Vegatopia Forum

Zelf eten meenemen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Zelf eten meenemen
« Gepost op: 13 november 2006, 13:55:37 »
Volgende maand gaan we met alle collega's indoor-skiën in Duitsland :) en daarna lekker eten & drinken. Er schijnt daar een buffet te zijn met salades enzo. Toen ik mijn baas vroeg of er ook vegetarisch eten zou zijn, aangezien iedereen altijd wel vlees of vis door een salade flikkert, wist hij dat niet 'maar er zijn vast wel aardappelschotels'.......

Ik zit nu te twijfelen of ik niet voor de zekerheid zelf wat eten mee zal nemen. Zouden jullie de gok wagen? Of heeft iemand misschien tips voor eten dat lekker is en makkelijk om mee te nemen? Dit is voor mij de eerste keer dat ik echt buiten de deur ga eten sinds ik vegetariër ben.
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #1 Gepost op: 13 november 2006, 14:01:10 »

Pfoe, kan die baas niet eens even navraag doen?
Desnoods doe je dat zelf als je weet waar je heen gaat.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #2 Gepost op: 13 november 2006, 14:08:18 »
Het is bij Bottrop geloof ik, het schijnt de grootste indoor-ski van West Europa te zijn. Maar idd, zelf navragen is natuurlijk ook een optie.
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #3 Gepost op: 13 november 2006, 14:25:56 »
Zelf navragen en is het dan nog onduidelijk, even informeren naar de opwarm-mogelijkheden.

En ik weet niet hoe lang je gaat, maar als het maar kort is, is het misschien wel makkelijker om een paar dagen alleen maar brood te eten dan vantevoren een heleboel eten maken en dat mee moeten sjouwen, daar ergens bewaren en klaarmaken.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #4 Gepost op: 13 november 2006, 14:36:57 »
Ik zou er gewoon heen bellen, Duitsland is geen achterlijk land ofzo, iets vegetarisch moeten ze toch wel kunnen maken als ze dat van te voren weten. Als je maar even duidelijk zegt wat je wel en niet eet.
« Laatst bewerkt op: 13 november 2006, 14:37:04 door Selly »
,,,,فلافل

Ivy

Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #5 Gepost op: 14 november 2006, 17:14:22 »
Ik vind Duitsland persoonlijk wel één van de minst vegetarische landen.. Je wordt toch vaak raar aangekeken.
Maar als je idd zelf duidelijk aan kan geven wat je wel en niet eet, en zij er rekening mee willen houden.
En anders kan je zelf iets van een koude pasta salade mee nemen? Hoef je ook niet op te warmen en vult altijd wel goed.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #6 Gepost op: 15 november 2006, 08:29:58 »
ik zou inderdaad zelf ook even bellen met het restaurant ( eigenlijk stom dat je chef dat niet even doet, hij regelt toch ook het eten enzo?).

Ik ben zelf wel eens op een busreisje door Duitsland geweest, dat was toen met mijn oma, het was een bejaardenreisje en ik ging mee als gezelschap voor mijn oma.. dat was dus door Duitsland en ook door Oostenrijk en Zwitersland.

We hadden van te voren doorgegeven dat er een vegetarier in de bus zat, ze hielden daar dus echt rekening mee, en zelfs zo dat ik vaak nog lekkerder eten had als de rest van die ouwetjes in de bus...
Agnesje

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #7 Gepost op: 15 november 2006, 09:07:45 »
Ik ben dr geweest, er is wel wat keuze in het bufet.

Frietjes, broodjes, salade (zat geen vlees/vis in), groentes, ze hadden toen zelfs een soort vegaburger.

Je moet er niet veel van verwachten maar je kan er wel wat eten.

Er zijn trouwens 2 ruimtes waar je kan eten maar volgens mij zit er niet veel verschil in het eten wat ze daar hebben.

