Vegatopia Forum

Poll

Poets jij je tanden onder de douche?

Ja
24 (42.1%)
Ja, maar met de kraan dicht.
0 (0%)
Nee
30 (52.6%)
Je brengt me op een idee
3 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 24

Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

kabir

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #160 Gepost op: 27 mei 2006, 21:38:55 »
Ik denk dat de vegetariërs die er niet "goed' uitzien teveel eiwitten eten, omdat ze denken dat ze moeten compenseren voor vlees. Ook eten ze teveel suiker.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #161 Gepost op: 27 mei 2006, 21:41:56 »
Gister werd er ook alweer een opmerking gemaakt over mijn bleke huid, gelinkt aan zelden vleeseten, door een vego nota bene!

ik wil een poll: hoeveel lezers hier hebben een blanke huid?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

kabir

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #162 Gepost op: 27 mei 2006, 21:44:53 »
Dat is genetisch bepaald denk ik, maak je niet druk. ;D
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2006, 21:45:14 door kabir »

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #163 Gepost op: 27 mei 2006, 21:47:29 »
Dat is genetisch bepaald denk ik, maak je niet druk. ;D

ja maar afgelopen zondag had mijn schoonmoeder het ook al over mijn bleke teint, en mijn baas afgelopen week ook al... Dat als hij mij zag, hij mij altijd de zon in wil sturen.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #164 Gepost op: 27 mei 2006, 21:48:34 »
Ik ben ook bleek en dat is niet genetisch. Wel was ik al blekerig voordat ik vega werd.

kabir

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #165 Gepost op: 27 mei 2006, 21:56:30 »
Dan denk ik dat jullie computernerds zijn die nooit naar buiten gaan.  ;)
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2006, 22:06:45 door kabir »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.914
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #166 Gepost op: 27 mei 2006, 22:09:46 »
Dan denk ik dat jullie computernerds zijn die nooit naar buiten gaan.  ;)

Ikke wel!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #167 Gepost op: 27 mei 2006, 22:47:54 »
Dan denk ik dat jullie computernerds zijn die nooit naar buiten gaan.  ;)

au
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Aiko

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #168 Gepost op: 27 mei 2006, 23:58:37 »
Dan denk ik dat jullie computernerds zijn die nooit naar buiten gaan.  ;)

ik ben er juist eentje die vreselijk vaak naar buiten gaat...

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #169 Gepost op: 28 mei 2006, 01:15:58 »
mijn huid heeft de kleur van melk, als ik mezelf in niet getint licht bekijk, maar dat was jaren voordat ik vega werd ook al zo.

Ik heb mijn haar gewoon rood geverfd, en sindsdien krijgen ik geen commentaar meer op mijn huid, omdat een bleke huid bij rood haar niet vreemd is. Een paar maanden geleden vroeg een medestudent mij zelfs, nadat ik een tijdje weer blond was geweest, of ik nou echt rood haar had, of toch blond.
Supercalifragilisticexpialidocious!

kabir

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #170 Gepost op: 28 mei 2006, 01:43:02 »
Dan denk ik dat jullie computernerds zijn die nooit naar buiten gaan.  ;)

au

Dat was niet beledigend bedoel hoor.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #171 Gepost op: 28 mei 2006, 09:28:26 »
Dan denk ik dat jullie computernerds zijn die nooit naar buiten gaan.  ;)

au

Dat was niet beledigend bedoel hoor.

was ook een grapje hoor ;)
Mijn haar is bruin, en ik heb donkerbruine ogen, dus dat maakt het wel erger. Eens de foto's van Delft-uitje bekijken, hoe erg het daar is. En anders moet ik wel naar de picknick!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

redpsybutterfly

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #172 Gepost op: 16 oktober 2006, 13:49:19 »
Mmm... Dat heeft er volgensmij niet veel mee te maken.

Ik koop alleen make-up van het huismerk hema, en etos, En miss sporty. allenmaal dierproefvrij,
En qua shampoo enzo.. .Allenmaal shinny girl van de hema. Ruikt lekker, ziet er lekker roze uit :p, is best goedkoop ( vindt ik ). En is ook dierproefvrij.


