Vegatopia Forum

Valess

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #320 Gepost op: 13 mei 2005, 09:46:05 »
Dus Campina behaald wel zijn doel.

Ja, dat idee heb ik ook. Een aantal vleeseters hebben mij heel trots gemeld dat ze Valess ontzettend lekker vinden. Is er al iets bekend over de verkoopcijfers? Slaat het aan?
Eet gezond & eet taartjes

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Valess
« Reactie #321 Gepost op: 13 mei 2005, 12:20:55 »
Is er al iets bekend over de verkoopcijfers? Slaat het aan?

Campina zegt van wel. In het persbericht waar ik de bovenstaande info uit heb, werd daar wel iets over gemeld. Ik heb 'm nu niet bij de hand, maar zo uit het blote hoofd dacht ik dat ze inmiddels ruim een miljoen keer Valess hadden verkocht.

SanderV

Re:Valess
« Reactie #322 Gepost op: 21 mei 2005, 15:18:33 »
Heb net de mediterrane valess gegrild en gegeten in een pita met komkommer en veganaise. Op deze manier best te pruimen, maar geweldig is anders....

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #323 Gepost op: 21 mei 2005, 16:20:37 »
Heb net de mediterrane valess gegrild en gegeten in een pita met komkommer en veganaise. Op deze manier best te pruimen, maar geweldig is anders....
Wat geberut er als je het grillt? De meeste van die dingen reageren met droog worden. Is dit met Valess ook zo?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Valess
« Reactie #324 Gepost op: 21 mei 2005, 21:34:29 »
ik vindt dit dus eindelijk eetbaar in het vega/ vleesvervangend assortinment. Je moet t niet dagelijks eten, maar 1x per week echt lekker!
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Jippia

Re:Valess
« Reactie #325 Gepost op: 23 mei 2005, 08:41:28 »
Wij hebben al verschillende keren Valess gegeten en vinden hem erg lekker. Daarin staan wij op dit forum waarschijnlijk redelijk alleen, maar ook mijn moeder heeft hem geprobeerd en vond hem ook erg lekker. Ik probeer altijd een vleesvervanger op zichzelf te bekijken en niet te vergelijken met vlees of zo. Valess is soms wat droog, maar de smaak gaat goed samen met bijvoorbeeld bloemkool. Nu hebben wij alleen nog de produkten bij aardappelen en groente gegeten en niet in een roerbak gerecht of iets dergelijks. Maar ik ben het wel met Kimske eens. Wij vonden de ietwat kazige smaak juist lekker.

 :)

Kiwi

Re:Valess
« Reactie #326 Gepost op: 23 mei 2005, 08:51:21 »
Wij hebben al verschillende keren Valess gegeten en vinden hem erg lekker. Daarin staan wij op dit forum waarschijnlijk redelijk alleen

Nee hoor, ik koop (en eet) ook regelmatig Valess. :)

SanderV

Re:Valess
« Reactie #327 Gepost op: 23 mei 2005, 23:27:31 »
Heb net de mediterrane valess gegrild en gegeten in een pita met komkommer en veganaise. Op deze manier best te pruimen, maar geweldig is anders....
Wat geberut er als je het grillt? De meeste van die dingen reageren met droog worden. Is dit met Valess ook zo?
Nou het wordt niet merkbaar droger dan dat het al is, maar de rubbersmaak blijft wel weg, en dat vind ik wel prettig. Denk overigens niet dat er nog vele valess-gelegenheden voor mij zullen volgen.....

engeltje

Re:Valess
« Reactie #328 Gepost op: 23 mei 2005, 23:52:33 »
terwijl je ook echt vlees kon kopen, wat lekkerder was

Maar het leuke was juist dat de Valess als lekkerste uit de bus kwam! :D

Wat ik niet snap, omdat het VIES is!
Maar vleeseters zullen wel zulke slechte smaakpapillen hebben dat ze dat niet proeven.
Valess ziet er ook niet echt smakelijk uit: zo'n bleek niervormpje met wat gebruinde plekjes...

zo denk ik dus over het meeste vegetarische "vlees" (uitzondering is quorn, dat laat zich erg goed eten) en over groente, maar ieder het zijne.

the_disheaver

Re:Valess
« Reactie #329 Gepost op: 06 juni 2005, 21:04:12 »
Net ook voor het eerst gegeten, de mini's licht gekruid.

