Je man slikt een onderhoudsdosis, dus ik zou niet te snel verbetering verwachten bij een waarde van 30. Drankje gaat echt sneller.
Ook zou ik gewoon de bloeduitslagen, liefst inclusief de referentiewaarden van het lab, opvragen bij de huisarts. Dat is handig om inzicht te krijgen. Niet alleen in de beoordeling van je arts en in hoeverre dat (inter)nationaal eventueel van de huidige norm afwijkt, maar ook om te kunnen kijken of je bepaalde dingen aan bepaalde waarden kan koppelen. Dan kun je sneller en gerichter aan de bel trekken, niet als betweter maar als ervaringsdeskundige of zoiets hè
Misschien heeft je man baat bij iets andere waardes, dan de klassieke die je huisarts misschien nog hanteert. Zie bijvoorbeeld de B12-waarde. Klassieke ondergrens is 130-150, maar op diverse plekken komt er steeds meer aandacht voor het grijze gebied tot 350 waar je dus wel degelijk last van kan hebben. In mijn geval en ik ben niet de enige, heeft dat ook effect op slaap.
Dus ik zou zeggen, loop die uitslagen nog even na. Dan weet je wat er allemaal gecheckt, dan wel uitgesloten is en wat het referentiekader van je arts is.