Sonjavr

Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #8 Gepost op: 26 januari 2007, 13:34:22 »
en eventueel wat nooddingetjes meenemen(soepje oid  of salade? )

doe ik wel heel vaak, voor mijn werk (podiumtechniek , stagehand en manager etc )
heb ik erg wazige tijden en niet altijd de mogelijkheid om gezond of lekker vega te eten (de standaard vega schotels bij de gemiddelde griek  etc etc heb je na twee keer ook wel gezien :P )
 

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #9 Gepost op: 31 januari 2007, 22:54:05 »
Ik zou er gewoon heen bellen, Duitsland is geen achterlijk land ofzo, iets vegetarisch moeten ze toch wel kunnen maken als ze dat van te voren weten. Als je maar even duidelijk zegt wat je wel en niet eet.

whahaha zeg maar eens tegen een duitser dat je geen vlees eet whahaha ik kom er regelmatig omdat we daar familie hebben maar duitsers kunnen zich over het algemeen niet voorstellen dat je het allerlekkerste op de wereld :S( in hun oen dus vlees) niet eet... en ach ja.. als  maar voor even is dan is t niet zo erg toch?
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #10 Gepost op: 01 februari 2007, 14:19:29 »
Ik zie dat hier nog steeds op gereageerd wordt. Ik heb destijds gemaild met een dame van de indoor-ski waar we het personeelsfeestje hadden. Zij vertelde dat er van alles aanwezig zou zijn, zowel met als zonder vlees.

Er was inderdaad veel: veel verschillende soorten vlees in enorme bakken, echt bergen vlees, bah! Er waren ook salades en quiche maar daarbij was het vaak lastig te zien wat er allemaal in zat. Er was wel veel patat, bij sommige salades heb ik de gok maar gewaagd (en ze waren best lekker) en er was ook een of andere mierzoete fruitmix. Uiteindelijk niet je van het, maar ik ben niet verhongerd en ik hoefde ook niet speciaal om iets vegetarisch te vragen.
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #11 Gepost op: 03 april 2007, 13:50:28 »
hhhmmm ik ga van het voorjaar een lang weekendje weg, maar nu blijkt dat het huisje war we zitten (bij een particulier) speciaal vermeld had staan dat er geen vegetarische keuken aanwezig is. Toen er geboekt werd was ik nog niet vegetarisch. Nu zie ik erg op tegen dat weekend. Kan ik het maken om bij aankomst te vermelden dat ik vegetarisch ben wanneer zij specifiek vermeld hebben staan geen vegetarische keuken te hebben? Ik denk zelf van niet.
 *zucht* wat zouden jullie doen in deze situatie?
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2007, 09:15:54 door Lona »
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.564
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #12 Gepost op: 03 april 2007, 14:06:27 »
Betreft het een huisje van een vriend of kennis, of wordt het commercieel verhuurd door een particulier? En eten jullie dan wat moeder-de-vrouw (Duitsland is traditioneel ;) ) kookt, of is er een soort restaurant-iets waar gasten uit meerdere huisjes eten?

Ik zou in ieder geval gewoon contact opnemen en kijken wat er te regelen valt. "Zeg, ik heb net gelezen dat jullie geen vegetarisch menu aanbieden. Ik ben echter vegetariër en jullie begrijpen dat ik graag ook wat wil eten. Hoe kunnen we dit het beste organiseren?" Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich dan op de tenen getrapt voelt. Het lijkt me sterk dat er niets te regelen valt. En mochten de mensen echt vegavijandig zijn, dan weet je ook waar je aan toe bent. Dan zou je kunnen overwegen zelf je potje te koken - en eventueel geld terug te vragen voor maaltijden die je toch niet gaat eten.

Succes er mee!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #13 Gepost op: 03 april 2007, 14:13:01 »
nee het is een huisje bij een boer, het is ook het enige huisje, waar de moeder-de-vrouw voor ons kookt. Naar restaurantjes gaan is niet echt een optie, aangezien we midden in het bos zitten.

