Vegatopia Forum

Poll

Poets jij je tanden onder de douche?

Ja
24 (42.1%)
Ja, maar met de kraan dicht.
0 (0%)
Nee
30 (52.6%)
Je brengt me op een idee
3 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 24

Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #200 Gepost op: 29 januari 2007, 16:07:24 »
Haha  ;D maakt voor mij niet uit wat ik eet. Al eet ik kilo's vlees. Ik ben bleek van mijzelf en daar kan ik niets aan doen. Mijn moeder smeerde toen ik een baby/peuter was weleens een beetje rouge op mijn wangetjes, omdat ze moe werd van het commentaar van andere mensen die vaak vroegen of ik ziek was.

Tegenwoordig smeer ik o.a. om die reden zelf rouge op mijn wangen :O
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

borst197

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #201 Gepost op: 19 februari 2007, 16:38:43 »
ik eet dan wel gras, maar ik kook het eerst!  :D

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #202 Gepost op: 25 februari 2007, 19:01:20 »
Haha, ik haak maar even in op jullie tandenpoets verhalen! Ik douche zelf 1 keer per dag, zo'n 8 a 10 minuutjes en poets dan 's ochtends inderdaad ook mijn tanden onder de douche. Zodra ik mijn heb ingezeept met shampoo, poets ik mijn tanden en als ik daar mee klaar ben spoel ik mijn haar uit. Op die shampoo bussen staat namelijk dat je het moet laten intrekken, en dat deed ik nooit dus dit is een goede manier om aan dat 'intrek momentje' te komen, haha!

Sanja --> ik vraag me af he, krijg je niet een enorm droge huid van elke dag een uur in bad liggen? Ik krijg al zo'n enorm droge huid van 10 minuutjes douchen per dag! Volgens mij is het wel een heerlijk relax ritueel zo voor het naar bed gaan!

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #203 Gepost op: 25 februari 2007, 19:04:33 »
Volgens mij verwissel je mij met Sam. :)

Ik lig zo af en toe in bad, vooral als ik het koud heb (ok, als ik het heel erg koud heb, want in de winter heb ik het 's avonds over het algemeen gewoon koud). Baby-olie of badschuim op basis van olie en je badwater niet loeiheet maken voorkomen uitdroging.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #204 Gepost op: 26 februari 2007, 10:57:50 »
Oeps, sorry!

Je hebt gelijk, Sam de vraag is voor jou!  :)
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2007, 10:58:09 door Anna »

Offline Sam

  • ******
  • 7.145
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #205 Gepost op: 27 februari 2007, 14:24:53 »
Sanja Sam --> ik vraag me af he, krijg je niet een enorm droge huid van elke dag een uur in bad liggen? Ik krijg al zo'n enorm droge huid van 10 minuutjes douchen per dag! Volgens mij is het wel een heerlijk relax ritueel zo voor het naar bed gaan!
Het is inderdaad heel relaxed! Ik gooi er vaak badolie bij, ik heb van mezelf al een hele droge huid. Anders smeer ik na het bad even amandelolie, dat werkt ook goed. Mijn huid wordt niet droger van een uur in bad liggen dan van 10 minuten douchen trouwens. Van een zwembad met chloor wordt mijn huid heel erg droog. Om maar te zwijgen van airconditioning in hotels en vliegtuigen, dat is allemaal veel erger dan bad.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #206 Gepost op: 27 februari 2007, 14:48:43 »
Een vriendin van me die last heeft van chronisch eczeem gaat vaak juist in bad. Maar dan gooit ze er wel iets vets bij denk ik. (kan wel navragen wat). Maar ze baddert of doucht sowieso maar 1 keer per dag. Dus als ze sport, doet ze dat het liefst 's ochtends. Daarna goed insmeren met olie ofzo idd. Werkt ook het best als je nog wat vochtig bent.

Ikzelf heb tegenwoordig ook af en toe eczeem op mijn been en merk dat chloor inderdaad echt niet goed is. Ik smeer me nou altijd in met vaseline cetomacrogolcrème na het douchen. Dat werkt super.



