Vegatopia Forum

Valess

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Valess
« Reactie #240 Gepost op: 08 maart 2005, 18:51:33 »
Als je jezelf hoge standaards oplegt bij koken: één keer proberen, en merken dat het tegenvalt. Daarna nooit meer doen ;D

Kijk vooral ook wie er de slechtste cijfers geven. Door de anonimisering moet wel heen te prikken zijn ;)
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2005, 18:54:03 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Valess
« Reactie #241 Gepost op: 09 maart 2005, 18:00:02 »
Ik heb vandaag voor het eerst Valess gekocht en de mini-valesjes op brood gedaan. Het was weg te krijgen, maar meer niet, zal het niet zo snel weer kopen.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Valess
« Reactie #242 Gepost op: 09 maart 2005, 20:20:21 »
Ik had vandaag Valess-stukjes met peultjes, paprika, champignons en lenteui in teriyakisaus. En dat was best wel te doen. Eigenlijk wel lekker zelfs. De zoetige saus en de wat zoutige Valess zaten elkaar niet te veel in de weg.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #243 Gepost op: 09 maart 2005, 23:57:32 »
Ik had een vraag voer de scharreleieren bij de klantenservice van AH neergelegd en dit als antwoord weer teruggekregen.
Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij hebben uw opmerkingen over Campina
Valess door middel van een interne rapportage doorgegeven aan de
verantwoordelijke manager. Voor meer informatie over Campina Valess
verwijzen wij  u naar Campina.

Wij willen u bedanken dat u de moeite heeft genomen ons hiervan op de
hoogte te brengen.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Kiwi

Re:Valess
« Reactie #244 Gepost op: 09 maart 2005, 23:59:14 »
Campina heeft toch al aangekondigd dat ze Valess vanaf 21 maart alleen nog maar met scharreleieren produceren?
Kijk maar op de vorige pagina van deze draad.
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2005, 23:59:47 door Kiwi »

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #245 Gepost op: 10 maart 2005, 00:14:11 »
Campina heeft toch al aangekondigd dat ze Valess vanaf 21 maart alleen nog maar met scharreleieren produceren?
Kijk maar op de vorige pagina van deze draad.
Het was ook een vraag van anderhalve week geleden, ik had dat er even bij moeten zetten. Ook ging de vraag over biologische melk.
Dat AH er zo lang over doet om te antwoorden heeft wellicht ook het voordeel dat ze met Campina contact hebben gehad. De druk van vele kanten is dan zo groot dat Campina inderdaad overschakelt op scharrel. Prima toch?
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2005, 00:17:06 door willemk49 »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Kiwi

Re:Valess
« Reactie #246 Gepost op: 10 maart 2005, 06:43:05 »

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #247 Gepost op: 10 maart 2005, 08:44:21 »
Misschien ga ik het dan toch maar eens proberen.... ik vind het er nog steeds niet aantrekkelijk uitzien, toch.

TerrorTofuSojaSatan

Re:Valess
« Reactie #248 Gepost op: 10 maart 2005, 11:26:57 »
Een tijdje geleden het ook maar geprobeerd. Conclusie : eindelijk weer eens iets wat op vlees lijkt qua smaak en structuur. Nee, niet sarcastisch...de manier waarop ik van de smaak 'genoot' deed me denken aan het vroegere consumeren van een gehaktbal. Natuurlijk is vega-eten al jaren ook lekker, maar toch blijf ik iets missen. Dat ligt niet aan de kookkunsten van Isabel of mezelf (nou ja, mezelf zou natuurlijk kunnen) , maar de pre-valess vleesvervangers zijn het nooit helemaal, zeg maar. Jammer van de eieren/melk, maar Valess komt er vaker in hier.