Misschien is van te voren bellen wel een goed idee, beter dan dat daar verkondigen als we er al zijn.
Ik had al bedacht dat ik zelf maar beter dingetjes kan meenemen, die ik dan wel op de kamer 'stiekem' opeeet :P
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #14 Gepost op: 05 april 2007, 13:28:37 »
Als je van tevoren contact met ze opneemt, kun je ze suggesties doen. Bijvoorbeeld: meer variatie in groenten, meer bonen/peulvruchten, vlees in een aparte pan ipv door de spaghettisaus... dat je in ieder geval niet hoeft te verhongeren als je het vlees laat staan. Enerzijds wordt dit misschien lastig, omdat je bij particulieren zit die van tevoren zelf duidelijk aangeven niet vega te koken. Anderzijds zou je kunnen stellen dat moeder-de-vrouw (om die term er maar voor te gebruiken) gastvrij is en het leuk vindt om lekker te koken voor gasten. Ik wens je in ieder geval succes!
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #15 Gepost op: 05 april 2007, 13:51:32 »
Als je toch pas net vegetarier ben, en het ook duidelijk vermeld stond, zou ik niet echt om vego vragen, ook omdat ik als ik te gast ben niet te veel eisen wil stellen. Maar goed, ik ben dan ook niet echt een superassertief iemand.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #16 Gepost op: 05 april 2007, 14:07:57 »
hmm ja maar dat zou betekenen dat je bedoelt dat ik mee zou moeten eten? Dat werkt niet, aangezien ik het echt ook niet meer weg krijg nu :-X bovendien wil ik dat ook helemaal niet, dan eet ik nog liever drie dagen minder

wat een gedoe zeg :P
« Laatst bewerkt op: 05 april 2007, 14:10:07 door Lona »
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #17 Gepost op: 05 april 2007, 16:24:32 »
Ik zou ook niet vlees gaan eten hoor, hoe kort ik ook vega zou zijn. Ik zou inderdaad doen wat Eelco zei, gewoon vragen naar de mogelijkheden en gelijk aanbieden dat je zelf wel wat mee wilt nemen als het echt niet anders kan.

Je zou bijvoorbeeld van die oplossoepjes mee kunnen nemen (als ze om een beetje heet water moeilijk gaan doen...). Misschien niet lekker, maar je kunt wel met iedereen soep mee-eten. Bij de Natuurwinkel heb je ook verschillende pakjes met groenten en granen waar je volgens mij ook alleen warm water bij hoeft te doen, maar die hebben een hoog macriobiotisch karakter en ik weet niet of ze lekker zijn. Misschien niet even lekker allemaal, maar voor een weekendje overleef je dat ook wel weer, toch?

Verder zou ik een pak fruitkicks, liga's, etc meenemen, zodat als je alleen een aardappel kunt eten, je daarna tenminste nog iets binnenkrijgt.

Gewoon bellen dus, en eten meenemen!
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #18 Gepost op: 05 april 2007, 18:40:56 »
Ja je moet natuurlijk van te voren bellen, anders is er zeker niks.
Waarschijnlijk willen ze zelf niks maken (anders zetten ze niet op hun site dat ze niet aan vega doen), maar is het wellicht te regelen dat je zelf eten meeneemt en dat daar mag opwarmen. Als je reis niet te lang is, kun je in een koelbox 2 maaltijden meenemen en die daar wellicht in de koelkast doen en opwarmen (dan moet je dat van te voren wel vragen natuurlijk).

Als dat niet kan omdat de reis te lang is, kun je wellicht ingredienten meenemen die niet bederven en dan s middags als de keuken niet wordt gebruikt vlug wat in elkaar zetten voor 's avonds, bv 1e dag een maaltijdsalade en de tweede dag minestronesoep. Dat moet je in 20 minuten toch in elkaar kunnen zetten.

Of evt. twee magentronmaaltijden in een grote supermarkt kopen waar je onderweg langs komt? Moet je wel zeker weten dat dat te krijgen is en dat er een magentron is om op te warmen. Als er een grote stad in de buurt zit waar een vegetarier zit, kijken of je daar als je er langs komt 2 vegamaaltijden die op te warmen zijn kunt kopen?

Ik zou niet stiekem op je kamer gaan eten, het moet toch een leuk weekend zijn, er is vast wat te regelen.

,,,,فلافل

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf eten meenemen
« Reactie #19 Gepost op: 05 april 2007, 18:50:47 »
jep, ik ga ze volgende week gewoon bellen om te vragen wat mogelijk is. Aangezien er kans is dat ze inderdaad zelf niks willen maken, is wat jij zegt Selly een goed idee, zelf wat maken en daar opwarmen. Er werd vanuit de familie al geopperd dan te zeggen dat ik geen vlees lust, maar dat werkt ook niet. Ik ben benieuwd, ik laat weten wat voor antwoord ik krijg.
Dat op de kamer eten heb je gelijk, dat zou ook niet zo moeten hoeven te zijn. Er is vast wel een mouw aan te passen, en die mouw ga ik volgende week achteraan :)
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2: