Vegatopia Forum

Poll

Poets jij je tanden onder de douche?

Ja
24 (42.1%)
Ja, maar met de kraan dicht.
0 (0%)
Nee
30 (52.6%)
Je brengt me op een idee
3 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 24

Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #140 Gepost op: 03 december 2005, 20:21:58 »
Wel vreemd, dat de meeste mensen die hier hun uiterlijk beschrijven eruit zien als typische vegetariers, beetje alternatief, bandshirts en zwarte spijkerbroeken. Het merendeel van de jeugdige vegetariers die ik ken ziet er zo uit, en van alle mensen die ik ook ben tegengekomen die graag een zwarte broek en een bandshirt dragen eet er, geloof ik, maar eentje vlees.
Dan zie je er weliswaar niet ongezond uit, maar duidelijk herkenbaar als vegetarier ben je alsnog.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #141 Gepost op: 03 december 2005, 21:06:28 »
Citaat
Zelf ben ik een metalhead en ik geef jack-shit om trends
Is metalhead zijn dan geen trend? En wat is een bandshirt: een shirt met de naam van een band erop?
de tuin: dat ben ik

MetalVeg

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #142 Gepost op: 04 december 2005, 16:45:05 »
Is metalhead zijn dan geen trend? En wat is een bandshirt: een shirt met de naam van een band erop?

Metalhead zijn een trend? Zal best maar ik ben 30 en of metal nu weer een trend is weet ik niet.


Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #143 Gepost op: 04 december 2005, 22:18:27 »
Ik ook niet: het was een vraag. De trends in muziek gaan mij grotendeels voorbij. Je blijft steken  ;) Kwam laatst nog uit een onderzoek.
de tuin: dat ben ik

Marizzie

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #144 Gepost op: 05 december 2005, 19:35:23 »
ik zie er niet typisch zo uit hoor
ik kleed me niet ouderwets ga best me de tijd mee, ook niet al te modieus al is het wel wat meer als vroeger toen ik wat meer 'skater' was. Draag (oog)make-up douche me elke dag  ;). Ik zie er niet erg ongezond uit ofzo, en echt bleek ben ik ook niet alhoewel ik een vrij lichte huid heb. Ohwja ik borstel mn haar niet elke dag haha. Ben geen stereotype vegetarier qua kleding e.d. in elk geval.

Wel toevallig dat de mensen die in zwarte broek en bandshirt die ik ken geen van allen vegetarisch zijn.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.564
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #145 Gepost op: 06 december 2005, 11:36:59 »
Het was weer eens raak afgelopen weekend. De (aardige maar praatzieke) buurman van mijn ouders, stomverbaasd: 'Eet jij echt nooit vlees? Goh, en toch zie je er zo gezond uit.' :-\
Gemüse ist mein Fleisch

Marizzie

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #146 Gepost op: 06 december 2005, 20:02:13 »
haha wat een lolbroek  :O

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #147 Gepost op: 21 december 2005, 22:23:09 »
Ik moet toch even kwijt dat de meeste vrouwen van rond de 30 (ja hoor ik zelf ook bij :-\) er langzaamaan beter uit gaan zien met een beetje make-up. Ik ben nooit een opmaakpop geweest afgezien van een korte fase rond mijn 14e, dus ik zal me ook niet elke dag platsmeren, maar eigenlijk heb ik het nu zo langzamerhand wel nodig. En wat veel tijd en geld betreft: ik kan me in 5 minuten toonbaar opmaken en zelfs als je dure spullen koopt maar je jezelf niet dagelijks volsmeert kost het je relatief een euro of 5 per maand. Lijkt me schappelijk.

Hetzelfde geld eigenlijk voor verzorgd haar. Als iets mij stoort is het iemand met slecht verzorgd haar, zo'n staart bijvoorbeeld waarbij de helft van het haar er raar uitsteekt en dan niet op een modieuze manier. Ik heb ook nooit zin om veel aan mijn uiterlijk te doen, maar ik heb binnen 3 minuten mijn haar geföhnd en gestyled, met dank aan een goede kapper.
Kleuren is afhankelijk van je eigen haarkleur en de mate waarin je grijst en de leeftijd waarop natuurlijk. Ik kleur weleens, maar puur voor de lol en inderdaad graag chemisch. Als ik eenmaal echt grijs ben verf ik het liever mooi grijs dan dat ik er een kleur overheen werp, dat staat vaak mooier.

