Vegatopia Forum

Valess

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Ens

Re:Valess
« Reactie #360 Gepost op: 08 november 2005, 13:52:33 »
Ik vind de valess-producten erg lekker, mijn vriend ook, dus we eten ze met enige regelmaat.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #361 Gepost op: 08 november 2005, 22:06:11 »
De berichten die niet meer over Valess maar over veganisme gingen heb ik verplaatst naar:

http://www.vegatopia.com/forum/index.php?board=1;action=display;threadid=10676

Re:Valess
« Reactie #362 Gepost op: 03 januari 2006, 20:59:19 »

Zo, eindelijk ook eens in de gelegenheid geweest Valess te eten. We hadden een gepaneerde variant, nuggetachtige stukjes (ik weet de naam er niet van).
Conclusie:
Is eens wat anders dan Quorn.
Aan de zoute kant.Ietwat te droog, op het poederachtige af.
Qua smaak te doen, niet spectaculair.

En de structuur is meer kartonachtig dan die van Quorn.   8)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Valess
« Reactie #363 Gepost op: 04 januari 2006, 14:28:48 »
Ik heb laatst de worstjes gegeten. De smaak ging best maar de textuur was geweldig kartonnig. Helemaal niet goed. Wel binnen te houden, dat nog wel.
,,,,فلافل

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #364 Gepost op: 07 januari 2006, 02:29:05 »
Wordt dat Valess-gehakt ook zo korrelig / rul als echt gehakt, als je het bijvoorbeeld gebruikt voor pastasaus bolognese? Niet dat ik dat nou zo geweldig vind, maar dat is volgens mij wat vleeseters wel missen dus misschien kan ik mijn man er blij mee maken :-*
Ik heb iets uitgeprobeerd wat echt een goede vervanging is van spaghetti bolognese op gehaktbasis. Ik heb het met valess, quorn en tivall geprobeerd. (Rul)gehakt van de drie soorten eerst aanbakken en als het redelijk heet is dit mengen met mozarella. Wordt eerst heel draderig, maar na verloop van tijd mengt het zich met elkaar. Weinig olie of boter gebruiken, dan werkt het het beste. Tivall geeft het beste resultaat, daarna quorn en op de derde plaats Valess. Vleeseters aan tafel vonden het zo goed dat ze het thuis ook gingen maken. En dan meer om eens wat minder vlees te eten.  
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #365 Gepost op: 07 januari 2006, 02:32:02 »

Iets minder vind ik die gepaneerde burgers, ze zuigen met te veel olie op.

Bakken met weinig olie (echt maar een klein scheutje) of bak en braad van Becel (is ook vegetarisch) werkt heel goed. Met te veel olie valt de paneerlaag zelfs uit elkaar.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #366 Gepost op: 04 februari 2006, 23:24:31 »
Ik eet uit principe geen VALESS. Het heeft me een te hoog DIER-gehalte. Ik geef de voorkeur aan plantaardige vleesvervangers i.p.v. dierlijke.

Echter, ik hoop wel dat het nut van VALESS: vleeseters met een alternatief laten kennismaken, zich bewijst en dat het product een stimulans is voor de fabrikant om het assortiment verder uit te breiden tot zelfs plantaardige varianten.
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2006, 23:27:54 door Vega-Robbie »

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Valess
« Reactie #367 Gepost op: 04 februari 2006, 23:35:10 »
Als veganist eet ik geen Vales produkten.
Mijn kinderen, allen vegetarier, vinden Vales produkten lekker, dit in tegenstelling tot de gewone vegaburgers die ze niet graag eten.

Voor de vegaburger fabrikanten een uitdaging om een produkt te maken dat net zo lekker is.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #368 Gepost op: 05 februari 2006, 00:54:30 »
Ik ben vegetariër en ik vind nu na een aantal nieuwe 'vleesvervangens' te hebben uitgeprobeerd Valess toch wel een van de lekkersten. Ik weet ook wel dat ik niet alleen maar Valess moet eten, omdat het ook goed is om echte plantaardige 'vleesvervangens' te nemen. Maar ik vind het idee van Valess wel erg goed bedacht!

