Vegatopia Forum

Valess

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Kiwi

Re:Valess
« Reactie #200 Gepost op: 23 februari 2005, 23:48:20 »
een raar (vissig?) bijsmaakje.

Eén van de ingrediënten is zeewier, dus daar zou die zoutheid en dat vissige smaakje wel eens door kunnen komen.
Voor mensen die er geen genoeg van kunnen krijgen: deze week € 1,39 bij Bas van der Heijden!

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #201 Gepost op: 24 februari 2005, 00:10:41 »
Gadverdamme wat is dat fallus-spul zout zeg. Smaakt naar vissticks, inderdaad.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

marloes

Re:Valess
« Reactie #202 Gepost op: 24 februari 2005, 16:04:18 »
ik heb de valess gegeten maar ik vindt het echt niet lekker :P
maar dat is natuurlijk persoonlijk wat je ervan vindt.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #203 Gepost op: 24 februari 2005, 20:14:19 »
Gisteren zag ik ook dat ze met tvspotjes begonnen zijn,  een degelijk meisje dat zegt "je weet toch dat ik geen vlees eet" en een vlot en sportief uitziende jongen die voor haar gekookt heeft, stiekem toch zonder vlees. Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijk duffe reclame de gemiddelde vleeseter gaat overtuigen van de interessantheid van dit 'product'.  ::) Ik vraag me af wie deze reclamestrategie bedacht heeft en wie onder de doelgroep verstaat.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #204 Gepost op: 26 februari 2005, 13:56:07 »
Ik kende de naturel al en vandaag meditiriaan en die blokjes meegenomen.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #205 Gepost op: 26 februari 2005, 16:56:55 »
Ik vraag me af wie deze reclamestrategie bedacht heeft en wie onder de doelgroep verstaat.

Vandaag een groot artikel in Volkskrant bijlage de Verleiding. Wij zijn duidelijk GEEN doelgroep. Voel ik me tenminste ook niet verplicht deze vleesalternatieven te eten bij wijze van ondersteuning "goed" initiatief.

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #206 Gepost op: 26 februari 2005, 17:32:54 »
Ik vraag me af wie deze reclamestrategie bedacht heeft en wie onder de doelgroep verstaat.
Ik denk dat de goedbedoelende vleesetende familie-leden en vrienden van de vegetariër de doelgroep zijn. Ik had de reclame nog niet eens gezien of ik kreeg het al voorgeschoteld toen ik bij een vleeseter ging eten. Dus reclame geslaagd. :) En de Valess schnitzel smaakte goed trouwens.

Toeps

Re:Valess
« Reactie #207 Gepost op: 26 februari 2005, 18:25:03 »
Ik vraag me af wie deze reclamestrategie bedacht heeft en wie onder de doelgroep verstaat.
Ik denk dat de goedbedoelende vleesetende familie-leden en vrienden van de vegetariër de doelgroep zijn. Ik had de reclame nog niet eens gezien of ik kreeg het al voorgeschoteld toen ik bij een vleeseter ging eten. Dus reclame geslaagd. :) En de Valess schnitzel smaakte goed trouwens.

Grr, ik hoef die Valess rommel niet, krijg ik straks bij vrienden en familie die dingen voor mijn neus. Ze zoeken nu ook altijd al de beste vlees-look-a-likes uit...

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Valess
« Reactie #208 Gepost op: 28 februari 2005, 09:21:32 »
Alles. Etc.
Toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat veel van die 'marketingtoestanden' etc.
Met namen van producten en dergelijk is het, hoe belangrijk dat ook kan zijn, volgens mij vaak hetzelfde.  Enkele veel te veel betaalde 'marketingstrategen' en 'topmanagers' etc.
Ik denk dat het volgende ten grondslag ligt aan de 'vernieuwingen' van produkten: een inzakking van de koopcijfers. Dan moeten ze weer even met iets nieuws komen. Soms volstaat alleen de mededeling 'Vernieuwde receptuur' op het etiket. Zo zijn we jaren geleden bij de wasmiddelen van 1 wasmiddel naar voorwas +hoofdwas naar wasmiddel+verzachter naar totaalwasmiddel (terug bij af dus) gegaan. En zo kan ik nog meer voorbeelden noemen. Dalende verkoopcijfers vormen de impuls voor een innovatie. Daar varen de marketingconsulenten inderdaad wel bij, hoewel de meeste grote concerns hun eigen mensen in dienst hebben.
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2005, 09:22:12 door Sæna »

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #209 Gepost op: 28 februari 2005, 10:18:12 »
Vandaag een groot artikel in Volkskrant bijlage de Verleiding. Wij zijn duidelijk GEEN doelgroep. Voel ik me tenminste ook niet verplicht deze vleesalternatieven te eten bij wijze van ondersteuning "goed" initiatief.

