Ik ben gepest op school... sla ik daarom door...
Nee vind ik nergens op slaan. Juist doordat je teleurgesteld word in mensen leer je kritischer kijken naar mensen en wat ze doen en dan is er mijn inziens maar een logische conclusie en dat is dat wat je zelf ook niet wilt dat er met jou gebeurd dat dat ook niet bij anderen (wezens) moet gebeuren.
Ik heb het uiteraard niet over gepest worden op school, als ik het heb over een slechte band met ouders of weinig vertrouwen in de mens denk ik aan extremere vormen van mishandeling en misbruik of combinaties daarvan, ik heb het over een kind dat weinig\totaal geen veiligheid of vertrouwen kent. Niet dat ik wil zeggen dat pesten geen enorme en traumatische impact kan hebben op een kind want dat heeft het wel maar de inhoud van pesten varieert en is subjectief dus daar kan ik niet echt op ingaan.
Met doorslaan wil ik zeggen dat dit soort mensen vaak (let op váák, niet altijd) doorslaan in bepaalde zaken om voor zichzelf controle over hun leven en een unieke identiteit te creëren.
Ik bedoel dus níet dat elke veganist doorslaat, ik ben zelf ook een aantal jaar veganist geweest. Wat ik wel wil zeggen is dat mensen die veel problemen hebben gehad vaak om persoonlijke\ psychische redenen vegetariër of veganist worden die weinig van doen hebben met dierenleed of principes.