Vegatopia Forum

Poll

Poets jij je tanden onder de douche?

Ja
24 (42.1%)
Ja, maar met de kraan dicht.
0 (0%)
Nee
30 (52.6%)
Je brengt me op een idee
3 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 24

Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Gepost op: 16 oktober 2005, 20:12:29 »
In de eetquote van deze week zegt actrice Monic Hendrickx dat de mensen die zij op de biologische boerenmarkt tegenkomt er zo ongezond uitzien. Waarop Hiziki het volgende opmerkte:

Das vooral het gebrek aan make-up en fatsoenlijke kleding.

Waarom interesseert het (sommige? veel?) vegetariërs eigenlijk zo weinig hoe ze eruitzien?




Kiwi

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2005, 20:17:55 »
Omdat het mensen zijn? Het interesseert toch ook niet alle omnivoren evenveel hoe ze eruitzien?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2005, 20:22:33 »
Ik vind niet dat mijn vrienden er slecht en onverzorgd uitzien eigenlijk, en ik ga eigenlijk alleen maar met veganisten en vegetariers om. Ik ben absoluut geen voorstander van make-up en ik vind dat de meeste meisjes er ook heel goed uit kunnen zien zonder die zooi op hun gezicht. Dat heeft trouwens niks met mijn veganisme te maken, ook toen ik nog vlees at had ik niks met make-up.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2005, 20:30:44 »
Ik zie geen verschillen. Het is echt puur kijken met een bevooroordeelde blik.

Ik zou zeggen, Monic, ga eens kijken in een willekeurige digros. Heel veel mensen zien er slecht uit. Mensen die veel vlees eten, mensen die roken, mensen die te weinig groenten eten enz.

Ik heb ook niks met make-up. Om de dag een beetje oogpotlood en that's it. Dikke lagen plamuur vind ik vies en je ziet het ook altijd als een vrouw het op heeft. En lippenstift is glibberig en geeft constant een smaakje, vooral als je eet.
Verder vind ik dat ik er niet eens suf gekleed bij loop.  :heehee:

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #4 Gepost op: 16 oktober 2005, 20:50:52 »
Mogelijk zijn mensen vanuit hun bewust bezig zijn met dingen die er werkelijk toe doen vegetariër en hechten ze niet aan uiterlijke zaken.
Veel biologisch voedsel etende mensen die ik ken, zien er gezonder uit dan andere die ik ken en die van blikvoer en veel vlees houden.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #5 Gepost op: 16 oktober 2005, 21:06:55 »
De vega's die ik ken zien er niet ongezond uit, maar wat Jan al ergens anders aanhaalde (over de fotopagina in het blad Leven): er zitten nogal wat grijze muizen tussen.

Ik zie wel heel duidelijk een verschil tussen de bezoekers van de supermarkten hier.

Bij Super de Boer komt een mix. Als enige normale supermarkt hier in het dorp (verder nog een Aldi), komt iedereen hier wel. Jong, oud, rijk, arm, etc.

Bij de Aldi valt het me vaak op hoe ontzettend ongezond de klanten eruit zien. Dat zijn vaak degenen die al hun boodschappen daar doen. Ze zijn broodmager met ingevallen hoofd of veels te dik. Veel aso's. White trash zeg maar ::).
Maar ook rijken komen hier voor bepaalde koopjes.

Bij de AH in de naburige stad zie je duidelijk meer mensen die een betere baan hebben. Veel mannen in pak die na hun werk snel nog even wat halen bijvoorbeeld.

Dan de natuurvoedingswinkel :devil:. Je spot ze al van verre af. De vrouwen hebben grijs haar, waardoor ze er al jong oud uit zien. Het is niet mooi geborsteld of gestyleerd. Het hangt maar wat vettig of pluizig te zijn. Als ze hun haar al verven, dan doen ze dat allemaal met dezelfde kleur henna.
Make-up lijkt verboden, de huid heeft vaak een grijze teint met enorm roze wangen van het fietsen (auto's zijn natuurlijk not done.)
De kleding wordt het liefst geshopt bij de kringloop. Van dat gekreukelde fluweel is ook erg geliefd. Hobbezakken van hennep doen het ook goed, maar een hobbezak van katoen is ook niet te versmaden. Hobbezakken voor de borsten worden maar geheel overgeslagen.
De mannen dragen bij voorkeur open sandalen en hebben een wat sullige blik.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #6 Gepost op: 16 oktober 2005, 21:23:11 »
Als ze hun haar al verven, dan doen ze dat allemaal met dezelfde kleur henna.

 :smeerie:

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #7 Gepost op: 16 oktober 2005, 21:39:59 »
De mannen dragen bij voorkeur open sandalen en hebben een wat sullige blik.

Open sandalen zijn dan ook heel aangenaam om te dragen.  :)  (Al draag ik de laatste 2 jaar bijna continu fietsschoenen, erg 'mooi' zullen de meeste dat ook wel niet vinden.)

En van al dat haarkleuren heb ik ook nooit veel begrepen.  Maar ja, dat zal wel komen doordat ik een man ben.

Een beetje verzorgd overkomen mag natuurlijk wel, maar ik hou persoonlijk wel meer van een behoorlijk natuurlijk overkomen, zonder veel make-up, overmatig parfumgebruik, onfunctionele kleding, ...

