eentje die aangeeft soms wel vlees te eten, maar liever niet.
En dat ze het zo fijn vind om vlees te bakken want dat ruikt zo lekker, en dat ze toch niet om lekker eten geeft (vandaar de geweldige vegahamburger op het gourmet).
Ik zag perfecte inleidingen om een keertje te zeggen dat je prima goed en lekker kan eten zonder vlees en iedere keer werd die deur dichtgetrapt. 
Overal lag de nadruk net even verkeerd naar mijn idee. Maar misschien dat dat het juist veel minder beangstigend maakt voor vleeseters en daardoor toegankelijker en dan juist wel weer goed is.

Heb trouwens werkelijk geen flauw idee wie die Nicolette dan mag zijn en hoe ze BN er is geworden. Ik dacht eerst voetbalvrouw, maar dat ik KluiverT natuurlijk.
Misschien.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #216 Gepost op: 23 december 2009, 19:21:23 »
Ik zag perfecte inleidingen om een keertje te zeggen dat je prima goed en lekker kan eten zonder vlees en iedere keer werd die deur dichtgetrapt.

En waarschijnlijk wilden ze dus geen evangelist interviewen.
This is between me and the vegetable!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #217 Gepost op: 23 december 2009, 22:06:08 »
?

Ben je evangelistisch als je meldt dat het ook lekker kan zijn zonder vlees te eten?


Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #218 Gepost op: 23 december 2009, 22:10:22 »
Als je daar 'overal ingangen voor ziet' wel ja.
This is between me and the vegetable!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisme in de media
« Reactie #219 Gepost op: 23 december 2009, 22:14:27 »
Citaat
Een echte vleeseter zou zomaar
denken dat iemand die nooit een lekker
sappig stukje vlees eet, wat tekort
komt op culinair gebied. Maar Kluijver
lijkt heel anders tegen eten aan te
kijken. „Op de gourmet leg ik met
Kerst een vegaburger, terwijl ik die eigenlijk
helemaal niet zo lekker vind.

Vond ik persoonlijk een mooie ingang. In plaats daarvan gaat het over dat ze lekker eten niet belangrijk vind. Klinkt bij mij of vega en onsmakelijk samen gaan.