Ik ben eigenlijk voor een beetje uiterlijke verzorging. Ik vind het jammer als iemand van 25 er probeert uit te zien als iemand van 40 omdat ze zich te goed voelen zich te verzorgen. Ik meen het, met de juiste producten kun je met 10 minuten op een dag toe om er net effe beter uit te zien. DOEN!  ;)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Sharon

  • **
  • 56
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #148 Gepost op: 27 december 2005, 23:26:50 »
Ik ben 25...
Zonder make up moet ik me nog steeds legitimeren bij discotheken
Met make up ook...
Ik ben geen ochtendmens, dus als ik naar mijn werk moet ga ik niet tijd stoppen in de mascararoller en de fohn. Opgemaakt worden is een ander verhaal, dat vind ik geweldig. Ik doe dan ook regelmatig modellenwerk en het is wel prachtig wat die visagistes toveren.
Maar alledaags is mijn hoofd een hoofd dat geen make up nodig heeft. En mijn haar is op het moment erg lang, dik en met slag erin. Je wast het, je kamt het, je schudt en het zit. De kleding... tsja, naast dat je bij shoots goede kleding aan moet hebben, vind ik het zelf ook leuk om kleding te kopen. Geen vaalpaarsehobbezakken in mijn kast, maar wel een huisbroek! En als ik heel eerlijk ben is dat eigenlijk net zo erg, want in die broek zitten voorgevormde knieen van het vake dragen en zo'n hangkont. En toch laat ik er soms 's avonds de hond in uit, en stiekem wil ik er ook nog wel de AH mee inlopen.
Wat wel erg genant was, was dat ik laatst bij een manager (lees: ontzettend dikke hangkin-kikker) een voortgangsgesprek had en dat hij out of the blue zegt: "Ik hoorde dat je veganist bent."
WTF?? Wat heeft dat met mijn werk te maken? En nee ik ben vegetarier. Hoezo?
"Oh nee niets, gewoon zomaar, ik vond het nogal vreemd en absoluut niet bij jou passen. Je ziet het niet aan je. *glimlach*"
Moest dit een compliment zijn >:(?? Wie weet als ik wat ouder word en mijn haar wordt dunner en grijs en mijn slag veranderd in de stereotype kroes, misschien dat het dan wel bij past dat vegetarier zijn. Dan heb ik nu alvast 10 jaar oefening achter de rug.
Jammere is wel dat ik de enige vegetarier ben in mijn kennissenkring, geen vergelijkingsmateriaal dus.

ES76

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #149 Gepost op: 29 december 2005, 12:18:22 »
Toen ik 5 jaar geleden vegetariër werd, moest ik me natuurlijk wel meteen aanpassen aan de bijbehorende leefregels. Dus de strakke spijkerbroek meteen verruild voor vormeloze vaalgroene en -paarse hobbezakken, de stoere sneakers maakten plaats voor degelijke sandalen, mijn haar liet ik vanaf dat moment knippen door mijn nieuwe vrienden van de commune waar ik was gaan wonen en ik drink sindsdien alleen maar linksdraaiende eikeltjeskoffie.

Nee, onzin, wat mij betreft. Ja, ik eet vegetarisch, heb een biologische adoptiekip en ben dol op de Natuurwinkel maar (?) ik zie er best gezond uit. Ik durf zelfs te beweren dat ik er stralender uitzie dan de gemiddelde Nederlander.  ;D

O ja, en wat die make-up betreft: dat gebruik ik nooit en toch word ik (bijna 30)  altijd veel jonger geschat.

Veppie

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #150 Gepost op: 12 april 2006, 19:15:18 »

Dan de natuurvoedingswinkel :devil:. Je spot ze al van verre af. De vrouwen hebben grijs haar, waardoor ze er al jong oud uit zien. Het is niet mooi geborsteld of gestyleerd. Het hangt maar wat vettig of pluizig te zijn. Als ze hun haar al verven, dan doen ze dat allemaal met dezelfde kleur henna.
Make-up lijkt verboden, de huid heeft vaak een grijze teint met enorm roze wangen van het fietsen (auto's zijn natuurlijk not done.)
De kleding wordt het liefst geshopt bij de kringloop. Van dat gekreukelde fluweel is ook erg geliefd. Hobbezakken van hennep doen het ook goed, maar een hobbezak van katoen is ook niet te versmaden. Hobbezakken voor de borsten worden maar geheel overgeslagen.