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #8 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:00:33 »
We zien er juist juist uit.. andere mensen zien er ongezond uit... wie zegt nou dat hun kleur enzo gezond is?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:10:34 »
Dat is een redelijk goed punt daar, Alex! Het is een cultureel vooroordeel dat geblondeerd en zonnebankbruin "er gezond uitzien" is.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #10 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:12:55 »
Uiteraard mag iedereen zich kleden en doen zoals hij/zij wil (op moi valt ook genoeg aan te merken hoor ;)), maar ik denk dat ik het zo jammer vind van de natuurvoedingsmensen, omdat ik er niet zo van houd als mensen een lopend vooroordeel zijn: bleke vegetariers, potterige lesbiennes, ubernichterige homo's, criminele allochtonen etc. Wat voor nut heeft het als je op een verjaardagsfeestje op zondag buitenlanders zit te verdedigen, als op maandag Opsporing Verzocht er vol mee zit...

Dat Aldi-mensen er ongezond uitzien doet me niet zoveel, want ik heb nou eenmaal ook weinig op met de Aldi. Maar ik heb wel heel veel met biologische voeding. IRL, maar ook hier op het forum zie je dat mensen huiverig zijn om eens naar een biowinkel toe te gaan, juist omdat de mensen daar zo aan hun vooroordelen voldoen. Ik denk dat die winkels juist daardoor klandizie mislopen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #11 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:17:30 »
Dat is een redelijk goed punt daar, Alex! Het is een cultureel vooroordeel dat geblondeerd en zonnebankbruin "er gezond uitzien" is.

En vergeet Hollands Glorie niet! Die flinke jongeman met blond haar en blozende wangen heeft meestal overgewicht.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #12 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:23:37 »
Maar ik heb wel heel veel met biologische voeding. IRL, maar ook hier op het forum zie je dat mensen huiverig zijn om eens naar een biowinkel toe te gaan, juist omdat de mensen daar zo aan hun vooroordelen voldoen. Ik denk dat die winkels juist daardoor klandizie mislopen.

Ok, ok, ik zal voortaan voor ik een natuurvoedingswinkel binnen stap mijn sandalen vervangen door nette schoenen, een netjes gestreken hemd aantrekken en naar de kapper gaan.  ;D
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2005, 22:25:33 door Ligfietsertje »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #13 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:24:23 »
Braaaaaf. Imago imago!

Aiko

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:26:12 »
We [de mannen] mogen toch wel ongeschoren zijn, hè?

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #15 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:28:57 »
We [de mannen] mogen toch wel ongeschoren zijn, hè?

Ai, scheren, dat was ik nog vergeten.  Misschien kan elke natuurvoedingswinkel uitgerust worden met enkele badkamers zodat de klanten zich vooraf even kunnen douchen, scheren, opmaken, ...  ;D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #16 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:32:57 »
We [de mannen] mogen toch wel ongeschoren zijn, hè?

Alleen lichaamsbeharing volgens de laatste mode is toegestaan.

Aiko

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #17 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:34:44 »
(psssst, wat is de laatste mode dan?)

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #18 Gepost op: 17 oktober 2005, 08:05:42 »
Uiteraard mag iedereen zich kleden en doen zoals hij/zij wil (op moi valt ook genoeg aan te merken hoor ;)), maar ik denk dat ik het zo jammer vind van de natuurvoedingsmensen, omdat ik er niet zo van houd als mensen een lopend vooroordeel zijn: bleke vegetariers, potterige lesbiennes, ubernichterige homo's, criminele allochtonen etc. Wat voor nut heeft het als je op een verjaardagsfeestje op zondag buitenlanders zit te verdedigen, als op maandag Opsporing Verzocht er vol mee zit...


Ja ik snap wel wat je bedoelt eigenlijk, maar ik vraag me af hoe groot het percentage is van de vegetariers die er daadwerkelijk zo uit zien. Ken jij iemand persoonlijk die zo door het leven gaat? Ik niet in ieder geval. Ik heb twee jaar in een natuurwinkel gewerkt en genoeg van dat soort types voorbij zien komen, maar ze zijn lang niet altijd vegetarier, wel altijd heel 'zweverig'.
Ik vind het wel grappig dat als ik aan mensen vertel dat ik veganist ben vaak de reactie krijg "oh maar je ziet er helemaal niet zo uit!". Blijkbaar hebben mensen idd een beeld van magere witte scharminkels als ze aan veganisten denken.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #19 Gepost op: 17 oktober 2005, 10:44:23 »
ik heb een aantal klanten, allemaal vrouwen, zien er allemaal uit als zestig, die idd ongeverfd haar hebben en vreemde fluwelen hobbezakken dragen, of andere overduidelijke vegetarische kleding

heel handig, want zo kom je nog eens aan goede tips (de biomarkt in a'veen bv), maar het feit dat je al aan de andere kant van de winkel kunt zien dat die ene mevrouw wel een tip voor je heeft is natuurlijk geen reclame voor bio/vega-eten

overigens werk ik natuurlijk wel bij ah en in buitenveldert, dus mijn klanten kammen hun haar wel, en strijken hun hobbezakken, niet dat dat vaalbruin en vaalpaars daar aantrekkelijker van wordt
Supercalifragilisticexpialidocious!