Vegatopia Forum

Valess

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #140 Gepost op: 15 februari 2005, 22:18:37 »
Ja maar, ja maar...
Als er nou melk van scharrelkoeien inzat, kon ik me nog iets van het gemiep over eieren voorstellen, maar nu?

Ik heb  het in mijn mail naar Campina niet alleen over de eieren gehad, ook over de melk. Overstappen op scharreleieren lijkt mij makkelijker dan overstappen op biologische melk maar dat is puur mijn idee, misschien klopt dat helemaal niet . Wel is het zo dat kippen in de legbatterij het beduidend slechter hebben dan de meeste koeien in de bio-industrie. Vandaar dus mijn "gemiep" over eieren.

Ik geloof dat per liter bio melk dat er maar een paar centen verschil was met gewone. Dus of ze het nou 1,45 maken of 1,60 maakt niet zoveel uit toch? (of hoe duur die dingen ook zijn).

Hoeveel liter melk zou er nodig zijn tot het maken van 1 pakje valess?
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2005, 22:19:38 door Dr@gonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #141 Gepost op: 15 februari 2005, 22:19:53 »
Al zijn Ben en Jerrys, na actie van Wakker Dier, in heel Europa overgestapt op vrije uitloop eieren in hun producten. :)

Ben and Jerry's profileert zichzelf als een bedrijf met principes, dan is het ook niet juist dat ze verkeerde producten gebruiken. Hun ijs draait voor het overgrote deel op hun principes en veel mensen zijn daardoor misschien wel bereidt om er veel te veel voor te betalen.
Campina wil eens een andere markt aanboren en zo geld verdienen, dan kun je hoogstens aangeven dat je niet tevreden bent met hun handelswijze en ze boycotten, maar aangezien je toch al niet tot de primaire doelgroep behoort zullen ze een lange neus maken en je verder vergeten.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #142 Gepost op: 15 februari 2005, 22:21:26 »
Ik geloof dat per liter bio melk dat er maar een paar centen verschil was met gewone. Dus of ze het nou 1,45 maken of 1,60 maakt niet zoveel uit toch? (of hoe duur die dingen ook zijn).
Joe-hoe! Campina wil van haar bioindustriemelk af! Waarom zouden ze dan met melk met een biologisch keurmerk gaan werken?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Monie

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #143 Gepost op: 15 februari 2005, 22:22:46 »
Al zijn Ben en Jerrys, na actie van Wakker Dier, in heel Europa overgestapt op vrije uitloop eieren in hun producten. :)

Ben and Jerry's profileert zichzelf als een bedrijf met principes, dan is het ook niet juist dat ze verkeerde producten gebruiken. Hun ijs draait voor het overgrote deel op hun principes en veel mensen zijn daardoor misschien wel bereidt om er veel te veel voor te betalen.
Campina wil eens een andere markt aanboren en zo geld verdienen, dan kun je hoogstens aangeven dat je niet tevreden bent met hun handelswijze en ze boycotten, maar aangezien je toch al niet tot de primaire doelgroep behoort zullen ze een lange neus maken en je verder vergeten.

Dat weet ik niet. Als er meerdere van dit soort reacties binnenkomen wordt dat heus wel genoteerd. Of ze er iets mee doen is een tweede maar niet geschoten is altijd mis.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #144 Gepost op: 15 februari 2005, 22:25:09 »
Ik geloof dat per liter bio melk dat er maar een paar centen verschil was met gewone. Dus of ze het nou 1,45 maken of 1,60 maakt niet zoveel uit toch? (of hoe duur die dingen ook zijn).
Joe-hoe! Campina wil van haar bioindustriemelk af! Waarom zouden ze dan met melk met een biologisch keurmerk gaan werken?