Het smaakt mij te veel naar vlees, en krijg erdoor sowieso een niet erg lekker gevoel, vooral als je er nadien de smaak nog ff naar boven wilt halen...

De 'structuur' lijkt best wel op Quorn, maar de smaak van quorn is toch ect lekkerder. En Quorn lijk vele malen minder vlees-achtig als valess.

Vooral de witte kleur ziet er geheel niet lekker uit.

Zal zeker de mini's niet meer halen, misschien nog de paneer-versie die veel hier als lekker bestempelen.

SanderV

Re:Valess
« Reactie #330 Gepost op: 07 juni 2005, 21:13:05 »
Ik vind Valess een verbastering van Valueless. Vrij vertaald: waardeloos.

Kiwi

Re:Valess
« Reactie #331 Gepost op: 08 juni 2005, 07:08:23 »
Het smaakt mij te veel naar vlees,

<knip>

En Quorn lijk vele malen minder vlees-achtig als valess.

Voor veel vleeseters zal dit juist een pluspunt zijn, waardoor de kans bestaat dat er toch vaker een dagje Valess gegeten gaat worden in plaats van echt vlees. En dat scheelt dan toch weer! :D

the_disheaver

Re:Valess
« Reactie #332 Gepost op: 08 juni 2005, 23:06:03 »
Het smaakt mij te veel naar vlees,

<knip>

En Quorn lijk vele malen minder vlees-achtig als valess.

Voor veel vleeseters zal dit juist een pluspunt zijn, waardoor de kans bestaat dat er toch vaker een dagje Valess gegeten gaat worden in plaats van echt vlees. En dat scheelt dan toch weer! :D
Hopelijk dat de vleeseters het wel lekker vinden :)

uzi

Re:Valess
« Reactie #333 Gepost op: 22 juni 2005, 13:56:17 »
De gepaneerde "schnitzel" is wel lekker, de rest heb ik nog niet geprobeerd maar die zien er al best onsmakelijk uit. Quorn stukjes heb ik laatst heprobeerd en die zijn lekkerder dan valess vind ik, veel minder zout.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #334 Gepost op: 21 september 2005, 21:04:07 »
Er zijn twee nieuwe producten van Valess die volgens een bericht op hun site http://www.valess.nl/ afgelopen maandag te krijgen waren. Het zijn worstjes die een functie moeten krijgen bij stampotten en een soort van gehakt. Heeft iemand van jullie dit al geprobeerd?
« Laatst bewerkt op: 21 september 2005, 21:07:01 door willem »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Valess
« Reactie #335 Gepost op: 21 september 2005, 22:00:47 »
ik zag de gehakt vandaag liggen. Een soort draadjes. Zie er merkwaardig uit. Nog niet gekocht.

,,,,فلافل

viv

Re:Valess
« Reactie #336 Gepost op: 21 september 2005, 23:57:02 »
Zal het eens uitproberen!
de andere producten van valess vind ik erg goed ;)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #337 Gepost op: 23 september 2005, 12:47:37 »
Intussen heb ik het zelf al uitgeprobeerd. Ik heb er keftaballetjes van gemaakt. Lekker. Kefta kwam ik nog niet in een vergatarische versie tegen. Ook niet via Google. Wel in allerlei gehaktversies. dit nagemaakt. De essentie van de smaak is een combinatie met komijn, koriander, bladpeterselie, ui, paprikapoeder (al of niet gerookt) en cayennepeper. Valess gehakt geeft daar een prima smaakje bij aan. Het is ook niet zo zout als de andere producten.
De worstjes heb ik nog niet geprobeerd.  
« Laatst bewerkt op: 23 september 2005, 12:48:09 door willem »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Helenofg

Re:Valess
« Reactie #338 Gepost op: 23 september 2005, 13:39:51 »
Ik heb de worstjes wel gegeten en ze vielen me niet tegen. Het is geen Quorn, dat dan weer wel. De meeetende vleesliefhebber was blij verrast, dus dat is wel positief.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Valess
« Reactie #339 Gepost op: 23 september 2005, 14:40:23 »
geen quorn: dat klinkt goed.
Willem recept klinkt ook interessant
,,,,فلافل