« Laatst bewerkt op: 27 februari 2007, 15:03:26 door ellen »

Birdy

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #207 Gepost op: 18 mei 2007, 15:33:25 »
Ik ben vegetarier en als ik in de tuin werk of met mijn hond ga wandelen geef ik niets om hoe ik er uit zie maar ik studeer patroontekenen en wil mijn eigen kleren gaan ontwerpen en heb nu al een kleerkast vol waar ik uren voor kan staan dus ik denk dat vegetariers niet zozeer minder om hun uiterlijk geven. Wat misschien wel waar is, is dat vegetariers bewuster leven en daardoor niet enkel aan make-up en de kapper gaan denken!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #208 Gepost op: 18 mei 2007, 18:40:01 »
Laatst hadden wij gasten over de vloer, en ze bleven bij ons vegetarisch eten. Vanzelfsprekend kwam het gesprek op dit onderwerp. Ik kreeg het compliment, dat ik er niet uitzag als een vegetariër.
Dank je... Alle vegetariërs die ik ken, zien er niet uit als vegetariër.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Gargamel

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #209 Gepost op: 19 mei 2007, 17:41:12 »
Ik heb van kinds af aan biologisch gegeten. Mijn vader kweekt(e) zijn eigen groenten en we zijn allemaal kerngezond, niet grauw of grijs, maar gewoon bij-de-tijd, verzorgd etc. Nu ik zelf vegetarisch eet, voel ik me ook beter en ik ben ervan overtuigd dat ik dat ook uitstraal. Het zijn allemaal zulke clichés. Tuurlijk heb je types die je er zó tussenuit plukt. Dat heb je tenslotte met alle soorten 'minderheden'  ;)

kimmie

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #210 Gepost op: 10 juni 2007, 13:49:01 »
Ongezond uitzien???
Welnee joh,  tuurlijk krijg je bepaalde vitamines niet binnen maar daar zijn vervangers voor.!! :)
En welke idioot heeft dat bedacht ??? ongezond uuitzien

jarno

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #211 Gepost op: 16 juni 2007, 13:10:43 »
Vind het eigenlijk vrij logisch dat vegetariërs en veganisten een wat natuurlijker kijk op uiterlijk hebben dan de kudde onbewuste schapen.

Wat is onverzorgd? Wat een vervelend woord. Onverzorgd betekent volgens mij ongezond/ongewassen, maar het wordt vandaag gebruikt om aan te geven dat iemand zich niet aan de arbitraire uiterlijke normen houdt die op dit moment toevallig gelden. Ik liep begin dit jaar uit principe en bij wijze van test een paar maanden rond met lang, ongekamd haar en een dunnige jihad-baard, en je zult niet geloven hoe ontzettend mensen daar dan op gaan focussen. Omdat ik er strontziek van werd steeds weer te worden gedwongen om bij m'n uiterlijk stil te staan heb ik baard- en hoofdhaar laatst met een tondeuse afgesnoeid en ben ik er vrijwel vanaf. (Behalve, natuurlijk, het ergerlijke "wauw, dit is echt beter!") Mensen: vermoeiend.
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2007, 13:11:39 door jarno »

Harry

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #212 Gepost op: 16 juni 2007, 16:08:43 »
Vind het eigenlijk vrij logisch dat vegetariërs en veganisten een wat natuurlijker kijk op uiterlijk hebben dan de kudde onbewuste schapen.

Ik vind dat je 'andersdenkenden' wel heel makkelijk wegzet als niet-denkenden.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #213 Gepost op: 16 juni 2007, 16:41:39 »
Vind het eigenlijk vrij logisch dat vegetariërs en veganisten een wat natuurlijker kijk op uiterlijk hebben dan de kudde onbewuste schapen.

