Vegatopia Forum

Vegetarisch koken voor vleeseter

Yormungandr

Vegetarisch koken voor vleeseter
« Gepost op: 08 februari 2010, 23:03:05 »
Hallo hallo,

Ik heb een vraag over koken voor een vleeseter. De vleeseter in kwestie ben ikzelf en de vegetariƫr mijn vriendin.
Over twee weken vieren wij ons 1-jarig jubileum en het leek me leuk om voor ons een vegetarische maaltijd te koken waar wij beiden van kunnen genieten (voornamelijk omdat ze dit totaal niet van mij verwacht  ;D).
Voorwaarde is wel dat er geen of heel weinig paprika inzit, daar houden we allebei niet van.
Kan iemand me helpen?

B.v.d.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarisch koken voor vleeseter
« Reactie #1 Gepost op: 08 februari 2010, 23:09:01 »
Er zijn hier een boel mensen die je kunnen helpen, maar wat voor hulp zoek je precies?

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 08 februari 2010, 23:44:11 »
Mijn vriend (vleeseter) kookt regelmatig heerlijk voor me, hij eet dan eigenlijk bijna altijd vega mee.
Wij houden zelf van oosters, lekker pittig en gekruid. Waar hou je van en wil je een 10 gangen diner of gewoon een hoofdgerecht en toetje??

heb je al eens bij de kerstmenu's gekeken voor inspiratie?
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #3 Gepost op: 09 februari 2010, 09:49:00 »
heb je al eens bij de kerstmenu's gekeken voor inspiratie?
:gossip: Het kerstarchief is op zomerreces tot begin december. Maar vooruit: stiekem linkje naar het kerstarchief
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Yormungandr

« Reactie #4 Gepost op: 09 februari 2010, 12:27:48 »
Bedankt voor de antwoorden!

Omdat ik niet zon keukenprins ben dat ik 10 gangen aandurf, heb ik gekozen voor een eenvoudig voorgerecht, hoofdgerecht en dessert, en dan wel het

Supersnel kerstmenu
voor vier personen

Paddestoel-walnoot-bruschetta

Pompoenrisotto met kokos

Sinaasappel-amandel-taart met warme kardemomsiroop

dit is op zich goed, alleen houdt mijn vriendin niet van citrusvruchten. kan ik de taart aanpassen of moet ik even op zoek naar een nieuw nagerecht? (vergeef me de vragen, ik ben qua koken een n00b als het niet in het recept staat ;D)

« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2010, 08:59:46 »
ik zou op zoek gaan naar een ander toetje. Houd het simpel en romantisch, b.v. chocolademousse (zelfgemaakt want uit de winkel bevat gelatine en is aldus niet vega) of lekker ijs met wat koekjes, chocola en slagroom eromheen. Zeker als je niet echt van het koken bent kan je beter iets lekker simpels maken wat lukt dan iets ingewikkelds gaan proberen.

Offline Eefje

• **
  • 56
« Reactie #6 Gepost op: 17 april 2010, 12:17:50 »
Het was uiteindelijk die paddestoel-walnoot bruschetta, een ovenschotel (ook weer met walnoten, en aardappel en saus en nog wat dingen :p) en trifle als toetje, en het was heel lekker ^^

(dit is dus 'de vriendin van' :p)