Ja snap ik ook wel. Maar in principe als je biologische melk gaat erbij doen dan zal het qua prijs niet veel hoeven schelen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #145 Gepost op: 15 februari 2005, 22:34:50 »
Maar in principe
Ja, maar zo werkt het dus niet.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #146 Gepost op: 15 februari 2005, 22:35:27 »
Tuurlijk staat het iedereen vrij om Campina (en al die andere booswichten die een fout eitje gebruiken) flink de waarheid te zeggen en ze te waarschuwen dat ze maar maar beter X, Y of Z want anders... Maar - ik zeg dat nog maar eens, want ik vergeet het zelf ook weleens - toch is het zinvol om goed te bedenken dat je zoveel meer krediet opbouwt en veel en veel serieuzer genomen wordt als je begint met een compliment.

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #147 Gepost op: 15 februari 2005, 23:47:30 »
Dus of ze het nou 1,45 maken of 1,60 maakt niet zoveel uit toch? (of hoe duur die dingen ook zijn).

Voor jou niet nee. :koffie:
Maar reken eens na hoeveel het Campina schelen zal als ze na een jaar zeg een miljoen van die dingen hebben afgezet?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #148 Gepost op: 16 februari 2005, 00:22:40 »
Ik geloof dat per liter bio melk dat er maar een paar centen verschil was met gewone. Dus of ze het nou 1,45 maken of 1,60 maakt niet zoveel uit toch? (of hoe duur die dingen ook zijn).
Joe-hoe! Campina wil van haar bioindustriemelk af! Waarom zouden ze dan met melk met een biologisch keurmerk gaan werken?
Ze hebben ook biomelk in hun assortiment, dat stimuleren te gebruiken daar gaat het om. Overigens is AH ook een luisteraar naar de klanten. Je kunt daar ook contact mee opnemen. Zie hierna. http://www.ah.nl/klantenservice/article.jsp?trg=klantenservice/article.reageer.response
Hoe meer mensen vragen hoe sterker de druk wordt.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Monie

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #149 Gepost op: 16 februari 2005, 09:18:05 »
Tuurlijk staat het iedereen vrij om Campina (en al die andere booswichten die een fout eitje gebruiken) flink de waarheid te zeggen en ze te waarschuwen dat ze maar maar beter X, Y of Z want anders...

Volgens mij zijn er weinig mensen die Campina "flink de waarheid zeggen en ze te waarschuwen dat ze maar beter X, Y of Z want anders....". Ik in ieder geval niet. Dat lijkt me geen zinvolle manier om iets aan te kaarten. Zeggen dat jij als vegetarier zijnde eerder hun product zou kopen als het met scharreleieren en evt. biologische melk bereid zou zijn vind ik niet verkeerd. Zo weet Campina ook wat er onder in ieder geval 1 (en waarschijnlijk meerdere) potentiele koper(s) van hun produkt leeft.

Stella_Maris

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #150 Gepost op: 16 februari 2005, 13:26:36 »


Is het nu echt zo moeilijk om biologische eieren te gebruiken  ???

Scharreleieren zijn ook niet biologisch...

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #151 Gepost op: 17 februari 2005, 10:11:53 »
Voordat ik deze topic had gezien heb ik Valess ook gebeld omdat het ingr. kippeneiwit mij ook al was opgevallen. Ik vind dat het verschil tussen scharrel en kooikippen wel uitmaakt, scharrels hebben geen uitloop maar lopen in ieder geval (welliswaar op een te klein oppervlak)los. Kooikippen niet.
Anyway, ik ben ook aan het bellen geslagen met de klantenservice en kreeg te horen dat het van kooikippen komt. Ik heb ook gelijk gezegd dat ik het dan niet eet en waarschijnlijk een heel groot deel van de vegetariërs ook niet, omdat vega's vaak geen vlees eten vanwege het dierenwelzijn.
"Ja, dat is dan jammer mevrouw", "ja, dat is idd jammer, maar ik zeg het maar even want misschien bij genoeg klachten dat er dan wat aan gedaan kan worden"
Ik weet niet waarom, maar het leek dat die mevr. al een beetje geïrriteerd van alle telefoontjes was.....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Elsbeth

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #152 Gepost op: 17 februari 2005, 13:06:47 »
Tsja, zoals al meerdere keren gezegd: Campina richt zich met Valess niet specifiek op vegetariers en ik denk dat er weinig vleeseters vallen over gewone melk of legbatterij eieren.

Daarnaast zijn de meeste mensen die hier aangemeld zijn best wel die-hard vegetariers en gebruiken de mensen hier ook vaak biologische producten etc. Houd ook in je achterhoofd dat die-hard vegetariers vaak weinig vleesvervangers gebruiken en zelf aan slag gaan met tempeh en tofu etc. Maar er zijn veel meer 'vegetariers' die helemaal niet nadenken over biologsich, scharrel en soms zelfs vis eten en dat als zuiver vegetarisch beschouwen. M.a.w.: de groep mensen die Campina niet bereikt omdat ze bepaalde 'verkeerde'  ingredienten in hun Valess gebruiken, is te verwaarlozen.

@ Dragon: bio melk is echt wel flink duurder dan gewone melk hoor. Een pak bio melk komt al snel richting een euro per liter in de supermarkt en gewone goedkope melk heb je al voor 96 cent per 2 liter.

Kiwi

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #153 Gepost op: 17 februari 2005, 13:27:26 »
gewone goedkope melk heb je al voor 96 cent per 2 liter.

Zelfs al voor 42 cent per liter!

Elsbeth

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #154 Gepost op: 17 februari 2005, 13:36:32 »
gewone goedkope melk heb je al voor 96 cent per 2 liter.
Zelfs al voor 42 cent per liter!
Moet je nagaan! En ik zal je zeggen: IK KOOP HET!  :P

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #155 Gepost op: 17 februari 2005, 13:37:54 »
@ Dragon: bio melk is echt wel flink duurder dan gewone melk hoor. Een pak bio melk komt al snel richting een euro per liter in de supermarkt en gewone goedkope melk heb je al voor 96 cent per 2 liter.

http://www.veganisme.non-profit.nl/nieuws/a1107427449.htm

"Biologische melk is vijf tot zes cent per liter duurder. "

Nou dan maken supermarkten het gewoon 'duurder'.
Stem op de Partij voor de Dieren

Aiko

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #156 Gepost op: 17 februari 2005, 13:42:39 »
Maar de afzetmarkt is minder, wellicht mede omdat het wat duurder is. Dat maakt het product verhoudingsgewijs misschien nog wat duurder? Het moet in kleinere hoeveelheden dan de 'gewone' melk door het land getransporteerd worden, opgeslagen in koel(e) ruimtes en verkocht binnen een bepaald tijdsbestek.
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2005, 13:43:42 door Aiko »

Elsbeth

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #157 Gepost op: 17 februari 2005, 13:42:50 »
Nou dan maken supermarkten het gewoon 'duurder'.
O daar ben ik ook van overtuigd hoor. Maar dat is voor mij wel de reden om het niet te kopen. En voor een bedrijf als Campina is een paar cent per liter echt veel, gezien die enorme omzet.

Elsbeth

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #158 Gepost op: 17 februari 2005, 13:43:44 »
Maar de afzetmarkt is minder, wellicht mede omdat het wat duurder is. Dat maakt het product verhoudingsgewijs misschien nog wat duurder?
Juist! Het lag op het puntje van mijn tong.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #159 Gepost op: 17 februari 2005, 13:51:33 »
Maar de afzetmarkt is minder, wellicht mede omdat het wat duurder is. Dat maakt het product verhoudingsgewijs misschien nog wat duurder? Het moet in kleinere hoeveelheden dan de 'gewone' melk door het land getransporteerd worden, opgeslagen in koel(e) ruimtes en verkocht binnen een bepaald tijdsbestek.

ja dat zou wel kunnen verklaren waarom het dan duurder word.
Stem op de Partij voor de Dieren