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #369 Gepost op: 05 februari 2006, 17:40:31 »
Moet zeggen dat ik er na een tijdje wel op uitgegeten ben. Heel af en toe ete nwe nog die gepaneerde,maar dan eigenlijk alleen als het in de aanbieding is.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Valess
« Reactie #370 Gepost op: 05 februari 2006, 18:09:13 »
Deze week dat gehaktspul eens uitgeprobeerd.
ik was niet laaiend enthousiast. Structuur is ok, maar het smaakt echt naar niks.
Had er een soort spaghetti bolognaise mee gemaakt, en later die week gevulde paprika.
Denk niet dat ik het nog eens koop, eigenlijk...

Wat vinden jullie ervan? Gooien jullie er nog kruiden bij om het smakelijker te maken, en zo ja: welke?

Die blokjes gebruik ik wel zo af en toe, door de nasi of met satesaus zijn ze goed te doen.

Stiekem toch een banaan!

pietstra

Re:Valess
« Reactie #371 Gepost op: 16 februari 2006, 20:23:37 »
"Echt" gehakt heeft van zichzelf ook weinig smaak. Ik doe door de Valess dus heerlijke gehaktkruiden, en dat smaakt super! Vooral lasagna (valess met italiaanse kruiden)en hollandse gehaktballen zijn hier in huis favoriet. Beetje appelmoes bij de gehaktbal en het smaakt (bijna) zoals ik ze vroeger thuis kreeg..[/color]

wendy

Valess
« Reactie #372 Gepost op: 17 oktober 2006, 13:26:37 »
Hebben jullie het al gezien/gehoord?
Op de tv reklame zag ik dat vales 2 of 3? nieuwe produkten heeft.
Bij de AH zag ik er nog maar 1 liggen... de rest zal nog wel komen denk ik.
Maar er lag dus een soort burger met tomaat en mozarella..
Ik kon niet vinden of dit vegakaas is??staat niet op de verpakking.
Weet iemand dit toevallig???
Ik dacht ooit es gehoord te hebben dat mozarella altijd vega is maar wet het niet zeker...
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2006, 13:43:02 door Hizikigrrrl »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #373 Gepost op: 17 oktober 2006, 13:45:20 »

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #374 Gepost op: 17 oktober 2006, 14:03:34 »
J. had op tv gezien dat er nieuwe soorten Valess waren, hij had het over iets cordon bleu achtigs, ik geloof met sate-vulling. Die zie ik inderdaad niet op de site en ik zie ook geen nieuwe commercials. Handig dat zo'n site dan niet wordt bijgehouden.  >:(

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #375 Gepost op: 17 oktober 2006, 14:08:47 »
Ik heb ook de commercials gezien, een soort gevulde filets zijn het, 3 verschillende volgens mij. Ze staan inderdaad niet op de site, lekker handig!

wendy

Re:Valess
« Reactie #376 Gepost op: 18 oktober 2006, 12:21:31 »
Nou het lijkt me wel lekker...
Alleen vraag ik mij dus nog steeds af of die mozarella wel vega is???

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #377 Gepost op: 19 oktober 2006, 18:28:19 »
Van die nieuwe heb ik inmiddels de tomaatvariant en de kaasvariant gehad (ik houd niet zo van pindasaus). Best lekker, niet zo droog als die rolls bijvoorbeeld. Je moet ze wel in boter bakken en niet in olie, dan krijg je tenminste een lekker korstje in plaats van slappe blurrie.

In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #378 Gepost op: 19 oktober 2006, 19:04:10 »
Ik heb die met pindasaus vanavond geprobeerd en de pindasaus is best lekker (maar ik heb J. al wel gewaarschuwd dat ik het ook niet heel vaak wil eten). Ik vind dat er minder een zuivelsmaakje aan zit dan bij bijvoorbeeld de filet, en ook minder zout.

bienne

Re:Valess
« Reactie #379 Gepost op: 20 oktober 2006, 19:29:19 »
ik heb een paar nieuwe soorten gevonden bij de ah, een soort balletjes eentje met tomaat/mozzerela en nog eentje. Ziet er lekker uit en die met tomaat vanaaf nog gegeten...