Nou ben ik een regelmatige bezoeker van de naturwinkel, laat mij een objectieve beschijving van mezelf geven.

Geen make up, stralende gezonde huid
Geen haarverf, donkerblonde glanzende krullen
Geen hobbezakken, "gewoon" normale kleding. Dus het is niet zo dat mijn borsten eruit hangen(zoals kennelijk hip is)
Veel katoen...maar dat betekend wel dat je naar iets gezonds ruikt en geen zweetwalm achterlaat.

Lollifant

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #151 Gepost op: 13 april 2006, 20:46:46 »
Nou een objectieve beschrijving van mij is:
* Altijd make up (mascara en oogpotlood)
* Haren geverfd (jarenlang superblond, nu donkerbruin)
* Kleding redelijk volgens de mode (alleen als ik het mooi vind natuurlijk, ik doe het niet aan OMDAT het mode is)
* Allerlei verschillende stoffen
* Ik ben wel bleek (en heb sproeten  ;) ), maar ja dat is mijn huidskleur nou eenmaal, ik ben niet grauw ofzo


Dus nee, ik zie er niet uit als een 'standaard vegetariër', als die al bestaat.

Veppie

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #152 Gepost op: 14 april 2006, 11:59:43 »
Net even naar het smoelenboek gekeken, ik vind iedereen er heel normaal uitzien!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.914
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #153 Gepost op: 14 april 2006, 12:12:14 »
Is dat een compliment, een belediging, of gewoon een constatering? ;)

langnek

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #154 Gepost op: 14 april 2006, 14:52:31 »
Noem het dan nog minstens "standaard" :O :P

Veppie

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #155 Gepost op: 15 april 2006, 10:53:19 »
Is dat een compliment, een belediging, of gewoon een constatering? ;)

Gewoon een constatering...met normaal bedoelde ik vooral: niet ziek, ongezond, grauw enz...

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #156 Gepost op: 15 april 2006, 11:19:00 »
overbeharing niet verwijdert (ja ja, daar verschillende de meningen ook weer over
M.i. beter gezegd: de meningen verschillen over wat overbeharing is. Nog niet zo heel lang geleden was dat niet zo snel het geval: maar oor- en neusharen en heel harige vrouwenbenen, of een harige mannenrug werden al heel lang niet algemeen gewaardeerd. Er zit een voortschrijdende schaal in en ik vind het zelf nu wel heel erg doorslaan. Mannen met een mooie borstbeharing die het etiket "griezel" krijgen en zo...dat vind ik weer een rare uitwas.
Het zou mij ook helemaal niet verbazen als dat proces goeddeels wordt gestuurd door industrieen en drogisterijenketens.

Niet helemaal hoor, ik lees het ook al in de Griekse teksten uit de 5e eeuw v. Chr. Het schijnt ermee te maken dat elke generatie meer an zijn ouders, afstand wil nemen van de dierlijke oorsprong. Steeds minder aap, zeg maar ;)

Straks weer naar de natuurwinkel  ::)...
Men ziet er m.i. niet zozeer onverzorgd vego uit, maar vooral verzuurd! Onopgemaakt natuurlijk, maar vooral enorm tobberig.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #157 Gepost op: 15 april 2006, 11:21:48 »
Het schijnt ermee te maken dat elke generatie meer an zijn ouders, afstand wil nemen van de dierlijke oorsprong. Steeds minder aap, zeg maar ;)
Dat is mij eigenlijk een iets te populaire mix van sociologie, psychologie en evolutietheorie om als verklaring te dienen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Veppie

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #158 Gepost op: 15 april 2006, 12:28:57 »

Straks weer naar de natuurwinkel  ::)...
Men ziet er m.i. niet zozeer onverzorgd vego uit, maar vooral verzuurd! Onopgemaakt natuurlijk, maar vooral enorm tobberig.


Tja, ziet iedereen er niet zo uit tegenwoordig? schijnt hip te zijn, chagrijnig kijken.

Miriam

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #159 Gepost op: 15 april 2006, 13:34:52 »
Men ziet er m.i. niet zozeer onverzorgd vego uit, maar vooral verzuurd! Onopgemaakt natuurlijk, maar vooral enorm tobberig.


Valt ook niet mee... in je eentje de wereld redden... :heehee: