Hier eten we brood van de natuurvoedingswinkel, vaak Keltisch pompoenpit of Keltisch sesam of een enkele keer een wit brood of een notenrozijn. In het weekend is er vaak brood van een eigenlijk achterlijk dure bakker op de boerenmarkt (hij zegt niet hoe hij heet), en ook kopen we wel brood van bakker Paul Annee, dat is dan meteen ook het enige zuurdesem brood dat er wel eens in komt, mijn vriend is niet dol op zuurdesem brood en ik hoef het ook niet dagelijks.
Verder halen we brood bij Albert Heijn, ik koop er wel bioAllison, mijn vriend koopt er vaak brood in van die papieren zakken, dat vind ik dan niet heel erg lekker omdat ik het brood rooster en dan wordt het raar bros, maar hij vindt Albert Heijn brood (niet zijnde Allison) weer het lekkerst van al het brood, dus zo wisselen we wat af zodat iedereen tevreden is.
We kopen vaak brood, vaak halfjes maar net voor het weekend en in het weekend hele broden, en hebben geen voorraden in de diepvries.
Ik eet mijn brood altijd geroosterd.
Vroeger hadden we een broodbakmachine, maar die ging toen steeds stuk dus daar zijn we maar van af gestapt want ik vond het toch veel gedoe zo'n ding.
Doordeweeks 's ochtends moet er iets op wat er vlug in kan, dus dan eet ik vaak smeerkaas, humus, roomkaas, wel eens baba ganoush, of soms ajvar als we dat hebben. 's Middags maak ik heel vaak een tosti met kaas (2 om precies te zijn). Soms brood met boursin. In het weekend in de ochtend kan er van alles op: de bovengenoemde dingen, maar ook hummus met komkommer, Surinaamse hete pindakaas, marmite met peterselie. In het weekend 's middags als ik er ben maak ik uitgebreide broodjes gezond met allerlei slasoorten en verse kruiden, al dan niet met gegrillde kaas en anders smeersels zoals mangochutney erbij.
2 Weken geleden heb ik voor het eerst vegetarische plakjes Velamispul gehad, durfde ik nooit te kopen, maar nu wel, dat gaat er wel vaker komen vanaf nu denk ik. Maar dan wel van Viana, nog niet een ander merk. Ik heb laatst ook sandwichspread gekocht voor m'n vriend maar die wilde dat toch niet, dus die sandwichspread heb ik nu half op gegeten maar dat komt er niet meer, want ik vind het hinderlijk om in m'n eentje voor zo'n pot verantwoordelijk te zijn.
Margarine is in huis (hoort eigenlijk in de bekentenissendraad) maar dat is omdat m'n vriend dat op rijstcrackers en beschuit doet, boter is ook in huis maar eerder om een incidenteel ei mee te bakken of iets anders te maken met boter, niet voor op brood, behalve bij het broodje met marmite, daar gaat boter onder de marmite.