Breek me de bek niet open
Op Schiphol is het aardig te doen, pizzapunten, italiaanse bollen etc. De pub op de 1e verdieping naast de Mac vergist zich door op broodjes gezond en op uitsmijters toch ham te doen en dan als je klaagt het er snel tussenuit te vissen. Niet gaan eten dus!
Stansted: Na de douane is er weinig meer, voor de douane zit er een hele grote pub met onwijs lekkere vegoburgers.
Heathrow: Ruime keuze, een van de pubs heeft een all day vegetarian breakfast (weet zo niet uit mijn hoofd welke)
Luton: Erg beperk aantal eetgelegenheden maar wel OK
Rome: Nagenoeg onmogelijk, er zit 1 pizzatent maar die heeft vieze lauwe pizza's die nergens naar smaken.
Australie: Alle vliegvelden OK, ruime keuze, ook veel verse sappen enzo.
Toronto: Mexicaanse restaurant daar had 3 vego gerechten op de kaart die er alle 3 niet waren toen ik ze wou bestellen. Ze hebben toen wel speciaal voor mij vegetarische wraps verzonnen, erg lekker.
Washington: Veel restaurants, maar bij de meeste kom je toch uit op een bord nacho's of potato wedges als vegetarier, net als in de rest van de USA, wordt een beetje saai.
Singapore: Hallelujah.... mijn favoriete vliegveld. Van alles en nog wat te krijgen, en bij elke tent in ieder geval 1 vegetarische optie. Ik zit helaas meestal te vol van het eten bij Singapore airlines om er optimaal gebruik van te maken. Veel vers fruit en sappen te krijgen, ook bevroren smoothies, aanrader! Net als de voetmassage etc trouwens.
Egypte, Sharm el Sheik: Alleen vegetarische pizzapunten van Sbarro en zakjes chips, absoluut geen aanrader. Aangezien de vluchten nogal eens vertraagd zijn, zelf iets meenemen (tijdens de meeste vluchten krijg je ook al niets, al kun je wel zelf hele dure snacks kopen). Zorg vooral dat je egyptische geld nog niet op is zodat je iets te drinken kunt kopen als je het zelf niet bij je hebt.
Nice, Barcelona, Praag en Madrid zijn me niet echt bijgebleven, kan me niet herinneren dat ik daar iets lekkers gevonden heb. Ik neem eigenlijk nooit zelf eten mee naar het vliegveld, ik kan wel een paar uurtjes zonder. Alleen bij lange afstandsvluchten zorg ik altijd wel voor een grote fles water en wat nootjes, voor het geval het tegen mocht vallen tijdens de vlucht of op het vliegveld.