Vegatopia Forum

Valess

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

viv

Re:Valess
« Reactie #400 Gepost op: 29 maart 2007, 21:48:33 »
 :PVind die gevulde filet met satesaus van Valess wel erg lekker
alleen erg vet volgens mij  ::)

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #401 Gepost op: 30 maart 2007, 11:26:15 »
Ik wilde net posten over de Valess stoommaaltijd, ging het nog even googlen, kwam ik dit tegen:

Gespot door J@n.

Net gekocht, ben benieuwd.

Wel duur zeg! Voor die 4 pleuro bak ik zelf wel een Valessburger met groente en pasta. En, wat ook al werd genoemd, niet echt een bijzondere, geïnspireerde maaltijd (alle kant-en-klaars zijn pasta met roomsaus). Neemt natuurlijk niet weg dat een K&K-maaltijd zo nu en dan wel lekker handig is :)
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #402 Gepost op: 15 april 2007, 12:03:40 »
Valess heeft zelf klaar te maken gehakt. Alleen AH verkoopt het niet meer. Nu Tivall dat ook uit het assortiment heeft is er niet meer zo'n goed verwerkbaar product. Is er een alternatief?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #403 Gepost op: 15 april 2007, 12:21:23 »
Ik haal het van Vivera. Je kunt er waarschijnlijk geen ballen van draaien (maar misschien kom je met wat ei en beschuit wel heel ver), want het is wel redelijk korrelig, maar een stuk minder korrelig dan bijvoorbeeld Quorngehakt of tofu-gehakt.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #404 Gepost op: 30 juni 2007, 17:29:04 »
Ik zag in de Delhaize van Antwerpen centrum Valess in het schap liggen vanmiddag. Had nochthans een mailtje van campina gekregen dat het in Vlaanderen niet verkrijgbaar was.. vreemd
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2007, 17:29:14 door Brent »

Zeepbel83

Re:Valess
« Reactie #405 Gepost op: 16 juli 2007, 14:16:34 »
Ik vind alles erg lekker van de Valess!
Die hebben nou echt eens hun best gedaan om vegetarische dingen lekker te maken!

Gwennepen

Re:Valess
« Reactie #406 Gepost op: 16 juli 2007, 15:38:53 »
not. :P

Offline Teddy

Re:Valess
« Reactie #407 Gepost op: 16 juli 2007, 15:41:54 »

Die hebben nou echt eens hun best gedaan om vegetarische dingen lekker te maken!


 :o

Meen je dat of bedoel je dat sarcastisch? Wat ik vind Valess niet vies ofzo, maar dat ik vind bijna elke andere schijf, burger, worst etc. orgineler en lekkerder.
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2007, 15:42:24 door Teddy »

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #408 Gepost op: 16 juli 2007, 15:42:48 »
:heehee:

Volgens mij hebben die meer hun best gedaan om iets te maken dat door een grotere groep dan de vegetariërs (lees: vleeseters) lekker wordt gevonden.  :)

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Teddy

Re:Valess
« Reactie #409 Gepost op: 16 juli 2007, 15:44:54 »
Ja, idd. Maar daar richten ze zich toch ook op? Of heb ik dat verkeerd begrepen.

Zeepbel83

Re:Valess
« Reactie #410 Gepost op: 16 juli 2007, 15:56:41 »

Die hebben nou echt eens hun best gedaan om vegetarische dingen lekker te maken!


 :o

Meen je dat of bedoel je dat sarcastisch? Wat ik vind Valess niet vies ofzo, maar dat ik vind bijna elke andere schijf, burger, worst etc. orgineler en lekkerder.

Dat meen ik echt! Ik vind dit echt heel lekker!! Ik ''mis'' soms best een stukje vlees bij gerechten, en eet daarom dus vrijwel altijd wel een vleesvervanger in deze variant.

Offline Teddy

Re:Valess
« Reactie #411 Gepost op: 16 juli 2007, 16:48:45 »
Oke, ieder zijn smaak natuurlijk  :D Ik mis inderdaad ook wel eens een stukje vlees bij de maaltijd, maar kies dus liever voor andere varianten.

