Vegatopia Forum

Valess

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Valess
« Reactie #180 Gepost op: 21 februari 2005, 12:29:07 »
Misschien. Ik denk vooral dat "less" oftewel minder de suggestie moet wekken dat er minder calorieën of Joost weet wat voor slecht spul in zit. Daar plak je nog een paar letters voor, en je hebt "Valess". Bij gebrek aan betere namen die allemaal al bezet zijn.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #181 Gepost op: 21 februari 2005, 12:54:37 »
Volgens mij is dit ook zo voor te legen op de website van Campina
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #182 Gepost op: 21 februari 2005, 13:20:03 »
Een antwoord van Campina op te zout en scharreleieren.
Uw vragen en opmerkingen naar aanleiding van Campina Valess.
Alle suggesties en opmerkingen van consumenten worden in ons intern overzicht verwerkt.
Deze overzichten worden binnen de organisatie op diverse afdelingen,waaronder productontwikkeling en marketing, wekelijks verspreid. Op deze manier wordt onder de aandacht gebracht wat er onder de consumenten leeft, zodat bij de evaluatie en ontwikkeling van producten rekening kan worden gehouden met
deze suggesties, opmerkingen en wensen. Ook uw reactie om minder zout te gebruiken en scharreleieren te gebruiken zijn op dit overzicht verwerkt.

Met vriendelijke groet,

Mw. H. Tapperwijn
Consumenten Informatie Service

wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #183 Gepost op: 21 februari 2005, 13:25:07 »
Volgens mij is dit ook zo voor te legen op de website van Campina

Ik heb dit even gedaan en kreeg het volgende antwoord:
Wij ontvingen uw vraag betreffende productinformatie  "hoe bent u aan de
naam Valess gekomen"
Hierover kunnen wij u als volgt informeren.
Productgegevens als productieproces, verpakkingstechnieken etc. zijn
vertrouwelijke
informatie en geven wij niet vrij aan de buitenwereld. Met deze vraag kunnen
wij u niet verder helpen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Valess
« Reactie #184 Gepost op: 21 februari 2005, 13:35:29 »
Ik denk dat een medewerker tegen een andere medewerker via msn stond te lullen en aangezien met makkelijk typefouten maakt tijdens chatsessies dat iemand vlees wilde tikken, maar het ene hersenhelft niet meewerkte ofzo en deze toen:

valess tikte ipv vlees.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Valess
« Reactie #185 Gepost op: 21 februari 2005, 18:28:02 »
ik ben bang dat er een goedbetaalde marketkingmanager uren met zijn team over heeft lopen brainstormen, en toen nog tests met focus groups ed heeft gedaan

zo leren wij dat tenminste
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Valess
« Reactie #186 Gepost op: 22 februari 2005, 12:53:05 »
valess tikte ipv vlees.

Nou ja, je gaat een vleesvervanger toch ook niet "vlees" noemen? Hoogstens iets dat daar op lijkt, zoals nu dus het geval is.

Wij ontvingen uw vraag betreffende productinformatie  "hoe bent u aan de
naam Valess gekomen"
Hierover kunnen wij u als volgt informeren.
Productgegevens als productieproces, verpakkingstechnieken etc. zijn vertrouwelijke informatie en geven wij niet vrij aan de buitenwereld.


Jeetje wat flauw. Wat heeft de naam nu met concurrentiegevoelige informatie als het productieproces te maken?

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Valess
« Reactie #187 Gepost op: 22 februari 2005, 12:54:49 »
Jeetje wat flauw. Wat heeft de naam nu met concurrentiegevoelige informatie als het productieproces te maken?

Misschien bedoelde ze 'Ik weet het niet en ik heb geen zin om het na te vragen'.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Valess
« Reactie #188 Gepost op: 22 februari 2005, 13:00:05 »
Jeetje wat flauw. Wat heeft de naam nu met concurrentiegevoelige informatie als het productieproces te maken?

Alles. Reken maar dat er een uitgebreid onderzoek plus uitvoerige tests met verschillende namen en verpakkingen zijn uitgevoerd. Dat kost een smak geld, maar dat levert ook veel bruikbare informatie op die je niet openbaarmaakt, want je wilt niet dat de concurrent er gratis en voor niks z'n voordeel mee kan doen.

Wat ze bovendien ook niet willen weggegeven, is de manier waarop ze zo'n naam ontwikkelen. Welke methodes ze gebruiken, welke partijen ze daarvoor inschakelen etc. Dat is een heel belangrijk deel van de productontwikkeling - waarschijnlijk zelf een heel belangrijke reden waarom bepaalde buitenlandse producten hier genadeloos zijn geflopt.
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2005, 13:05:36 door J@n »

Re:Valess
« Reactie #189 Gepost op: 22 februari 2005, 13:00:52 »

Misschien bedoelde ze 'Ik weet het niet en ik heb geen zin om het na te vragen'.

Waarschijnlijker is dat dit het best passende standaardantwoord was dat geselecteerd kon worden.
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2005, 13:04:50 door b@ña@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Valess
« Reactie #190 Gepost op: 22 februari 2005, 19:12:44 »
Citaat
Meatless, plantaardige vezel voor vleesvervanger
Meatless is een nieuwe 100% plantaardige vezel en vormt basismateriaal voor de ontwikkeling en productie van vleesarme of vleesloze producten. De vezel wordt gemaakt uit meelsoorten, is ggo-vrij en bevat geen gluten. Meatless is een ontwikkeling van Hubro vleesprodukten in Goes. Het product kan gebruikt worden in kant-en-klaarmaaltijden, vleeswaren, salades, soepen en snacks.