goiia

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #173 Gepost op: 16 oktober 2006, 17:26:58 »
Ik denk dat vegetariers er niet ongezond uitzien, maar dat het geitenwollensokkengehalte nog steeds zo hoog is bij de meeste vegetariers, dat men ze vaak als ongezond ziet.
Natuurlijk moet je zonder make-up de straat op kunnen, maar wil je af van je geitenwollensokkenimago, en toch verantwoord vegetarier blijven, kijk dan eens op deze website:

www.veggieinpumps.nl


Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #174 Gepost op: 16 oktober 2006, 17:39:08 »
Ik denk dat vegetariers er niet ongezond uitzien, maar dat het geitenwollensokkengehalte nog steeds zo hoog is bij de meeste vegetariers, dat men ze vaak als ongezond ziet.
Natuurlijk moet je zonder make-up de straat op kunnen, maar wil je af van je geitenwollensokkenimago, en toch verantwoord vegetarier blijven, kijk dan eens op deze website:

www.veggieinpumps.nl



sommige dingen op die site zijn heel leuk, andere wat dommig...
Niet alle E-nummers zijn slecht (ascorbinezuur bijvoorbeeld), niet alles wat oma maakte was eco (sudderlapjes uren op het gas)....
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #175 Gepost op: 16 oktober 2006, 17:47:32 »
niet alles wat oma maakte was eco (sudderlapjes uren op het gas)....
Ja, maar denk eens waar dat sudderlapje en zijn voedsel vandaan kwamen en bedenk eens waar het de stuisvogelbiefstuk en zijn voedsel vandaan komen. Je moet naar de hele keten kijken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #176 Gepost op: 20 oktober 2006, 09:28:55 »
Ik voel me wel eens schuldig dat ik aan yoga doe ;D. Worstelen is veel onvegetarischer.
Citaat
  >>>> hahahhaa die is echt leuk  


Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #177 Gepost op: 20 oktober 2006, 09:55:12 »
Leuk onderwerp !

Nou even zonder dollen... altijd maar dat gekat op vegetariers... die mensen zoals bedoeld zie ik inderdaad zelf ook wel eens lopen in de natuurvoedingwinkel. Dan ga ik bijna (= niet helemaal!) aan mezelf twijfelen, of ik wel een echte goeie vegetarier ben omdat ik wel een oogpotloodje en mascara gebruik, leren schoenen draag en soms naar de zonnenbank
ga  :-\   Mijn haar daarentegen zit zelden netjes ( kan ik ook niks aan doen, ik heb echt rothaar wat niet netjes wil zitten) maar ik heb ook geen zin om het iedere dag te fohnen en krullen en stijlen dus laat het maar zo... haha. Mijn kleding is wisselend, ik kan er echt wel netjes uitzien, maar soms loop ik de deur uit met het idee dat ik een schone trui aanheb, en dan kom ik op mijn werk en blijkt er midden op mijn trui een enorm piccallilyvlek te zitten,whoehahaha  ;D  De ene dag zie ik eruit om door een ringetje te halen, de andere dag als een slons !! heerlijk hoor !
Ik weet overigens niet of dit alles iets te maken heeft met mijn vegetariers-zijn, ik ben gewoon een beetje te makkelijk waarschijnlijk en heeft ook te maken met mijn licht-slordige chaotische persoonlijkheid. Ik vind het veel belangrijker om lekker te eten en het gezellig te hebben dan dat ik superveel tijd aan het schoonmaken van mijn huis en mijn kleding besteedt.... Overigens ken ik ook wel een aantal vegetariers die er volkomen "normaal" ( wat is normaal !?) uitzien. Van deze dames moet ik wel zeggen dat ze doorgaans praktisch gekleed zijn. Heren vegetariers ken ik eigenlijk niet .... ( jammer).
Dames die echt TEVEEL (en dan bedoel ik teveel) met hun uiterlijk bezig zijn irriteren mij lichterlijk... die dames vinden vaak het uiterlijk erg belangrijk en dan niet alleen hun eigen uiterlijk maar ook sowieso geven ze meer om materieele zaken en wat mensen in de omgeving van hun vinden ! die moeten zo nodig met alle trends meelopen enzo..doodvermoeiend. Misschien is dit ook een vooroordeel van mij !!
Maar goed ik dwaal af. want wat ik wou zeggen is: laat die Monic eens een middagje bij de vleesvitrine gaan zitten ik denk dat ze dan nog veel harder schrikt van de mensen die daar lopen  
Agnesje

Aiko

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #178 Gepost op: 20 oktober 2006, 10:12:44 »
Mijn kleding is wisselend, ik kan er echt wel netjes uitzien, maar soms loop ik de deur uit met het idee dat ik een schone trui aanheb, en dan kom ik op mijn werk en blijkt er midden op mijn trui een enorm piccallilyvlek te zitten

Ik ontdek altijd wanneer het te laat is dat ik mijzelf onder de tandpastavlekken heb geknoeid. Het zou al schelen wanneer ik niet al van kindsafaan mijzelf gewend had altijd veelteveel tandpasta op de borstel te proppen. Schuimen leidt tot knoeien. (Maar mijn tanden mogen er compenserend gelukkig wel zijn, hoewel het ironisch is dat jezelf verzorgen ook een verslonzing kan lijken.)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #179 Gepost op: 20 oktober 2006, 12:04:45 »
Ik ontdek altijd wanneer het te laat is dat ik mijzelf onder de tandpastavlekken heb geknoeid.
Daarom poets ik mijn tanden onder de douche.
Supercalifragilisticexpialidocious!