Ook gelezen. Ik vond ze wel negatief over vleesvervangers in het algemeen. Was die nadruk op het anders-zijn van de Valess ironie?
Eet gezond & eet taartjes

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #210 Gepost op: 28 februari 2005, 18:09:54 »
hmmm, mijn albert heijn heeft het nog steeds niet...

teigetje

Re:Valess
« Reactie #211 Gepost op: 28 februari 2005, 18:25:48 »
hmmm, mijn albert heijn heeft het nog steeds niet...

Dat is niet zo vreemd, het was even zoeken maar op de site van valess staat de volgende informatie:

Waar kan ik VALESS kopen?

VALESS is te koop in de supermarkt. In alfabetische volgorde: Albert Heijn*, Bas van der Heijden, Boni, C1000**, Coop, Deen, Dekamarkt, Dewitkomart, Digros, Dirk van de Broek, EdaH, Emte, Golf, Hoogvliet, Jan Linders, Jumbo, Konmar, MCD, Nettorama, Plus, Spar, Super de Boer en Vomar.
* Vanaf 14 maart a.s.
** Vanaf 28 februari a.s.


Dus bij de AH ligt het pas vanaf 14 maart in de schappen.....

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #212 Gepost op: 02 maart 2005, 23:32:11 »
Zag vandaag de reclame, is een echte vleesvervanger reclame ::) Maar had erger gekund.

Elsbeth

Re:Valess
« Reactie #213 Gepost op: 03 maart 2005, 15:27:44 »
Zag vandaag de reclame
Hoe gaat ie dan? Heb uberhaupt nog nooit een reclame voor vleesvervangers gezien eigenlijk...
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2005, 15:28:13 door Elsbeth »

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #214 Gepost op: 03 maart 2005, 16:03:38 »
Zag vandaag de reclame
Hoe gaat ie dan? Heb uberhaupt nog nooit een reclame voor vleesvervangers gezien eigenlijk...

Heb die volgens mij niet vanaf het begin gezien maar ja, zit een gezin aan tafel, snijd een man een stukje van een snitzel af, eet het op en zegt wat een lekkere snitzel zeg, en bij de tweede hap zegt die weer zoiets, en dan zie je dat het valess is.
Zeer onorigineel dus.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Valess
« Reactie #215 Gepost op: 04 maart 2005, 09:20:21 »
ja, en voordat de reclame begint staat er "houdt je man voor de gek" oid

er is nog een andere "houdt je kind voor de gek"
en dan is er een kind dat geen vlees en vis wil eten, dus krijgt ie valess, wat daar voor de gek houden aan is, heb ik nog niet gevonden
of er moet stiekem toch vlees zitten in valess
Supercalifragilisticexpialidocious!

Kiwi

Re:Valess
« Reactie #216 Gepost op: 04 maart 2005, 09:24:57 »
Die zag ik gisteren ook;

Kind: ik wil geen vlees!
Moeder: nee schat, dat is geen vlees
Kind: ik wil geen kip!
Moeder: nee schatje, dat is geen kip
Kind: ik wil geen vis!
Moeder: nee schatje, dat is geen vis
Kind: huh?!

Ik weet niet of dat spotje nou zo effectief is...

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #217 Gepost op: 04 maart 2005, 09:47:14 »
Ik weet niet of dat spotje nou zo effectief is...

Vooral als je weet hoe het smaakt ;)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #218 Gepost op: 04 maart 2005, 19:46:40 »
Ik kan me voorstellen dat die reclame met kind dat geen vlees ed. wil eten wel ouders trekt met kinderen die moeilijk zijn met eten maar wel dingen als vissticks en nuggets eten. Het suggereert dat het iets gelijks is (dus niet vegetarisch want dan gaan de alarmbellen misschien rinkelen of de koters wel voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen), en dat het van zuivel gemaakt is doet het dan misschien ook goed als gezond en verantwoord.  ::) Ik merk dat als ik met mensen praat die niks van vegetarisch eten af weten (laat staan veganistisch) en ze vragen zich af of je dan geen dingen mist dat ze toch wel redelijk gerust gesteld zijn als je zegt dat je wel (eens) melk drinkt.  ::)

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Valess
« Reactie #219 Gepost op: 04 maart 2005, 20:58:50 »
gek he, toch ben ik er niet zo van onder de indruk. Vond de smaak niet onaardig. Weet eigenlijk niet wat het is. Misschien het idee dat het uit melk gemaakt is; vind ik toch wel vreemd. Ben geen veganist , verwerk melk of eieren wel in gerechten als het  nodig is (maar drink/eet het nooit zo). En toch heb ik hierbij een raar gevoel.
« Laatst bewerkt op: 04 maart 2005, 20:59:17 door Jacqueline »