Vegatopia Forum

Programma op MTV over een jager

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Odd Eye

Programma op MTV over een jager
« Gepost op: 27 september 2006, 16:10:59 »
Heeft iemand van jullie ooit wel eens op MTV een programma gezien dat iets van Real Life heet en dat per aflevering een ander thema heeft?

Vorige keer ging het over mensen in de VS die een wapen hadden voor verschillende redenen. Er was bijvoorbeeld een meisje die een pistool had, omdat ze zich dan veiliger voelde, want er werd vaak bij haar ingebroken ofzo.

Er was dus ook zo'n gozer daar die altijd in het berggebied ging jagen met zijn jachtgeweer. Er was echt letterlijk een hert op dat programma dat gewoon werd doodgeschoten en dat ventje die net geschoten heeft gaat gewoon een beetje doodleuk vertellen dat hij dat dier zo respecteert, omdat het bereid was zijn leven voor hem te geven. Hij vertelde ook dat hij een bepaalde band met datgene voelde wat hij ging opeten, terwijl hij dat hert in de tussentijd in stukjes aan het snijden was. >:(

Ik weet niet of iemand het wel eens gezien heeft, maar ik werd hier echt razend om.

proud-veggie

Re:Programma op MTV over een jager
« Reactie #1 Gepost op: 07 oktober 2006, 15:26:45 »
ja dat heb ik ook een keer gezien.

echt te gruwelijk voor woorden >:(
De maniet hoe die man zegt dat hij respect heeft voor het dier omdat het zich opofferde voor heb..... nou zeg!

Een gevangenisstraf zou voor zo'n moordenaar zeer gepast zijn hoor.

Veppie

Re:Programma op MTV over een jager
« Reactie #2 Gepost op: 07 oktober 2006, 16:47:32 »
Tja, hij had tenminste wel het lef zijn eigen eten af te schieten...
Dat gezever over respect zit misschien nog wat in ook, ik vind een anoniem stukje vlees halen in de supermarkt eigenlijk veel erger.

Overigens heb ik de aflevering niet gezien, dus ik weet niet hoe meneertje erbij keek en zo.

proud-veggie

Re:Programma op MTV over een jager
« Reactie #3 Gepost op: 07 oktober 2006, 20:55:12 »
Daar heb je gelijk in veppie.

De bio-industrie en vleessector zijn veel erger en misdadiger

Ivy

Re:Programma op MTV over een jager
« Reactie #4 Gepost op: 09 oktober 2006, 14:58:28 »
True Life heet het ja.. Ik had het deel met het meisje wel gezien maar die jongen niet..
Beetje raar dat ie denkt dat het dier zijn leven voor hem wilde geven..
Maar het is idd wel een beter alternatief dan het vlees dat uit de supermarkt komt.

Aiko

Re:Programma op MTV over een jager
« Reactie #5 Gepost op: 09 oktober 2006, 15:03:54 »
Dat durf ik niet zozeer te zeggen. Het is afhankelijk vanuit welke context je het bekijkt.

Het is aan te nemen dat een jager het voor zijn grote plezier doet. Wat extra afknallen naast dat wat je wil eten is dan een serieuze mogelijkheid. Men gniffelt liever teveel dan te weinig in het leven.

Een ander punt is dat er geen concreet prijskaartje aan het geschoten vlees hangt. Als je moet eten, waarom dan niet voornamelijk het vlees dat je zo lekker vindt, en dat gratis voorradig is in de natuur? In de winkel wil je het omwille van een prijs vast nog wel eens laten. Vleesconsumptie neem zo alleen toe, vermoed ik.

Ruurdje

Re:Programma op MTV over een jager
« Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2006, 17:18:40 »
Tja, hij had tenminste wel het lef zijn eigen eten af te schieten...
Dat gezever over respect zit misschien nog wat in ook, ik vind een anoniem stukje vlees halen in de supermarkt eigenlijk veel erger.

Overigens heb ik de aflevering niet gezien, dus ik weet niet hoe meneertje erbij keek en zo.

Ik vind 't eigenlijk beter als mensen doorhebben dat ze een dood beest aan 't opeten zijn. Sommige mensen hebben geloof ik niet helemaal door dat dat stukje vlees uit de supermarkt van een dier komt  ???