Heb je trouwens die burgers en nuggets van Lidl al geprobeerd? Want die schijnen op Valess te lijken dus misschien is dat dan ook wat voor je (en vast goedkoper dan het origineel  ;))

Ik heb ze zelf ook gekocht, maar nog niet geproefd dus ik kan er nog niets over zeggen.

bestmayo

Valess
« Reactie #412 Gepost op: 14 januari 2008, 10:07:22 »
Wat vinden jullie van Valess?

Ik vind t een van de slechtste uitvindingen in vegaland. Echt iets voor mensen die wel vlees willen eten maar misschien 1 keer per week niet.
Het is van zuivel gemaakt en daarnaast is het in mijn ogen niet te eten. Het smaakt vleesachtig en de structuur is t ook al. Dus echt voor mensen die van vlees houden.

De schappen bij de winkels liggen er vol mee......

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Valess
« Reactie #413 Gepost op: 14 januari 2008, 11:15:15 »
Ik denk dat het met het oog op vleesconsumptie meer goeds doet dan bijvoorbeeld tofu.

Is je opmerking 'Echt iets voor mensen die wel vlees willen eten maar misschien 1 keer per week niet.' positief of negatief bedoeld?

Re:Valess
« Reactie #414 Gepost op: 14 januari 2008, 11:20:51 »
Valess is ook nooit als produkt voor vegetariërs op de markt gebracht. Zie www.valess.nl: Valess is de lekkere, gezonde variatie op vlees, waarmee je balans en afwisseling in de dagelijkse warme maaltijd brengt.
Een hoog 'als vegetariers dat ook eten is dat meegenomen'-gehalte dus, naar mijn smaak.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2008, 11:21:47 door Juf @ñs »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #415 Gepost op: 14 januari 2008, 14:08:50 »
Een vriendin van me vertelde van de week dat ze zich had voorgenomen voortaan 1 keer per week geen vlees te eten bij de warme maaltijd. Tot nu toe had ze als vervanger alleen een paar soorten Valess geprobeerd en die vond ze allemaal lekker. Ook mijn vriend (vervent vleeseter) heeft als 'vervanger' het liefst valess. Het smaakt gewoon het meest naar vlees en dat is wat vleesverlaters blijkbaar willen. Toen ik net vegetariër was, at ik het ook heel vaak (nu nauwelijks meer).
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #416 Gepost op: 14 januari 2008, 14:11:57 »
Toen ik net vegetariër was, at ik het ook heel vaak (nu nauwelijks meer).

ik ook. Nu vind ik alleen de 'normale' ervan nog lekker, de rest vind ik niet lekker. Die gevulde, brrr :-X

Misschien zijn ze wel bedoeld voor mensen die het echt nemen als vervanger of 1 dag in de week geen vlees willen eten "de vervanger van zuivel". Ze lijken qua structuur op vlees vind ik, gepaneerde schnitzel.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2008, 14:13:29 door Lona »
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Valess
« Reactie #417 Gepost op: 14 januari 2008, 14:29:29 »
Koop het zelf niet, omdat ik niet zo'n zuivelfan ben, maar ik kreeg wel eens een zo'n gevulde Valess bij een vriendin. Best te eten hoor.

Edit: ach ja, dus net als alle andere vleesvervangers eet ik ze bijna nooit, maar vind ik het voor een keertje wel lekker.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2008, 14:33:45 door LL de Ling »

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Valess
« Reactie #418 Gepost op: 14 januari 2008, 17:59:59 »
Ik ken best wat mensen die een paar dagen in de week geen vlees eten, maar dan wel valess, zonder valess hielden ze (of eigenlijk hun vriendjes, het zijn altijd de meisjes die bedenken dat er minder vlees gegeten moet worden, en hun vriendjes moeten dan wel iets eten wat ze ook lusten) het waarschijnlijk niet vol.

Ik zelf vind valess niet lekker, en het is zeker niet dierenleedvrij en fantastisch goed voor het milieu, maar het is geen vlees, dus als er heel veel mensen zijn die minder vlees eten omdat er valess is, dan is er toch al veel gewonnen. (Dat klinkt alsof ik een heilige oorlog voer tegen vlees, doe ik niet hoor, maar ik ben toch blij als er wat minder vlees gegeten wordt.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #419 Gepost op: 20 januari 2008, 19:54:46 »
ik eet vrij weinig vleesvervangers/burgers, maar af en toe vind ik een valessburger (mediterraan, niet gepaneerd) wel lekker, omdat het stevig is van structuur en soms heb ik daar gewoon behoefte aan.