Ik ben 25...
Zonder make up moet ik me nog steeds legitimeren bij discotheken
Met make up ook...
Ik ben geen ochtendmens, dus als ik naar mijn werk moet ga ik niet tijd stoppen in de mascararoller en de fohn. Opgemaakt worden is een ander verhaal, dat vind ik geweldig. Ik doe dan ook regelmatig modellenwerk en het is wel prachtig wat die visagistes toveren.
Maar alledaags is mijn hoofd een hoofd dat geen make up nodig heeft. En mijn haar is op het moment erg lang, dik en met slag erin. Je wast het, je kamt het, je schudt en het zit. De kleding... tsja, naast dat je bij shoots goede kleding aan moet hebben, vind ik het zelf ook leuk om kleding te kopen. Geen vaalpaarsehobbezakken in mijn kast, maar wel een huisbroek! En als ik heel eerlijk ben is dat eigenlijk net zo erg, want in die broek zitten voorgevormde knieen van het vake dragen en zo'n hangkont. En toch laat ik er soms 's avonds de hond in uit, en stiekem wil ik er ook nog wel de AH mee inlopen.
Wat wel erg genant was, was dat ik laatst bij een manager (lees: ontzettend dikke hangkin-kikker) een voortgangsgesprek had en dat hij out of the blue zegt: "Ik hoorde dat je veganist bent."
WTF?? Wat heeft dat met mijn werk te maken? En nee ik ben vegetarier. Hoezo?
"Oh nee niets, gewoon zomaar, ik vond het nogal vreemd en absoluut niet bij jou passen. Je ziet het niet aan je. *glimlach*"
Moest dit een compliment zijn
?? Wie weet als ik wat ouder word en mijn haar wordt dunner en grijs en mijn slag veranderd in de stereotype kroes, misschien dat het dan wel bij past dat vegetarier zijn. Dan heb ik nu alvast 10 jaar oefening achter de rug.
Jammere is wel dat ik de enige vegetarier ben in mijn kennissenkring, geen vergelijkingsmateriaal dus.