Elsbeth

Re:Valess
« Reactie #249 Gepost op: 10 maart 2005, 11:44:43 »
Een tijdje geleden het ook maar geprobeerd. Conclusie : eindelijk weer eens iets wat op vlees lijkt qua smaak en structuur. Nee, niet sarcastisch...de manier waarop ik van de smaak 'genoot' deed me denken aan het vroegere consumeren van een gehaktbal. Natuurlijk is vega-eten al jaren ook lekker, maar toch blijf ik iets missen. Dat ligt niet aan de kookkunsten van Isabel of mezelf (nou ja, mezelf zou natuurlijk kunnen) , maar de pre-valess vleesvervangers zijn het nooit helemaal, zeg maar. Jammer van de eieren/melk, maar Valess komt er vaker in hier.
Hey zo denk ik er ook precies over!  :yes: Alleen deed het mij aan kip denken...

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Valess
« Reactie #250 Gepost op: 10 maart 2005, 11:47:55 »
Mij ook.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Valess
« Reactie #251 Gepost op: 11 maart 2005, 11:12:48 »
Wat ik met de stukjes wel heb, is dat het steeds even blijft plakken aan je kiezen. Heel vreemd, alsof ze 't spul met een pritstift bewerkt hebben. Of heeft vlees dat soms ook?

Elsbeth

Re:Valess
« Reactie #252 Gepost op: 11 maart 2005, 13:24:46 »
Wat ik met de stukjes wel heb, is dat het steeds even blijft plakken aan je kiezen. Heel vreemd, alsof ze 't spul met een pritstift bewerkt hebben. Of heeft vlees dat soms ook?
Jaaaaah dat plakken was mij ook al opgevallen!! Of vlees 't ook heeft... Bart?  :screams:

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #253 Gepost op: 11 maart 2005, 16:05:09 »
Ietsje minder, maar met name slecht bereide kip wil ook nog wel zo aanvoelen in de mond, ja. Ik heb ooit een levenslange vegetariër Valess voorgeschoteld, en hij vond het een uitgesproken smerige ervaring. Kon zich niet voorstellen dat vleeseters dat wel konden waarderen.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2005, 16:05:52 door bart »
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Valess
« Reactie #254 Gepost op: 13 maart 2005, 14:55:17 »
Ik heb het afgelopende week geprobeerd...

yuk yuk yuk...

wat is dat voor iets?? afgedroogde kaas???? baaaaaa

mijn man vondt het ook smerig!

Wij blijven met quorn en seitan en tempeh

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Essssie

Re:Valess
« Reactie #255 Gepost op: 13 maart 2005, 16:29:06 »
het smaakte veel te zout en plakkerig. niet voor herhaling vatbaar

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #256 Gepost op: 13 maart 2005, 19:47:38 »
ik ga het niet proberen ook. waarom zou ik. ik vind de meeste vleesvervangers al niks, en als ik ze eet is het 2x per maand of zo. Dan kan ik het best bij m'n vegaballetjes en quorngehakt (voor door de lasagna) houden. Valess exit. (al was het nooit in)

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #257 Gepost op: 13 maart 2005, 19:48:44 »
... aanvulling: bovendien zal ik het binnenkort wel bij mijn ouders voorgeschoteld krijgen, zo van: ja we hebben iets nieuws, ook geschikt voor vegetariërs!  :-\

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #258 Gepost op: 14 maart 2005, 13:35:24 »
HET HELPT ECHT.
Zo-even kreeg ik van Campina een telefoontje waarbij ze meldden dat ze deze maand nog overstappen op scharreleieren bi het produceren van Valess. Akties hebben dus zin! :O
Overgens hadden ze hier al melding van gemaakt, maar ik vond het wel attent om de reageerders ook nog even te bellen.
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2005, 13:36:54 door willemk49 »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #259 Gepost op: 14 maart 2005, 15:42:57 »
nou, eindelijk heb ik valess gevonden.
ik ben benieuwd.

Onlangs stond er in de intermediair een artikel over. Daar las ik ook dat Quorn zo veel geroerd moet worden, dat het net zo veel energie kost als vlees :(
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken