Vegatopia Forum

Valess

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Kiwi

Re:Valess
« Reactie #300 Gepost op: 18 april 2005, 07:33:35 »
Hier een verslag van de test.
Ik vind het wel positief hoor. Mensen die het tot nu toe niet durfden te kopen omdat ze bang waren dat het 'vegetarisch' zou smaken ;) worden door deze uitzending misschien wel over de streep getrokken. En elke dag dat mensen geen vlees eten scheelt weer toch?! :)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Valess
« Reactie #301 Gepost op: 18 april 2005, 08:16:02 »
ik denk toch niet dat ik het zou kopen als ik geen vegetarier was

op mijn elfde (ongeveer) kwam quorn in de winkels en stond er een man in de winkel te koken en uit te leggen wat het was
ik vond het best ok smaken, maar vond het toch maar raar om een schimmel zo te mishandelen dat ie opeens heel in de verte iets weg had van vlees, terwijl je ook echt vlees kon kopen, wat lekkerder was

ik denk dat valess een heel andere smaak heeft dan vlees, en dat mensen die van Mc-food houden zich misschien nog wel voor de gek laten houden, maar "echte vleeseters" niet. Ik heb althans nog nooit een vleesvervanger gezien die op een biefstuk leek
Supercalifragilisticexpialidocious!

Kiwi

Re:Valess
« Reactie #302 Gepost op: 18 april 2005, 08:18:09 »
terwijl je ook echt vlees kon kopen, wat lekkerder was

Maar het leuke was juist dat de Valess als lekkerste uit de bus kwam! :D

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Valess
« Reactie #303 Gepost op: 18 april 2005, 08:31:38 »
ja, in vergelijking met kipschnitzel, dat lustte ik echt niet toen ik nog vlees at

als je iets moet paneren, om het nog eetbaar te maken, dan is het gewoon vies
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #304 Gepost op: 18 april 2005, 09:46:15 »
terwijl je ook echt vlees kon kopen, wat lekkerder was

Maar het leuke was juist dat de Valess als lekkerste uit de bus kwam! :D

Wat ik niet snap, omdat het VIES is!
Maar vleeseters zullen wel zulke slechte smaakpapillen hebben dat ze dat niet proeven.
Valess ziet er ook niet echt smakelijk uit: zo'n bleek niervormpje met wat gebruinde plekjes...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Kiwi

Re:Valess
« Reactie #305 Gepost op: 18 april 2005, 09:56:56 »
Valess ziet er ook niet echt smakelijk uit: zo'n bleek niervormpje met wat gebruinde plekjes...

Die gepaneerde zien er juist heel erg uit als McNuggets, dus heel herkenbaar voor vleeseters. ;)

Elsbeth

Re:Valess
« Reactie #306 Gepost op: 18 april 2005, 12:22:05 »
Ja en die Valess hebben zo'n rare vleesvorm  ??? Maar goed ik heb dus de mediterrane Valess gehad en ik vond 'm minder lekker dan de roerbakstukjes, erg droog vooral.
De test van Kassa! klinkt goed, ga nu ff de website lezen.
En inderdaad, als de nadruk lig op de A, dus vAless, dan vind ik het ook op fallus lijken...  :-X

JanK

Re:Valess
« Reactie #307 Gepost op: 22 april 2005, 15:16:44 »
Nou, ik heb die Valess op 15 april eens gemaakt en gegeten. Ik kan niet zeggen dat ik toen zat te stuiteren in mijn stoel, maar ik vond het ook weer niet onacceptabel. Het waren die blokjes.

Een paar dagen later kon ik me er zelfs  toe brengen om dat gepaneerde ding eens aan te schaffen. Ik denk dat het een schnitzel is. Dus het viel me achteraf niet eens zo tegen. Die schnitzel moet ik overigens nog naar binnen werken, dus hoe die zal vallen weet ik nog niet.

Maar ik denk dat de Tivall produkten voorlopig nog wel favoriet blijven.

Jan

JanK

Re:Valess
« Reactie #308 Gepost op: 22 april 2005, 18:00:01 »
Overigens vind ik die Valess bakjes best wel mooi. Zijn die diep genoeg om daar bv. kruiden, peterselie en zo  in te verbouwen?

Jan
« Laatst bewerkt op: 22 april 2005, 18:00:52 door JanK »

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Valess
« Reactie #309 Gepost op: 22 april 2005, 18:45:15 »
Ik vind de gepaneerde schnitzel erg lekker!
Maar de stukjes... :pukey:
Ik heb het niet opgegeten, bleg. Ik vond ze muffig en zuur smaken...

JanK

Re:Valess
« Reactie #310 Gepost op: 22 april 2005, 19:36:34 »
Ja, die schnizel is heel erg lekker! Ik heb er vanavond eentje genomen en ja die mag blijven. :P ;D

Jan

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Valess
« Reactie #311 Gepost op: 22 april 2005, 19:45:07 »
Heeft iemand (goede?) ervaring met het marineren van die stukjes? En dan bijvoorbeeld in een warme of koude wrap?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Valess
« Reactie #312 Gepost op: 25 april 2005, 08:39:41 »
dat heeft mijn vader laatst gedaan, en t was op zich wel lekker, maar ik kreeg er wel een ontzettend droge mond van
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #313 Gepost op: 25 april 2005, 11:11:01 »
Heeft iemand (goede?) ervaring met het marineren van die stukjes? En dan bijvoorbeeld in een warme of koude wrap?
Dan moet die marinade wel zonder zout zijn. want de Valess stukjes zijn dat van zichzelf al heel erg. vind ik wel een nadeel.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Valess
« Reactie #314 Gepost op: 27 april 2005, 19:09:25 »
Campina en Voorlichtingsbureau Vlees ruziën over Valess

Uitgegeven: 27 april 2005 16:26
ARNHEM - De zuivelcoöperatie Campina en het Voorlichtingsbureau Vlees hebben ruzie over Valess , de vleesvervanger van Campina. Het voorlichtingsbureau is ontevreden over de reclame voor het product omdat de daarin gemaakte vergelijking met vlees onvolledig zou zijn. Het bureau eist dat Campina de reclame aanpast.

Donderdag dient voor de rechtbank in Arnhem een kort geding. Volgens een woordvoerder van het Voorlichtingsbureau Vlees mag vergelijkende reclame best, maar dan moet die wel juist zijn. "Wij hebben niets tegen Valess, maar het gaat ons om de promotie", aldus de woordvoerder woensdag. Klik hier !

Volgens de woordvoerder van het voorlichtingsbureau moet vergelijkende reclame voldoen aan wettelijke bepalingen. Op een aantal aspecten zoals prijs en eigenschappen voldoet de promotie volgens het bureau niet.

De vleesvervanger is sinds februari op de markt. Campina maakt het product door stremming van magere melk. Bij het bedrijf was woensdagmiddag niemand bereikbaar voor commentaar.

http://www.nu.nl/news/518804/32/Campina_en_Voorlichtingsbureau_Vlees_ruzi%EBn_over_Valess.html
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Valess
« Reactie #315 Gepost op: 27 april 2005, 22:43:31 »
vandaag de valless mini's (van die nuggets geprobeerd). Mwa. Niet echt lekker.
,,,,فلافل

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Valess
« Reactie #316 Gepost op: 28 april 2005, 11:01:09 »
Ik heb afgelopen weekend Valess gegeten en ik vond het wel erg droog.. Niet echt mijn ding. Ik vind quorn een stuk lekkerder :)
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #317 Gepost op: 28 april 2005, 11:45:57 »
ik heb een keer van die mini's geprobeerd. Ik vond ze niet vies, maar ook niet geweldig lekker, quorn vind ik ook lekkerder. In de vriezer heb ik volgens mij nog  van die roerbakblokjes en burgers ofzo.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Valess
« Reactie #318 Gepost op: 13 mei 2005, 00:49:11 »
Campina mag van de rechtbank in Arnhem doorgaan met de huidige Valess-campagne waarin een vergelijking met vlees wordt gemaakt ("Lekker geen vlees. Lekker van zuivel.") Het Voorlichtingsbureau Vlees had in kort geding geëist dat de campagne zou worden aangepast omdat het vindt dat Campina consumenten misleidt door een vergelijking te maken tussen Valess en vlees en bovendien te suggereren dat Valess gezonder is.

Campina is op de meeste punten in het gelijk gesteld, maar de zuivelgigant moet op last van de rechter wel op de Valess-website duidelijker informeren over het hogere zoutgehalte van Valess en het ontbreken van ijzer in het product.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #319 Gepost op: 13 mei 2005, 09:11:50 »
Gisteren vroeg een vleesetende mevrouw aan mij wat ik van Valess vond. In mijn bezwaren (te zout en vissig van smaak) kon zij zich niet vinden, zij vond het lekker en ze ging het vaker eten. Dus Campina behaald wel zijn doel.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid