Vegatopia Forum

We feed the world

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
We feed the world
« Gepost op: 08 november 2006, 00:09:20 »
Morgen gaat in 19 theaters de film 'We feed the world' van de Oostenrijkse regisseur Erwin Wagenhofer in première. Volgens distributeur Cinema Delicatessen is ie "zeer interessant voor de vegatopia.com  bezoeker". We citeren van de site:

"Met even wonderschone als onvergetelijke beelden ontrafelt We Feed the World het bizarre verhaal van ons voedsel, alvorens het in de schappen van de supermarkt belandt. Regisseur Erwin Wagenhofer onderzoekt de marktmechanismen die ten grondslag liggen aan onze voedselindustrie en roept verschillende interessante vragen op. Waarom is strooizout bijvoorbeeld meer waard dan graan? En hoe kan het dat dagelijks 100.000 mensen omkomen van de honger terwijl er wereldwijd genoeg voedsel wordt geproduceerd voor 12 miljard mensen?"

Een sterke maag is wel aanbevolgen, getuige deze review van IMDB.com: "And I could have swore off chicken come the final segment. Nowadays lifestock are treated as an 8-week cycle of a production line, from incubating, hatching, fattening, until the final days of slaughtering, where they're hung upside down by the legs in conveyor belts, before passing through a circular bladed discs where their throats are slit, and left bleeding till death. For those which are missed by the blades, there is a butcher on standby with a knife to do the deed."

Meer info:
www.wefeedtheworld.nl
http://www.imdb.com/title/tt0478324/

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:We feed the world
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2006, 13:51:50 »
Gisteren naar de film geweest. Sterk verhaal, wordt heel neutraal gebracht zodat de kijker zelf een oordeel kan vormen. De bewuste consument zal denk ik niet zo ontzettend veel nieuws horen, maar ik vind het wel een aanrader. De rode draad in de documentaire is dat we afmoeten van de schaalvergroting in de voedselindustrie. Voor niet-veg*ans wel een eye-opener.
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Harry

Re:We feed the world
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2006, 14:17:40 »
Er zijn behoorlijk wat niet-vegetariërs wier ogen al geopend zijn waar het de bio-industrie betreft. Dat is niet voorbehouden aan vegetariërs.

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:We feed the world
« Reactie #3 Gepost op: 12 november 2006, 18:32:39 »
Natuurlijk, dat klopt.  :)
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:We feed the world
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2006, 02:52:29 »
Hier (U.S.A) gaat deze week ook: 'fast food nation' in premiere!

Goed hoor zulke films! Lijkt wel meer en meer te komen: Al Gore met z'n film/docu, en nu deze 2 films allemaal in korte tijd van elkaar!

Kan iemand mij vertellen of die film: we feed the world, alleen in filmhuizen te zien is of komt die ook in reguliere cinema's ect??

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:We feed the world
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2006, 10:29:16 »
Hier in Nederland volgens mij alleen in filmhuizen.  :(
« Laatst bewerkt op: 15 november 2006, 10:29:30 door Wildflower »
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:We feed the world
« Reactie #6 Gepost op: 23 november 2006, 18:31:13 »
Ik heb hem maandag gezien, toen draaide hij hier voor het laatst.

Enerzijds was het interessant om eens echt te zien hoe het er aan toe gaat in een kippenfabriek en wat de gevolgen van de EU zijn voor Franse vissers en Roemeense agrariërs. Anderzijds was het inhoudelijk weinig nieuws en heb ik nog steeds het gevoel dat dit slecht het topje van de ijsberg is, dat er nog steeds zo veel dingen zijn die wij als consument niet weten.

Niet echt een eye-opener dus, maar zoals al gezegd was wellicht interessant voor de kijker die zich niet zo bezighoudt met (de gevolgen van) onze voeding.
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:We feed the world
« Reactie #7 Gepost op: 04 januari 2007, 23:29:56 »
Ik had de film graag willen zien, maar deze draait ondertussen niet meer in Zwolle. Weet iemand of ie ergens te koop is? Of te downloaden.... :angel:
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:We feed the world
« Reactie #8 Gepost op: 05 januari 2007, 01:41:29 »
Overigens is Our Daily Bread sinds vandaag in premiere gegaan. Een film over waar voedsel vandaan komt ook.
Beetje zelfde soort film denk ik.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:We feed the world
« Reactie #9 Gepost op: 05 januari 2007, 09:20:19 »
Overigens is Our Daily Bread sinds vandaag in premiere gegaan. Een film over waar voedsel vandaan komt ook.
Beetje zelfde soort film denk ik.

Je kunt ook stukjes camapagnefilm van PvdD bekijken als trailer ;)
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:We feed the world
« Reactie #10 Gepost op: 05 januari 2007, 12:28:13 »
Overigens is Our Daily Bread sinds vandaag in premiere gegaan. Een film over waar voedsel vandaan komt ook.
Beetje zelfde soort film denk ik.

Je kunt ook stukjes camapagnefilm van PvdD bekijken als trailer ;)

Nee. Deze zijn niet meer online. Er is wel op http://www.ourdailybread.at een trailer denk ik.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:We feed the world
« Reactie #11 Gepost op: 05 januari 2007, 14:52:26 »
Ik had de film graag willen zien, maar deze draait ondertussen niet meer in Zwolle. Weet iemand of ie ergens te koop is? Of te downloaden.... :angel:

Hij is te downloaden. Dat had ik gedaan, maar ik heb hem maar meteen gedeleet toen ik wat onsmakelijke stukjes tegenkwam...

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:We feed the world
« Reactie #12 Gepost op: 05 januari 2007, 15:14:15 »
Okay, thanks!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)