Meatless wil fabrikanten de mogelijkheid bieden om in te spelen op de groeiende groep parttime vegetariërs. Steeds meer mensen kiezen voor een vleesarm dieet.
Zie voor meer informatie www.meatless.nl.

Meatless BV, 11/02/05

Kwam het net tegen. Blijkbaar voelt de industrie dat er steeds meer vleesverminderaars komen :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #191 Gepost op: 22 februari 2005, 22:18:24 »
Alles. Reken maar dat er een uitgebreid onderzoek plus uitvoerige tests met verschillende namen en verpakkingen zijn uitgevoerd. Dat kost een smak geld, maar dat levert ook veel bruikbare informatie op die je niet openbaarmaakt, want je wilt niet dat de concurrent er gratis en voor niks z'n voordeel mee kan doen.

Wat ze bovendien ook niet willen weggegeven, is de manier waarop ze zo'n naam ontwikkelen. Welke methodes ze gebruiken, welke partijen ze daarvoor inschakelen etc. Dat is een heel belangrijk deel van de productontwikkeling - waarschijnlijk zelf een heel belangrijke reden waarom bepaalde buitenlandse producten hier genadeloos zijn geflopt.

Toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat veel van die 'marketingtoestanden' vooral het in stand houden is van de eigen job.  Zo herinner ik me dat Heinz ooit een onderzoek heeft gedaan naar de 'beste manier om alle ketchup uit de fles te krijgen.  Uiteindelijke kwamen ze tot de oplossing van de fles die je omgekeerd kan neerzetten.
Duh!!  Die massa's onderzoekskosten had men zich ook kunnen besparen door het gewoon aan mij te vragen.  Bovendien wordt Heinz ketchup ook nog steeds in allerlei flessen verkocht die niet omgekeerd neergezet kunnen worden.

Met namen van producten en dergelijk is het, hoe belangrijk dat ook kan zijn, volgens mij vaak hetzelfde.  Enkele veel te veel betaalde 'marketingstrategen' en 'topmanagers' houden hun eigen job in stand door veel geld uit te geven aan zaken die iemand met wat creativiteit en gezond verstand voor veel minder geld kan doen.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #192 Gepost op: 22 februari 2005, 22:46:57 »
Begin een consultancy-bureautje!
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Elsbeth

Re:Valess
« Reactie #193 Gepost op: 23 februari 2005, 11:15:36 »
Enkele veel te veel betaalde 'marketingstrategen' en 'topmanagers' houden hun eigen job in stand door veel geld uit te geven aan zaken die iemand met wat creativiteit en gezond verstand voor veel minder geld kan doen.
:frusty:
Heb geen tijd om een heel vertoog neer te zetten, maar ik vind dit eerlijk gezegd een erg bekrompen opmerking en helemaal niet zo geniaal als je 'm zelf vind waarschijnlijk..

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Valess
« Reactie #194 Gepost op: 23 februari 2005, 11:33:51 »
Heb geen tijd om een heel vertoog neer te zetten, maar ik vind dit eerlijk gezegd een erg bekrompen opmerking en helemaal niet zo geniaal als je 'm zelf vind waarschijnlijk..
Kom op, je moet toegeven dat de baan van topmanagers voor een groot deel wel inhoudt dat ze anderen er van overtuigen dat zij belangrijk zijn, ergens verstand van hebben en macht hebben, in plaats van aan nuttige dingen ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Valess
« Reactie #195 Gepost op: 23 februari 2005, 11:43:40 »
Kom op, je moet toegeven dat de baan van topmanagers voor een groot deel wel inhoudt dat ze anderen er van overtuigen dat zij belangrijk zijn, ergens verstand van hebben en macht hebben, in plaats van aan nuttige dingen ;)
vind jij dat dan allemaal niet nuttig?  :P
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2005, 11:46:10 door fem fatale »
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Valess
« Reactie #196 Gepost op: 23 februari 2005, 11:46:43 »
vind jij dat dan allemaal niet nuttig?  :P
Je overtuigt niet echt.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Valess
« Reactie #197 Gepost op: 23 februari 2005, 11:47:13 »
Hoewel het ongetwijfeld per persoon zal verschillen, is mijn posting in Nieuws van de dag wel een bevestiging van Christiaans stelling...

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #198 Gepost op: 23 februari 2005, 12:57:10 »
Kom op, je moet toegeven dat de baan van topmanagers voor een groot deel wel inhoudt dat ze anderen er van overtuigen dat zij belangrijk zijn, ergens verstand van hebben en macht hebben, in plaats van aan nuttige dingen ;)

Ah joh, laat ze nog effe in de waan, ze komt er vanzelf wel achter wanneer ze zelf in het bedrijfsleven terecht komt.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #199 Gepost op: 23 februari 2005, 20:04:33 »
Ik heb vandaag de Valess-mini's gegeten en die vind ik niet voor herhaling vatbaar. Een stuk zouter dan de Mediterrane en een raar (vissig?) bijsmaakje.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid