Vegatopia Forum

Het beste gerecht van de maand (a.h.v. het topic 'wat eten we vandaag')

Offline Ona

• 271
  • Geslacht: Vrouw
Het valt me op dat het topic 'wat eten we vandaag' een zeer dynamisch topic is. Waar er dagelijks nieuwe gerechten bij komen, worden er net zo hard oude weer verwijderd om het topic niet over te laten stromen. Nu had ik het idee om eens bij stil te staan bij (eerdere) gerechten en of bij opvallende, lekkere, verfijnde of uiterst culinaire gerechten en er op zo'n manier iets mee te doen. Zo doe ik vaak inspiratie op uit deze onuitputtelijke bron en verbaas ik me over de creativiteit van mensen in de (vaak alledaagse) keuken. Misschien is het een idee om het gerecht van de week of van de maand te benoemen door een stem uit te brengen of eventueel een poll aan te maken? Hierbij zouden gerechten dan beoordeeld kunnen worden op bepaalde facetten. Dit was een gedachtenspinsel die ik vandaag opeens had. Ik ben benieuwd naar de reacties van mensen, ik kan me ook voorstellen dat het misschien moeilijk te realiseren valt maar het leek mij een leuk idee.

Offline Gabs

• 796
Re:Het beste gerecht van de maand (a.h.v. het topic 'wat eten we vandaag')
« Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2006, 12:29:30 »
het lijkt mij ook een leuk idee!

Aiko

« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2006, 12:49:41 »
De competitiedrang die ik als man bezit, juicht dit initiatief toe.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2006, 14:13:55 »
leuk!
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2006, 19:14:13 »
Op zich een goed idee! Aan de andere kant vind ik juist het 'vluchtige' van het 'Wat eten we vandaag' topic zo prettig, zeg maar het man-bijt-hondgehalte.

Dagelijks kun je lezen over de beslommeringen van Vegatopiabezoekers en de maaltijd die daarbij hoort. De snelle chili op drukke dagen, de lekker luie pizza op zondag, de maaltijd om een gebeurtenis te vieren, creatief de koelkast leegmaken.

Ik zou het zonde vinden als het topic verandert in een soort receptencompetitie, waarin de alledaagse recepten niet meer gepost worden, omdat 'ze toch geen kans maken'.

Een maandelijkse (wekelijkse?) gerechten/receptenwedstrijd, met deadline en poll, en wellicht een thema (klaar in tien minuten, lekker winters, creatief met couscous) is misschien een nog betere optie.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Ona

• 271
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2006, 19:50:08 »
Eelco, ik hoopte eigenlijk ook op gebrainstorm en ben zeer blij met je suggesties en mening. Inderdaad is het niet de bedoeling dat het een soort race wordt en dat mensen daardoor hun alledaagse recepten niet meer durven te posten. Ik merk vaak aan mezelf dat ik het vluchtige karakter van dit topic erg leuk vind echter kent het wel 2 kanten, enerzijds inderdaad het ongedwongene alledaagse maar anderzijds vergeet ik vaak de dingen die ik een eerder heb gelezen en dat vind ik soms jammer. Ik bedoel er ook meer een soort inspiratiebron of ook wel een vergaarbak van leuke/simpele/smakelijke/etc gerechten van te maken en het hoeft voor mij geen competitief karakter te krijgen. Misschien zouden we er inderdaad een soort thema aan vast kunnen knopen. Ik ga zelf nog even hard hierover nadenken. Leuk dat mensen enthousiast zijn!   :D

Offline veggiesara

• 225
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
« Reactie #6 Gepost op: 06 november 2006, 16:31:30 »
Ik vind het een heel leuk idee!
En als je bang bent om het vluchtige ervan weg te nemen, kan je het nog altijd in een iets ander soort discussie zetten? Maar dat maakt het dan wel weer wat moeilijker..