Wat is onverzorgd? Wat een vervelend woord. Onverzorgd betekent volgens mij ongezond/ongewassen, maar het wordt vandaag gebruikt om aan te geven dat iemand zich niet aan de arbitraire uiterlijke normen houdt die op dit moment toevallig gelden. Ik liep begin dit jaar uit principe en bij wijze van test een paar maanden rond met lang, ongekamd haar en een dunnige jihad-baard, en je zult niet geloven hoe ontzettend mensen daar dan op gaan focussen. Omdat ik er strontziek van werd steeds weer te worden gedwongen om bij m'n uiterlijk stil te staan heb ik baard- en hoofdhaar laatst met een tondeuse afgesnoeid en ben ik er vrijwel vanaf. (Behalve, natuurlijk, het ergerlijke "wauw, dit is echt beter!") Mensen: vermoeiend.

jihad-achtig, of voor hetzelfde geld dachten mensen alleen maar: "gadver wat vies, je zou iemand maar tussen zulk vet vlas door moeten zoenen..."
Kan best zijn dat iemand in de trein jou zat te bestuderen, maar laat je invulling lekker voor je...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

jarno

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #214 Gepost op: 18 juni 2007, 17:14:41 »
Vind het eigenlijk vrij logisch dat vegetariërs en veganisten een wat natuurlijker kijk op uiterlijk hebben dan de kudde onbewuste schapen.

Ik vind dat je 'andersdenkenden' wel heel makkelijk wegzet als niet-denkenden.

Ja, was wel een beetje extreem. Ik ken ook genoeg bewuste vleeseters, dat is het niet, maar ik stoor me soms gewoon aan dat ontzettend gemaakte van de moderne mens.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #215 Gepost op: 09 september 2007, 21:22:59 »
Mijn tante zei net dat ze vond dat sinds ik in mijn nieuwe huisje woonde, ik een veel betere huidskleur had gekregen. Ze dacht dat dat kwam doordat ik nu een tuin heb en veel meer buiten zou komen. Helaas voor haar heeft het een andere reden: Nivea Summer Beauty zelfbruinende gezichtscreme ;D.

Wel irritant dat mensen er zo maar vanuit gaan dat als je bleek bent, dat je dan gewoon niet genoeg buiten komt.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #216 Gepost op: 10 september 2007, 14:43:58 »
Op kantoor probeer ik ook enig bewustzijn te brengen. Ik gebruik één plastic koffiebekertje gedurende de hele dag.
Dus als er koffie gehaald wordt, dan geef ik mijn bekertje mee. Althans, dat probeer ik. Meestal wordt dit opzettelijk genegeerd. De mensen willen kennelijk niet de moeite nemen om mijn bekertje in de automaat te zetten. Een collega vond mijn initiatief heel goed, want dan kon hij een paar extra bekertjes gebruiken en weggooien. Humor, noemen ze dat.
Ik zit in een team van 8 mensen. Er wordt 7 keer per dag koffie gehaald. 7 x 7 + 1 = 50 bekertjes per dag in de prullenbak. Hopelijk komt er een tijd, dat dit 8 wordt.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Gwennepen

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #217 Gepost op: 10 september 2007, 14:55:32 »
Ik vind het zo jammer dat daar lacherig over gedaan wordt. :-\

scarabee

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #218 Gepost op: 10 september 2007, 16:50:21 »
grappig topic, het kwam laatst nog ter sprake op mijn werk tijdens de lunchpauze. Veganisten zouden er bleek, ondermaats en ongezond uitzien.
Toen werd mij gevraagd of ik toch geen veganist was.
Ja, dus wel.
Ik voegde eraan toe: "en ik zie er inderdaad heel bleek, ondermaats en ongezond uit."
Ironisch dus, want ik ben niet klein, niet mager en ook niet bleek maar meer het type Hollands Glorie.
Er werd wat ongemakkelijk gelachen door m'n collega's. En natuurlijk de vraag wat ik dan wèl at. "De rest" vind ik altijd wel een mooi antwoord.

Het is wel zo dat bij de natuurwinkel een andere doelgroep komt dan de doorsnee supermarkt. Het heeft denk ik toch met een bepaalde instelling of visie te maken. Bij mezelf constateer ik ook dat ik door de jaren heen steeds minder make-up gebruik en me steeds minder aantrek van modetrends. Of het door het vega/bio-eten komt weet ik niet. Misschien ook gewoon een kwestie van ouder worden.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #219 Gepost op: 10 september 2007, 18:00:17 »
Op het dagje-uit van mijn werk afgelopen vrijdag waren er ook mensen die hun verbazing uitspraken dat ik al jaren vegetariër ben, omdat ik er niet bepaald 'vegetarisch' (lees: mager of ondervoed) uitzie.  ::)